Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@16:18:23 GMT

اخبار کوتاه از استان اصفهان

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۹۲۸۵۱

اخبار کوتاه از استان اصفهان

خور و بیابانک

رییس دادگستری شهرستان خور و بیابانک گفت:  بر اساس آمار این شهرستان از ضریب امنیتی بالا برخوردار بوده و هیچگونه جرائم خشن در آن وجود ندارد.

ابوالفضل توکلی روز سه شنبه در جلسه گرامیداشت هفته قوه قضاییه افزود: احترام به قوانین و رعایت مقررات توسط مردم موجب پیشگیری از وقوع جرم می شود.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری کارگاه های آموزشی برای خانواده ها، بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی در زمینه پیشگیری از وقوع جرم بسیار ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توکلی بیان داشت: خور و بیابانک از جمله شهرستان های استان است که هر سال سیر نزولی جرائم در آن مشاهده می شود.

حجت الاسلام جاویدی امام جمعه خور و بیابانک گفت: اقدامات تحولی و اصلاح گرایانه در نظام دستگاه قضایی جدید امید بخش بوده است.

وی افزود: باید در جهت آشنا کردن مردم با قوانین و حقوق خود تلاش شود.

عباس بلانیان فرماندار خور و بیابانک گفت: تعامل دستگاه قضایی و اجرایی نقش مهمی در توسعه این شهرستان و رفع موانع آن دارد.

وی ادامه داد: بسیاری از پرونده های دعاوی با اجرای برنامه های آموزشی و ایجاد فضای تعاملی در جامعه بر طرف می شود که اثرات این تعامل و همکاری به سود مردم است.

نایین

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نایین از کشف ۱۵ کیلوگرم ماده مخدر شیشه از خودرو تریلر عبوری در این شهرستان خبر داد.‌

 دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نایین به ایرنا گفت: ماموران انتظامی با رصد اطلاعاتی یکی از باندهای قاچاق مواد مخدر در بازرسی از یک دستگاه خودروی تریلر ۲۰ لیتر شیشه مایع (که به طور تقریبی ۱۵ کیلوگرم ماده مخدر در آن وجود داشت) را کشف و جمع آوری کردند.
مهدی طارمی با بیان اینکه متهمان این پرونده دستگیرو با صدور قرار متناسب روانه زندان شدند افزود: تحقیقات برای دستیابی به متهمان و مالک اصلی مواد همچنان ادامه دارد.

کشف مواد مخدر در نایین امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال بیش از ۳۳ درصد رشد داشته است.

روزانه به طور متوسط افزون بر ۲۵ هزار دستگاه خودرو از جاده‌های شهرستان نایین عبور می‌کنند.

 شهرستان نایین در ۱۴۰ کیلومتری شرق اصفهان قرار دارد.

خور و بیایانک

مدیر آموزش و پرورش خور و بیابانک گفت: این اداره با کمبود ۸۰ معلم و اعتبارات برای اجرا و تکمیل طرحهای عمرانی و فرهنگی مواجه است.

علی اکبر علیخانی روز سه شنبه در شورای آموزش و پرورش افزود: بیشتر کمبود معلم در این شهرستان مربوط به دوره ابتدایی است و برای رشته های زبان، زیست شناسی، شیمی،گرافیک و کامپیوتر کمبود معلم زن داریم.

وی ادامه داد: از مجموع  ۶۸۸ فرهنگی در شهرستان ۳۷۸ نفر مشغول خدمت و بقیه بازنشسته هستند.

به گفته علیخانی در سال تحصیلی ۹۸_۹۹ نیز بیش از سه هزار و۵۸۰ دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در ۵۱ آموزشگاه شهرستان مشغول تحصیل هستند.

مدیر آموزش و پرورش خور و بیابانک با ارائه گزارشی از امکانات و ظرفیت‌های شهرستان به بیان برخی مسائل، مشکلات و کمبودهای این مدیریت برای سال تحصیلی آینده اشاره کرد.

امام جمعه شهرستان خور و بیابانک اظهارداشت: اقدام این شورا باید در راستای ارتقای کیفیت بخشی مسائل مختلف آموزشی در مدرسه باشد.

حجت الاسلام سعید جاویدی افزود: مدیران و معلمان مدارس برای ساعت های آموزشی و غیر آموزشی دانش‌آموزان باید برنامه ریزی و افراد را در طراز انقلاب و آرمان های نظام جمهوری اسلامی ایران تربیت کنند.

فرماندار خور و بیابانک با تاکید بر لزوم امر تزکیه و پرورش و آشنایی با مهارتهای زندگی و فلسفه خلقت در کنار امر آموزش، بر لزوم پرکردن اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان از طریق کلاسهای آموزشی و برنامه های شاد و مفرح طرح (بیت آسمانی، مدرسه قرآنی ، دانش آموز ایمانی ) را به آموزش و پرورش جهت اجرایی شدن در سطح مدارس تاکید کرد.

عباس بلانیان با اشاره به تهیه سند جامع طرحهای عمرانی و فرهنگی آموزش و پرورش خور و بیابانک گفت: در این سند تمامی کمبودها و نیازمندی های شهرستان شناسایی و جانمایی شد که امیدواریم‌ با تامین اعتبار بخش مهمی از آنها اجرا شود.

وی افزود: امسال در سال تحصیلی ساختمان جدید مدرسه طالقانی شهر خور به بهره برداری می رسد که این طرح پس از ۱۳ سال تعطیلی و عدم تامین اعتبار، هم اکنون مراحل تکمیل را پشت سر می گذارد.

خور و بیابانک

 امام جمعه خور و بیابانک از نبود نمازخانه و نامناسب بودن وضعیت مکان فعلی در سه راهی پلیس راه خور به جندق انتقاد کرد.

حجت الاسلام سعید جاویدی روز سه شنبه در جلسه شورای اقامه نماز شهرستان خور و بیابانک گفت: با توجه به حجم بالای مسافر و راننده متاسفانه مکان فعلی که برای نماز خانه این منطقه طراحی شده به اورژانس اختصاص دارد و مسافران عبوری برای اقامه نماز مکانی ندارند.

وی ادامه داد: هر چند ساختمان جدید اورژانس در حال تکمیل شدن است؛ اما مکان فعلی که در اختیار اورژانس است زیبنده نیست.

وی برساماندهی متولیان و هیات امنای مساجد شهرستان تاکید کرد و توجه جدی به نظافت، وضع ظاهری و زیبایی مساجد و ضرورت بازگشت به مفاهیم ارزشمند مدیریت در مساجد را خواستار شد.

فرماندار خور و بیابانک با اشاره به رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مساجد گفت: لازم است فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی در اماکن عمومی و مساجد رعایت شود تا به روزهای بحران باز نگردیم.

عباس بلانیان افزود: اگر چه وضعیت این شهرستان از نظر شیوع کرونا سفید اعلام شد اما از آنجایی که احتمال ناقل بودن برخی افراد وجود دارد رعایت بهداشت فردی برای ریشه کنی بیماری کرونا ضرورت دارد.

وی با اشاره به وضعیت مجتمع های خدماتی بین راهی در شهرستان گفت: علاوه بر مجتمع های موجود قرار است از سوی آستان قدس رضوی با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۸۰ هزار متر مربع یک مجتمع خدماتی رفاهی در سه راهی پلیس راه خور به جندق  احداث شود که عملیات جانمایی، نقشه برداری و طراحی آن انجام شده است.

برچسب‌ها مدارس خور و بیابانک مواد مخدر اصفهان هفته قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس خور و بیابانک مواد مخدر اصفهان هفته قوه قضاییه مدارس خور و بیابانک مواد مخدر اصفهان هفته قوه قضاییه شهرستان نایین آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۲۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفسیر کوتاه آیه ۸۱ سوره اسراء

دریافت 39 MB کد خبر 6063079

دیگر خبرها

  • نوروزگاه چهلستون، ظرفیتی برای معرفی شهرستان‌ها
  • ۴۶ کیلومتر از جاده های استان اصفهان روکش آسفالت شد
  • خبرهایی کوتاه ۹ فروردین۱۴۰۳ از شهرستانهای خراسان رضوی
  • جزئیات فوت چوپان و ۱۲۰ گوسفند در کانتینر یک تریلی در اصفهان
  • جزییات فوت چوپان و ۱۲۰ گوسفند در کانتینر یک تریلی در اصفهان
  • انجام ۱۸۲ هزار ماموریت توسط اورژانس در کشور
  • چند خبر کوتاه از شهرهای مختلف خراسان رضوی
  • تفسیر کوتاه آیه ۸۱ سوره اسراء
  • چند خبر کوتاه از جغتای
  • آسمان ابری بویین میاندشت از لنز دوربین شهروند خبرنگار