Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست رسمی اعضای شورای اسلامی شاهین‌شهر باتوجه اکید بر رسیدگی به نحوه مدیریت باغ بانوان این شهر، برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ علیرضا جهانگیری رییس شورای اسلامی شاهین‌شهر  ضمن اشاره به دستور کار جلسه با عنوان واگذاری مراکز فرهنگی ورزشی شهرداری در راستای اصل ۴۴قانون اساسی گفت: از سال‌های گذشته مطابق قانون تصمیم بر این شد که مراکز فرهنگی ورزشی شهرداری توسط بخش خصوصی اداره شود و لازم می‌دانم از همه عواملی که در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی سهیم بودند تقدیر و تشکر نمایم زیرا هم خدمات متنوع‌تر شد و هم هزینه‌های جاری کاهش یافت و در برخی موارد درآمد برای شهرداری نیز حاصل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: ضروریست رسالت و اهداف سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری در حوزه‌های فرهنگی، ورزشی و هنری  به نحو شایسته اجرایی شود و حتی در صورت لزوم جهت هرچه بهتر ایفا شدن سیاست‌ها و برنامه‌ها، به‌ این بخش یارانه(سوبسید) نیز تعلق گیرد چراکه هدف از این واگذاری‌ها صرفا اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری توسط بخش خصوصی بوده البته با کارشناسی و آسیب شناسی بعمل آمده متاسفانه در برخی موارد ماموریت و برنامه‌های سازمان بطور متفاوت اجرا شده است.

جهانگیری در ادامه افزود: از مدیرعامل سازمان خواستاریم در قراردادهای واگذاری آتی این موضوع مدنظر قرار گیرد حتی همانطور که گفته شد با پرداخت یارانه، بهره‌برداران ملزم به اجرای برنامه‌های سازمان هستند چراکه هدف از واگذاری در حوزه‌های فرهنگی ورزشی نگاه تجاری نبوده و نیست‌. در حوزه ورزش نیز مقرر شد تعرفه‌ها طبق مصوبه شورای شهر باشد لذا باتوجه به رویکرد شورای دوره پنجم حمایت از حوزه‌های فرهنگی، ورزشی، هنری و ارائه خدمات با کیفیت در این زمینه‌ها به مردم امری ضروریست.

 

اسماعیل فرهادی رئیس شورای اسلامی شهرستان شاهین‌شهر و میمه در ادامه جلسه، اظهار کرد: در‌خصوص واگذاری فرهنگسراها، ورزشگاه‌ها طبعا ما نیز موافق برون‌سپاری بنابر اصل ۴۴قانون اساسی هستیم اما ضروریست که چارچوب و مقرراتی در این زمینه وضع شود. به‌عنوان نمونه در رابطه با واگذاری باغ بانوان باید گفت: با تغییرات صورت گرفته در این مکان عملا از کاربری باغ بانوان جهت محلی برای حضور بانوان خارج شده است.

فرهادی ضمن تاکید به اینکه بانوان نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می‌دهند، افزود: هدف از احداث این پروژه اختصاص محلی جهت گفتگو، ورزش و فعالیت بانوان شهر برای اوقات فراغتشان بوده که متاسفانه باغ بانوان امروز تبدیل به بازار شده و فعالیت بانوان در این مکان را با مشکل مواجه نموده است.

وی در ادامه گفت: باتوجه به اشکالات و نواقص در بعضی قراردادهای واگذاری لازم است با بررسی میدانی و کارشناسی نواقص رفع و رجوع تا رضایتمندی بانوان حاصل شود. متاسفانه شهرداری در این زمینه نظارت کافی نداشته و اکنون لازم است اقدامات عاجلی صورت پذیرد چراکه اگر قرار بر واگذاریست بایستی با اتخاذ راهکارهایی بانوان به سهولت از باغ بانوان بهره‌مند شوند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان با اشاره به مدتی که مدیریت و بهره‌برداری باغ بانوان توسط شهرداری صورت می‌گرفت و مشاهده رضایت مردمی بیشتر در این‌خصوص، تاکید کرد: نباید همیشه در واگذاری‌ها نگاه درآمدی مد‌نظر باشد، زیرا این حق بانوان است که در تنها محل اختصاصی‌شان بهترین خدمات به آنها ارائه شود حتی اگر شهرداری هیچ درآمدی کسب نکند.

پرستو جهانگیری رئیس کمیسیون امور اجتماعی و بانوان شورای اسلامی درجلسه رسمی شورا، ضمن اشاره به عدم بررسی عملکرد تک تک مراکز فرهنگی ورزشی گفت: شهرداری صرفا در یک لایحه خواستار رسیدگی و مصوبه شورا در رابطه با موضوعات مهمِ  فرهنگی ورزشی شده که ضمن مخالفت با این رویه خواستار بررسی بیشتر در رابطه با عملکرد مراکز در ارائه خدمات به مردم هستم و این مهم نباید نادیده گرفته شود.

عضو شورای اسلامی شاهین‌شهر، افزود: تاکنون، حتی یک بازدید میدانی از اماکن فرهنگی ورزشی توسط شهرداری صورت نگرفته که این خود جای نقد دارد و متذکر می‌شوم که در این زمینه صرفا اعضای شورا بازدیدهایی داشته‌اند.

وی در پایان تاکید کرد: به عنوان نماینده مردم خصوصا از طرف بانوان، ضرورت اینکه این مکان بایستی صرفا در اختیار بانوان قرار گیرد آن هم با توجه به تجربه فعالیت فعلی‌اش را بیش از پیش حس می‌کنم و قرار واگذاری آن‌را در شرایطی که بهره‌بردار یک بانوی توانمند باشد، تایید می‌کنم. چراکه طبعا اشرافیت بهتری به مسائل حوزه بانوان داشته و مزیت این شیوه واگذاری به بانوان، اهمیت ارائه خدمات مطلوب نسبت به درآمدزایی برای شهرداری می‌باشد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شورای شهر شهرداری شاهین شهر فرهنگی ورزشی شهرداری شورای اسلامی ارائه خدمات باغ بانوان شاهین شهر برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۳۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش چمران به جوابیه سازمان شهرداری‌ها برای ورود واگن‌های مترو

مهدی چمران پیش از آغاز دویست و بیست و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران و در تشریح دستور جلسه امروز شورای شهر تهران، گفت: در ابتدای این جلسه گزارشی از معاونت خدمات شهری شهرداری تهران در ارتباط با اقداماتشان در ایام عید نوروز، ماه مبارک رمضان و عید فطر ارائه خواهد شد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: پس از ارائه این گزارش، مجمع عمومی شرکت واحد نیز برگزار خواهد شد؛ چرا که مدت‌زمان بازرس آن به پایان رسیده و باید بازرس جدید انتخاب شود. پس از آن نیز در مورد بهای خدمات استفاده از معابر شهری بحث و گفتگو و تصمیم‌گیری خواهد شد.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: کمیسیون نامگذاری نیز در این جلسه علاوه بر چند نامگذاری جدید، یک طرح دو فوریتی را نیز ارائه کرده که مورد بررسی اعضای شورای شهر قرار می‌گیرد.

چمران در پاسخ به سوالی در خصوص جوابیه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برای اظهاراتش درباره ورود واگن‌های جدید مترو به کشور گفت: ما موضع‌گیری خاصی نداریم تنها می‌گوییم که به درد مردم برسید و موضوع تأیید واگن‌ها را به تأخیر نیندازید. برای این اقدام باید یک عمل جهادی انجام شود و بررسی‌ها به صورت جهادی انجام شود. بی‌تردید این بحث موضوعی نیست که دو تا سه ماه بماند. اگر متخصص ندارند باید کمک بگیرند. ما مخلص همه آن‌ها هستیم.

وی افزود: بحث ما این است که هر یک روز که موضوع به تأخیر بیفتد مردم از داشتن یک‌هزار واگن عقب می‌مانند و این مشخص نیست به نفع کیست. اگر اشکال از ماست بیایند رفع کنند. در این شرایط نباید اداری پیش رفت و بعد اعلام شود نمی‌شود و موضوع بماند. جزئیات را ما و آن‌ها می‌دانیم. موضوع کارشناس است و مترو کارشناس این مساله است. البته از شرکتی خارج از مترو هم کمک می‌گرفتند. ما نمی‌خواهیم اسراف و بریز و بپاش اضافی صورت بگیرد. اگر تقصیر ماست ما را فلک کنند.

دیگر خبرها

  • سومین همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی آغاز شد
  • افزایش ۲ برابری بودجه فرهنگی شهرداری شهرکرد
  • تصویب لایحه تخفیف عوارض ۳۲ درصدی شهرداری به شهروندان شیرازی
  • بودجه فرهنگی شهرداری شهرکرد ۲۶ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است
  • شورایاران خدمات شهری را به اطلاع شهروندان برسانند
  • شرق تهران هم به آتش‌نشانی بانوان مجهز شد | بازرسی از ساختمان‌ های ناایمن ادامه دارد
  • افتتاح دومین ایستگاه آتش‌نشانی بانوان کشور در تهران
  • جزییات افزایش هزینه خدمات بهشت زهرا در سال جدید
  • واکنش چمران به جوابیه سازمان شهرداری‌ها برای ورود واگن‌های مترو
  • لزوم توسعه فضای شهری بیجار/رفع مشکلات مردم نیازمند توجه