Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام اکبر طالبی روز سه شنبه در نشستی خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه با بیان اینکه بستر فساد و تخلف در ادارات و بانک‌ها فراهم است، اظهار داشت: لازم است با وضع قوانین در زمینه‌های مختلف توسط مجلس، این بستر از دستگاه‌ها برچیده شود تا شاهد تخلف نباشیم.

وی عنوان کرد: فراهم بودن بستر فساد و تخلف توسط فرد، بار سنگین روانی برای فرد، خانواده وی، جامعه و نظام دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طالبی با بیان اینکه سازمان بازرسی قصد مچ گیری ندارد و مبنای خود را بر پیشگیری از وقوع جرم قرار داده، افزود: ابتدا با هشدارهای کتبی و شفاهی به مسائل ورود می‌کنیم و خوشبختانه ۸۰ درصد مشکلاتی که به صورت شفاهی یا کتبی تذکر داده می‌شود، رفع می‌شود.

بازرس کل استان یزد یادآور شد: در سال گذشته ۲۲ پرونده در دست بررسی بود و ۶۰ پرونده موردی نیز به سازمان بازرسی ارجاع و برای آنها دستورات لازم صادر شد و در نهایت ۱۲۰ نفر به هیئت‌های رسیدگی به تخلفات معرفی شدند ضمن اینکه ۱۱ گزارش کیفری نیز به این سازمان ارجاع شد که ۲۱ نفر به دادسرا معرفی شدند.

طالبی تصریح کرد: در مجموع در بانک‌ها به لحاظ تراکم کاری و قوانین و مقرراتی که دارند و در شهرداری‌ها نیز به لحاظ مراجعه بالا احتمال وقوع جرم بیشتر از سایر دستگاه‌هاست.

وی در مورد پرونده مفتوح مغایرت‌های شهرداری یزد نیز بیان کرد: ۵۲ میلیارد از این رقم مغایرت مربوط به تعویض چک‌های ارباب رجوع و ۴۲ میلیارد تومان نیز مربوط به اشکالات نرم افزاری ثبت اطلاعات مالی بوده و کمتر از ۴۰ میلیارد تومان نیز مربوط به اسناد مرجوعی بوده که در این بخش ممکن است تخلفاتی رخ داده باشد.

طالبی تاکید کرد: در هر حال مردم اطمینان داشته باشند که این موضوع با جدیت در دست پیگیری است و نتیجه نیز از طریق رسانه‌ها به آنها اعلام خواهد شد.

بازرس کل استان یزد تصریح کرد: متأسفانه یک بی نظمی و ولنگاری در شهرداری‌های استان در زمینه دریافت چک از ارباب رجوع وجود دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد تخلفات مخابرات استان یزد نیز اظهار داشت: سازمان تعزیرات حکومتی ۷ میلیارد تومان بابت تخلفات مالی این شرکت جریمه برای آن در نظر گرفت و قرار است این مبلغ از طریق قبوض به مردم بازگردانده شود.

طالبی تاکید کرد: اخیراً مشاهده شده که قرار است مخابرات در قالب‌های دیگر با عنوان حق اشتراک، از استرداد این مبلغ سرپیچی کند که از همین تریبون برای هشدار به مخابرات اقدام می‌کنیم.

وی در مورد موارد مطرح شده توسط بنیاد ۱۵ خرداد نیز اظهار داشت: این بنیاد در یزد هیچ اختیاری ندارد و همه امور آن از مرکز پیگیری می‌شود اما اگر تخلفی محرز شود، ورود خواهیم کرد.

طالبی در مورد مؤسسه کوثر نیز بیان کرد: این مؤسسه مصداق هیچ‌یک از مؤسسات موجود در کشور نیست یعنی نه تعاونی است، نه خیریه، نه شرکت تجاری و … و اساسنامه‌ای کاملاً متفاوت با تمام بنگاه‌هایی که تاکنون در کشور شناخته شده، دارد.

وی عنوان کرد: این مؤسسه پیش از این مشکلات داشت که اصلاً شد اما اکنون در آن سو جریانی مشاهده نکرده‌ایم و امیدواریم بتواند رسالت خود را در زمینه تأمین منابع مالی برای خط انتقال آب، انجام دهد.

کد خبر 4956920

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد اداره کل بازرسی یزد ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین گرگان شیوع کرونا مواد مخدر ایلام استانداری سمنان آتش سوزی سازمان تبلیغات اسلامی بیرجند مجلس شورای اسلامی استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۳۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی ۲۰ هزار مشترک از فیبر نوری البرز

عبدالله بیان با اشاره به اینکه ظرفیت های لازم برای ارائه خدمات گسترده فیبرنوری در این استان آماده است، گفت: مشترکان می توانند از این ظرفیت بالقوه در عرصه ارتباطات و اینترنت پرسرعت بهره مند شوند.

وی افزود: اکنون از مجموع مشترکان فیبر نوری بیش از ۱۱ هزار مشترک آنها با تلفن ثابت نیز از فیبر نوری استفاده می‌کنند و آماده واگذاری تعداد زیادی انشعاب در استان البرز هستیم.

بیان گفت : تحقق دایری فیبر نوری در استان البرز نیازمند همکاری و مشارکت بیشتر سازمان نظام مهندسی ساختمان و سایر دستگاه های اجرایی است و باید قبل از ساخت و سازها این ظرفیت در مکان های مسکونی ، تجاری ، اداری و صنعتی فراهم شود.

وی بیان کرد: تاکنون حدود چهار هزارو ۸۰۰ کیلومتر فیبر نوری در استان البرز احداث شده است که برای همگامی با پیشرفت و رشد روزافزون فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی در تلاش هستیم تا نهضت جهادی شرکت مخابرات ایران در زمینه فیبر نوری در استان البرز به خوبی پیش ببریم.

بیان اضافه کرد: با تلاش انجام شده علاوه بر بافت شهری ، ارتباط بیش از۹۵ درصد از روستاهای این استان نیز از طریق فیبر نوری برقرار شده است.

مدیرکل مخابرات البرز افزود: تاکنون بیشتر شرکت های تولیدی استان البرز به شبکه فیبر نوری پیوسته اندضمن آنکه مشترکان نیز می توانند از این پس بدون تغییر شماره و با همان شماره تلفن فعال خود، فیبر نوری دریافت کنند.
وی بیان کرد: واحدهای مسکونی، اداری و تجاری در استان البرز می‌توانند با بهره گیری از این فناوری نیازهای خود را در حوزه ارتباطات با کیفیت مطلوب برآورده سازند.

مدیرکل مخابرات البرز دربخش دیگری ازسخنان خود ارائه پهنای باند بالا، کاهش محدودیت، ظرفیت سازی بالا، ارائه کیفیت سرویس و حذف محدودیت های بعد مسافت را از جمله مزایای فیبر نوری عنوان کرد.

وی اضافه کرد: اکنون بخش قابل توجهی از شبکه فیبر نوری استان احداث شده و انتظار می رود شهروندان از این شبکه برای فعالیت های اینترنت پرسرعت بیشتر بهره ببرند.
بیان اظهار کرد: همچنین اکنون بیش از ۱۸۷هزار مشترک از سرویس ADSL و چهارهزار و ۹۶۴ مشترک از سرویس VDSL در استان البرز بهره مند هستند ؛ در زمان حاضر یک میلیون و ۸۶ هزار شماره تلفن ثابت دراستان دایر است .
وی در بخش دیگری ازسخنان خود از قرارداد بین شرکت مخابرات ایران و وزارت ارتباطات برای اجرای طرح فیبر نوری منازل و کسب و کارها خبرداد و گفت: مقرر شد حدود ۲۳۶هزار خانواده دراستان البرز تحت پوشش فیبر نوری قرار گیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • سیل در مخابرات طزرجان
  • بهره مندی ۲۰ هزار مشترک از فیبر نوری البرز
  • ثبت ۱۳۳۰ میلی‌متر باران در کهگیلویه و بویراحمد
  • هشدار موسسه استاندارد در خصوص فروش طلای کم عیار | با این روش از مصنوعات طلا استعلام بگیرید
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳+ جدول
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳+ جدول
  • ۲۸ مرکز درمانی به جانبازان و ایثارگران خدمات رسانی می کنند
  • علت مشکل اینترنت در برخی نقاط از زبان مدیر شرکت مخابرات
  • اعلام جرم علیه مدیرعامل شرکت مخابرات سیستان و بلوچستان
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳+ جدول