Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@20:33:41 GMT

ساماندهی آموزش کشور در دوران کرونا

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۹۴۱۱۴

ساماندهی آموزش کشور در دوران کرونا

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، ساماندهی حوزه آموزش کشور با اشاره به اولویت‌های کمیسیون آموزش مجلس یازدهم، اظهار داشت: حوزه، آموزش، تحقیقات و فناوری در شرایط عادی مشکلات فراوانی در حوزه‌های مختلف داشت، اما با شیوع ویروس کرونا، کیفیت در حوزه آموزش به طور کلی تحت‌الشعاع قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه رضایت چندانی از آموزش‌های مجازی وجود ندارد، افزود: در حوزه آموزش و پرورش تقریبا دو سوم مباحث پیش از شیوع ویروس کرونا تدریس داده شده بود، اما در دانشگاه‌ها در همان اول ترم ویروس کرونا به درس دانشجویان لطمه زد که ضرورت دارد هر استانی و دانشگاهی بر اساس مقتضیات خود تصمیم گیری کند.

او اضافه کرد: یکی از پدیده‌های نامطلوبی که ویروس کرونا در آموزش و پرورش ایجاد کرد، افزایش تعداد آمار بازماندگان از تحصیل بود که به دلیل نبود امکانات آموزشی از جمله تلفن همراه هوشمند، لپ تاپ و تبلت از درس دور ماندند.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: از سوی دیگر کمیسیون آموزش اولویت‌های دیگری در حوزه تشدید نظارت بر صندوق ذخیره فرهنگیان و کمک به فرهنگیان از این طریق خواهد داشت و همچنین به مشکلات دانشگاه آزاد و دانشگاه پیام نور نیز ورود خواهد کرد.

منادی تأکید کرد: عمده‌ترین مسئله در حوزه آموزش، وجود قانون و نبود نظارت است که بر همین اساس ما باید به دنبال نظارت بر حسن اجرای قوانین در این حوزه باشیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش ویروس کرونا مجلس شورای اسلامی کمیسیون آموزش ویروس کرونا حوزه آموزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۴۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد شبکه بین‌المللی تحقیقات در حوزه انرژی بررسی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه صنعتی شریف، جلسه هم فکری به منظور ایجاد شبکه بین‌المللی تحقیقات در حوزه انرژی و ارایه توانمندی‌های دانشگاه صنعتی شریف در حوزه انرژی و بررسی پتانسیل‌های همکاری بین‌المللی، با حضور برخی از مسؤولین دانشگاه، رییس سازمان منطقه آزاد کیش، نمایندگان وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری، نفت و نیرو، سازمان‌های بین‌المللی یونسکو، اکو و هلدینگ‌های انرژی گستر سینا و گسترش انرژی پاسارگاد در سالن شورای دفتر ریاست دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

در این جلسه خاطر نشان شد که انرژی همواره یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های پیشرفت جوامع بوده است. گسترش ضریب دسترسی به انرژی، کاهش قیمت تمام شده انرژی، رفع ناترازی انرژی، افزایش بهره‌وری، افزایش امنیت انرژی، بهبود پایداری و تاب آوری بخش‌های انرژی، تنوع بخشی به سبد انرژی، کاهش انتشار آلاینده‌ها و افزایش سهم استفاده از انرژی‌های پاک به عنوان مهم‌ترین دغدغه‌ها و چالش‌ها در این حوزه قلمداد می‌شود.

بر اساس این گزارش، منطقه غرب آسیا به عنوان یکی از مهم‌ترین تأمین کنندگان انرژی جهانی به شمار می‌رود و ایران نیز به عنوان بزرگترین دارنده ذخایر نفت و گاز یکی از مهم‌ترین بازیگران این حوزه است. بر این اساس، با توجه به ظرفیت‌های منابع انرژی در سطح ملی و منطقه‌ای و نیز ظرفیت دانشگاه‌ها و موسسات در منطقه غرب آسیا، دانشگاه صنعتی شریف به دنبال توسعه همکاری‌ها و ایجاد شبکه بین‌المللی برای انجام تحقیقات در حوزه انرژی است. استقرار موسسه دانشگاه سازمان ملل در حوزه انرژی به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف به عنوان یکی از مهم‌ترین اهداف این نشست بیان شد.

نمایندگان بخش‌های مختلف دولتی، صنایع مرتبط با حوزه انرژی و دفاتر سازمان‌های بین‌المللی مستقر در ایران نیز، ضمن اعلام حمایت خود از برنامه دانشگاه صنعتی شریف در این خصوص، نقطه نظرات خود را به منظور اجرای هرچه بهتر این هدف بیان کردند. رئیس سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این جلسه علاوه بر ارائه ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های جزیره کیش، آمادگی و حمایت این سازمان برای ایجاد شبکه همکاری‌های بین المللی انرژی در این جزیره را اعلام کرد.

در ادامه این برنامه پروفسور یانوش بوگاردی، رییس سابق دانشگاه سازمان ملل در اروپا نیز به عنوان مهمان ویژه این جلسه، ضمن تایید رویکرد دانشگاه صنعتی شریف برای گسترش تحقیقات در حوزه انرژی، تجربیات و نقطه نظرات خود را در خصوص همکاری با سازمان‌های بین‌الملل مطرح کرد.

کد خبر 6085484

دیگر خبرها

  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • راه‌های ایجاد شبکه بین‌المللی تحقیقات در حوزه انرژی بررسی شد
  • ایجاد شبکه بین‌المللی تحقیقات در حوزه انرژی بررسی شد
  • زلفی گل: دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه مهارت ملی تبدیل می‌شود
  • خسرویان: جهش تولید با جهش مهارت در کشور محقق می‌شود
  • لزوم عضویت استادان کارگروه جغرافیا در کمیته‌های ارتقای اساتید/ محور‌های ۱۰ گانه خروج از ساختار معیوب جغرافیا
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است / دوران کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • سپاه پاسداران؛ از سربلندی در آزمون کرونا تا امداد به سیل‌زدگان
  • ۳۰ دانشگاه برتر رتبه بندی ملی ISC مورد حمایت ویژه قرار می‌گیرند