Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، محسن ارجمندی اظهار داشت: تصادف موضوعی تأثیرگذار در توسعه اقتصادی، سلامت اجتماعی است که می‌تواند هزینه هایی را به کشور تحمیل کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه افزود: در انقلاب صنعتی، خودرو از اهمیت زیادی برخوردار شد و این موضوع سبب شد که اشتیاق جوامع بشری به استفاده روز افزون از خودرو و پیاده سازی سامانه‌های تقویت کننده و تسهیل کننده حرکت خودرو، روز به روز افزایش یابد، لذا در این بین جایگاه انسان در حمل و نقل کم رنگ شد، امروزه جوامع پیشرفته، حرکتی رو به عقب آغاز کرده اند که تبلور آن در افزایش نقش انسان در حمل و نقل و اصالت بخشی به انسان در مقابل خودرو نمود یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: مقوله حمل و نقل می‌تواند با دو دیدگاه انسان محور و خودرو محور مدیریت شود، وقتی در مورد ایمنی معابر صحبت می کنیم، در واقع از اهمیت توجه به زندگی انسان ها صحبت می کنیم.

ارجمندی گفت: امروزه به منظور کاهش تلفات انسانی در جهان، رویکرد حرکت به سمت چشم انداز صفر کشته، که بر اساس آن هیچ تلفات انسانی در معابر وجود نداشته باشد مطرح شده است، ایده چشم انداز صفر که قدمت آن به دو دهه گذشته باز میگردد امروزه به عنوان یک رویکرد جدی در حوزه ایمنی ترافیک در بسیاری از کشورها پذیرفته شده است و برنامه ریزی‌های لازم برای تحقق آن در حال انجام است.

معاون شهردار کرمانشاه خاطرنشان کرد: متاسفانه در سال گذشته و در کلانشهر کرمانشاه تعداد زیادی از همشهریان ما جان خود را در تصادفات سطح معابر شهری از دست داده اند که مسؤولیت آور بودن این آمار، می بایست خواب را از چشم ما مسوولان برباید که بررسی های آماری دو نکته بسیار تاسف بار را نشان می دهد.

این مسؤل تصریح کرد: اول آنکه بخش عمده تلفات تصادفات مربوط به عابر پیاده هستند و دوم اینکه سرعت غیرمجاز، اصلی ترین عامل بروز تصادفات منجر به فوت در سطح معابر شهری کلانشهر کرمانشاه می باشد که بدون شک این دو مهم قبل از هر چیز بیان کننده فاصله گرفتن ما، یعنی مسؤولان و کاربران معابر از حمل و نقل انسان محور در کلانشهر کرمانشاه است.

ارجمندی در ادامه اذعان داشت: این موضوعات ما را بر آن داشت که از اولین ساعات مسؤولیت در حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری، تمرکز خود را بر کاهش قابل توجه تصادفات فوتی گذاشته و با تفکیک برنامه‌های بلند مدت و کوتاه مدت استراتژی های خود را در این زمینه تعریف نمائیم، در بخش برنامه‌های کوتاه مدت و پس از اخذ آمار دقیق از پلیس محترم راهور شهرستان کرمانشاه که جا دارد از همکاری صمیمانه ایشان تشکر نمائیم، با کمک مهندسین ترافیک حوزه و با الگوگیری از روش‌های مهندسان مشاور زبده کشوری به بررسی و تحلیل دقیق آمارها پرداخته و پس از طی مراحل مختلف کارشناسی، به شناسایی و معرفی ۱۹ نقطه حادثه‌ خیز در سطح معابر کلانشهر کرمانشاه که اکثر آنها بیش از ۵ کشته در تصادفات سال ۹۸ داشتند و ارائه طرح های رفع حادثه‌ خیزی از این نقاط پرداختیم.

وی افزود: این طرح شامل مباحث مختلف در حوزه آرام سازی ترافیکی، اصلاحات هندسی، تعریف تابلوها و علائم افقی، عمودی، خط کشی های محوری و عابرپیاده و نصب جدا کننده های میانی و پل های عابر پیاده مکانیزه و غیر مکانیزه است که به تصویب شورای حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه نیز رسید.

معاون ترافیک شهرداری کرمانشاه بیان کرد: در بخش برنامه‌های بلند مدت که بالطبع با توجه به ماهیت این نوع برنامه‌ها عمدتا پر هزینه هستند، تمرکز اصلی بر روی نصب دوربین های ثبت تخلف است که با همکاری دفتر سرمایه گذاری شهرداری با هزینه ای در حدود ۸۰ الی ۱۰۰ میلیارد تومان در حال برگزاری مناقصه و واگذاری به بخش خصوصی است که خوشبختانه با استقبال بخش خصوصی نیز همراه بوده است و ان‌شاالله در سال جاری عملیات اجرایی این طرح با تعریف ۴۶ دوربین ثبت تخلف سرعت بزرگراهی و ۹۰ دوربین ثبت تخلف تقاطعی و حدود ۲۰ دوربین ثبت تخلف محدوده طرح ترافیک، آغاز خواهد شد.

ارجمندی گفت: بدون شک بیان مطالب فوق همچون همیشه تاریخ این سرزمین در حرکت های بزرگ، همکاری و همراهی شهروندان فهیم کرمانشاهی را با خدمتگذاران خود در حرکت به سمت حمل و نقل انسان محور و هدف گذاری ایده چشم انداز صفر که ان‌شاالله در سال‌های نزدیک تحقق خواهد یافت به همراه خواهد داشت و مشکلات ذاتی و اجتناب ناپذیر آن را با هدف عمده ای که در پیش دارند بر خدمتگزاران خود خواهند بخشید.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه در پایان با بیان اینکه امید است به زودی به ایده چشم‌انداز صفر دست یابیم اظهار داشت: اجرای طرح ها در وضعیت کنونی، نیمی از اقدامات بوده و موارد مربوط به اصلاحات هندسی، تابلوها و… باقی مانده است و لازم بذکر است که اقدامات صورت گرفته باعث شد که در خردادماه سال‌جاری نسبت به ماه مشابه سال ۹۸، حدود ۵۰ درصد کاهش‌ تلفات ناشی از تصادفات را به همراه داشته باشد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ترافیک حمل و نقل و ترافیک شهرداری دوربین شهرداری مشکلات حمل و نقل و ترافیک شهرداری ترافیک شهرداری کرمانشاه کلانشهر کرمانشاه دوربین ثبت تخلف چشم انداز صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۴۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع آب‌گرفتگی معابر در ۱۰ نقطه شهرکرد

معاون خدمات شهری شهرداری شهرکرد گفت: در راستای هدایت آب‌های سطحی و جلوگیری از آب‌گرفتی معابر، رفع آب‌گرفتگی در۱۰ نقطه شهر انجام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی شهرداری شهرکرد، محمدرضا محمدیان با اشاره به هشدار هواشناسی مبنی‌بر ورود سامانه بارشی به استان اظهار کرد: از شب گذشته این سامانه بارشی در استان و شهر شهرکرد فعال شد که نیروهای خدمات شهری نواحی چهارگانه در حالت آماده‌باش کامل هستند.

وی افزود: از شب گذشته تاکنون ۱۰ نقطه در چهار ناحیه از جمله کاشانی جدید، خیابان عمان، مسیل پایین‌تر از میدان انقلاب، منظریه، ورودی شهر، خیابان سعدی، حافظ جنوبی، چهارراه فصیحی، خیابان ۱۵ خرداد، خیابان انتقال خون و بلوار سفیر امید آب‌گرفتگی ایجاد شده رفع شد.

معاون خدمات شهری شهرداری شهرکرد بیان کرد: بیشتر آب‌گرفتگی‌ها در سطح شهر به دلیل مسدود کردن مسیر آب توسط زباله است که برخی شهروندان به دلیل رعایت نکردن این اقدام را انجام می‌دهند.

محمدیان ادامه داد: تا زمان خروج سامانه بارشی از استان نیروهای خدمات شهری در حالت آماده‌باش کامل خواهند بود و شهروندان در صورت مشاهده آب‌گرفتگی معابر موارد را به سامانه ۱۳۷ گزارش کنند تا در اسرع وقت نسبت به رفع آن اقدام شود.

کد خبر 747559

دیگر خبرها

  • تبریز؛ فقیرترین کلانشهر کشور در حوزه هوشندسازی/ افزایش تلفات تصادفات درون شهری نگران کننده است
  • رفع آب‌گرفتگی معابر در ۱۰ نقطه شهرکرد
  • افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه
  • سوم فروردین؛ تلخ ترین روز تصادفات نوروزی امسال / افزایش شمار جانباختگان در معابر درون شهری
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • مصدومیت سالانه نیم میلیون نفر در تصادفات/کاهش ۱۴ درصدی تلفات
  • کاهش آمار مجروحان و مصدومان حوادث در طرح سلامت نوروزی
  • مرگ ۱۰۹ نفر در تصادفات درون شهری کرمانشاه
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومان تصادفات جاده‌ای
  • کاهش ۸ درصدی تصادفات منجر به جرح در استان کرمانشاه