Web Analytics Made Easy - Statcounter

حبیب‌الله مسعودی فرید گفت: می‌توان با گرفتن عکس رادیولوژی سن استخوانی افراد بی‌هویتی که برای دریافت شناسنامه اقدام می‌کنند را تعیین کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ بالاخره قانون انتقال تابعیت از مادران ایرانی به فرزندان‌شان تصویب شد اما اینکه بر چه اساسی سن آنها تعیین می‌شود مشخص نیست.

سلمان خدادادی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس دهم شورای اسلامی، در مصاحبه‌ای با خبرگزاری برنا اعلام کرد بارها درخصوص تعیین سن افراد بی‌هویت جلساتی تشکیل شده اما نتیجه‌ای نداشته و درنهایت قرار شد سازمان بهزیستی نظر خود را در لایحه‌ای به مرکز مطالعات و پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ارائه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درحالی است که معاون اجتماعی سازمان بهزیستی از این موضوع ابراز بی اطلاعی کرد.

حبیب‌الله مسعودی فرید، معاون اجتماعی سازمان بهزیستی، در این خصوص گفت: تا جایی که بنده اطلاع دارم قانون انتقال تابعیت، تنظیم و ارائه لایحه‌ای را برای تعیین سن افراد بی‌هویت برعهده بهزیستی قرار نداده است.

او افزود: راه تشخیص سن افراد بی‌هویت که اوراق هویتی ندارند، انجام اقدامات پزشکی است.

مسعودی فرید تصریح کرد: می‌توان با گرفتن عکس رادیولوژی سن استخوانی افراد بی‌هویتی که برای دریافت شناسنامه اقدام می‌کنند را تعیین کرد.

رئیس سازمان بهزیستی ادامه داد: بهزیستی از لحاظ علمی صلاحیت تعیین سن افراد را ندارد بنابراین در این خصوص وظیفه‌ای برعهده ما نیست و تنها از طریق راه‌های پزشکی می‌توان به آن رسید.

مسعودی فرید با اشاره به هزینه‌های این امر گفت: به نظر نمی‌رسد انجام این کار، گران باشد اما در هر صورت قانون باید تمهیدی برای خانواده‌ها اتخاذ کند که آنها به خاطر مشکلات مالی از گرفتن شناسنامه باز نمانند.

انتهای پیام: 2/5

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بهزیستی شناسنامه انتقال تابعیت سازمان بهزیستی تعیین سن افراد مسعودی فرید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۵۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای مستمر طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در محلات تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد هادی علی احمدی، شهردار منطقه ۱۳ تهران با اشاره به استمرار فعالیت طرح ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی در این منطقه گفت: با دستور شهردار تهران و با هماهنگی اداره آسیب‌های اجتماعی، یگان حفاظت، شهرداران نواحی، معبربانان و رابط قضائی، برنامه ریزی لازم جهت ساماندهی افراد جامعه هدف در سطح منطقه به طور مداوم پیگیری می‌شود

وی با اشاره به تداوم طرح افزود: در این طرح، محل‌های تجمع افراد آسیب دیده اجتماعی شناسایی و ضمن جمع آوری و انتقال این افراد به مراکز ذیصلاح، نقاط مذکور مسدود و از کلونی معتادان متجاهر پاکسازی می‌شود.

کد خبر 6081823

دیگر خبرها

  • ‌سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس: اگر افرادی حجاب را قبول ندارند ناگزیر هستند از قانون تبعیت کنند
  • شناسایی دو هزار و 613 کودک دارای اختلال اوتیسم در اصفهان
  • همکاری شهرداری و بنیاد ایران‌شناسی برای احیا هویت تاریخی شهر ارومیه
  • شناسایی دو هزار و ۶۱۳ کودک دارای اختلال اوتیسم در اصفهان
  • بررسی روند ساخت مسکن مددجویی در شاهیندژ
  • اجرای مستمر طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در محلات تهران
  • برگزاری جشنواره بازی های بومی و محلی مددجویان بهزیستی در بوکان
  • تعهد اشتغال بهزیستی خراسان رضوی؛ ۷۸۲۳ نفر
  • واگذاری ۶۴۵ اشتراک رایگان گاز در استان چهارمحال‌ و بختیاری
  • حق پرستاری بهزیستی فروردین ۱۴۰۳ واریز شد | جزئیات واریز ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی مستمری حق پرستاری