Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- زندان‌های آمریکا از پر جمعیت‌ترین زندان‌های امریکا به شمار می‌آید که بسیاری حقوق زندانیان در انجا نقض می‌شود. تاریخ انتشار: 06:00 - 04 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۱۴۶۹ خبرگزاری میزان - رفتار‌ها با زندانیان در زندان‌های آمریکا نشانه‌های آشکاری از نقض حقوق بشر در این کشور به شمار می‌رود.

بر اساس آمار‌ها، زندان‌های آمریکا پذیرای بالاترین شمار زندانیان بوده و افراد در شرایط نامناسب و زندان‌های پر جمعیت دوران حبس خود را می‎گذرانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بنابر گزارش‎های درز یافته، در زندان‌های آمریکا از تکنیک‌های غیر انسانی برای گرفتن اعتراف از زندانیان استفاده می‌شود که به برخی از آنها پرداخته می‌شود.
این در حالی است که گزارش‎ها نشان می‎دهد حتی گروهی از زندانیان در این کشور در حالی شکنجه می‌شوند که بی گناه بوده و یا جرم آنها در دادگاه مشخص نشده است.   موارد رفتارهای غیر انسانی با زندانیان
در سال ۲۰۱۲، «دارن رینی»، از زندانیان زندان‌ فلوریدا بر اثر یکی از روش‌هایی که برای شکنجه زندانیان استفاده می‌شود، جان خود را از دست داد.
ماموران زندان او را مجبور کردند به مدت ۲ ساعت زیر آب با دمای ۸۲ درجه سانتیگراد (۱۸۰ درجه فارنهایت) بماند.  
در این شکجه، ۹۰ درصد از بدن این زندانی سوخته و در نهایت وی جان خود را از دست می‎دهد.
شاهدان اعلام کردند که «این زندانی هنگامی که زیر دوش آب بود فریاد میزد و درخواست کمک می‏‎کرد.«
به گفته زندانیان، وی نخستین کسی نبود که به این روش جان خود را از دست داده است.
یکی دیگر از روش‌هایی که در زندان‌های آمریکا برای شکنجه دادن زندانیان رایج است، مجبور کردن آنها به مبارزه و جنگیدن با یکدیگر است.       به گفته «جف آداچی»، وکیل مدافع در سان فرانسیسکو، ماموران زندان بر روی زندانیان شرط بندی می‌کنند که کدام زندانی در مبارزه پیروز خواهد شد؛ در صورتی که زندانیان از فرمان نگهبانان برای جنگیدن سرپیچی کنند، زندانیان مورد تجاوز قرار گرفته و به سایر رفتار‌های خشونت آمیز تهدید می‌شوند.
وی می‎گوید «در صورتی که زندانیان از رفتار‌هایی که با آنها می‌شود چیزی بگویند مورد ضرب و شتم نگهابانان قرار می‎گیرند.»

یکی از مواردی که در زندان‌های آمریکا بسیار مشاهده می‌شود عدم ارائه خدمات و کمک‌های پزشکی به زندانیان است.
در سال ۲۰۱۵ در زندان «آدامز» در پنسیلوانیا، «تیلر تابور» جان خود را از دست داد. بیشتر بخوانید:  هفتاد هزار زندانی در آمریکا به کرونا مبتلا شدند وضعیت بی سابقه زندان‌های آمریکا به گفته وکیل «تیلر تابور»، تشنج، کمبود آب و موارد دیگر باعث شد تا این زندانی جان خود را از دست بدهد.    
در سال ۲۰۱۶، «تریل توماس» که در زندان میلواکی نگهداری می‎شد به دلیل کمبود آب بدن، جان خود را از دست داد.
نتایج کالبد شکافی نیز نشان داد که «توماس» به دلیل کبود شدید آب جان خود را از دست داده است.  
ماموران زندان اذعان کردند شدند که شیر آب سلول این زندانی را بسته بودند.

کرونا در زندان‌های آمریکا

شیوع و گسترش ویروس کرونا زندان‌های آمریکا را به شدت تحت تاثیر قرار داده که با وجود هشدار‌های که کارشناسان در مورد خطری که زندان‌ها را تهدید می‌کند، اما با بی توجهی مواجه شد.
بر اساس جدیدترین آمار‌ها تاکنون  دستکم ۷۰ هزار زندانی در زندان‌های آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شدند.

زندان‌های «ماریون» ایالت «اوهایو» با ۲ هزار و ۴۳۹ مورد ابتلا، زندان «پیک اِوِی» در ایالت «اوهایو» با یک هزار و ۷۹۱ مورد ابتلا، زندان «تروس دل» در ایالت «تنسی» با یک هزار و ۳۷۴ مورد ابتلا، زندان «نورث کانتی» ایالت «کالیفرنیا» با یک هزار و ۳۶۲ مورد ابتلا، زندان «اسمیت فیلد» در ایالت «داکوتای جنوبی» با یک هزار و ۹۸ مورد ابتلا، زندان «لومپوک» ایالت «کالیفرنیا» با یک هزار و ۹۴ مورد ابتلا، زندان «کوک کانتی» در ایالت «ایلینویز» با یک هزار و ۶۵ مورد ابتلا، زندان «چوکاوالا ولی» در ایالت «کالیفرنیا» با یک هزار و ۵۷ مورد ابتلاو زندان «تیسون فودز» در ایالت «آیوا» با یک هزار و ۳۱ مورد ابتلا، بحرانی‌ترین زندان‌های آمریکا در میانه شیوع کرونا هستند.

گزارش‌های دیگری از سرعت بالای شیوع کرونا در زندان‌های آمریکا منتشر شده اند که اوج این بحران را نشان می‌دهد؛ به عنوان مثال شمار مبتلایان به کرونا در زندان «سان کوئنتین» ایالت «کالیفرنیا» طی ۱۱ روز، پنج برابر افزایش یافت.

شمار بالای مبتلایان به کرونا در زندان‌ها بر مناطق محل استقرار آنها نیز تاثیر گذاشته و شمار زیادی از مردم این مناطق به دلیل ارتباط‌های میان زندان و محیط بیرون به کرونا مبتلا شدند.

زندان‌های شلوغ در آمریکا

به گزارش سیستم دادرسی کیفری آمریکا، در حال حاضر حدود ۲.۳ میلیون نفر در یک هزار و ۸۳۳ زندان ایالتی، ۱۱۰ زندان فدرال، هزار و ۷۷۲ کانون اصلاح نوجوانان، ۳ هزار و ۱۳۴ زندان محلی، ۲۱۸ بازداشتگاه زندانیان و ۸۰ زندان بومیان و همچنین در زندان‌های نظامی است.     کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  
علاوه بر آن، حبس و نگهداری دست جمعی در زندان‌های آمریکا موضوعات مختلفی از جمله پرازدحام شدن زندان‌ها، افزایش خطرات سلامت و کاهش سلامت رواین را منجر می‌شود.     کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  
حدود ۲۵ درصد از جمعیت زندان‌های جهان در آمریکا قرار دارد.   افزایش مرگ و میر زندانیان    در حالی که شیوع ویروس کرونا، زندان‌های شلوغ آمریکا را به شدت تحت تاثیر قرار داده است، اما بسیاری از زندانیان این کشور به دلیل بیماری‌ها و شرایطی نگهداری آنها که پیش از شیوع این ویروس وجود داشته جان خود را از دست می‎دهند.
در حالی که وکلا از مرگ زندانیان به دلیل شیوع ویروس کرونا ابراز نگرانی می‌کنند، اما مرگ این گروه از افراد در زندان‌های آمریکا موضوعی جدیدی نیست.
به گزارش پایگاه «کانورسیشن»، برخی از کارشناسان بر این باورند که تا سال ۲۰۳۰، از هر ۳ زندانی، یک نفر به بالای ۵۵ رسیده و احتمال افزایش زندانیان مبتلا به بیماری‌های سرطان، بیماری قلبی، کبدی و کلیوی، فشار خون بالا و دیابت افزایش می‌یابد.   گزارش اخیر دفتر دادگستری آمریکا نیز از افزایش قابل توجه مرگ و میر زندانیان خبر داده است.
طبق این گزارش از سال ۲۰۰۶ تا سال ۲۰۱۶ بیش از ۵۳ هزار مورد مرگ زندانیان ثبت شد.
بیش از نیمی از ۳ هزار و ۷۳۹ مورد مرگ زندانیان در سال ۲۰۱۶ در نتیجه ۲ بیماری سرطان (۳۰ درصد) و بیماری قلبی (۲۸ درصد) رخ داد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا هفته قوه قضاییه آمریکا جان خود را از دست زندان های آمریکا کرونا در زندان ویروس کرونا یک هزار زندان ها مورد ابتلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۵۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۱۰ نفر در تصادفات جاده‌ای نوروز جان باختند/ ۵ استان دارای بیشترین آمار تصادفات

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: از ابتدای سفرهای نوروزی تاکنون ۵۱۰ نفر از هموطنان در تصادفات فوت کردند و پنج استان دارای بیشترین فراوانی تصادفات بودند.

به گزارش مشرق، سردار سید تیمور حسینی امروز سه شنبه در حاشیه بازدید محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور و مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی از مرکز اطلاعات و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا، اظهار داشت: تا هشت صبح امروز سه شنبه هفتم فرودین بالغ بر ۳۱۰ میلیون تردد در سطح کشور انجام شده است که نسبت به سال گذشته پنج درصد کاهش داشته است و در این مدت ۵۱۰ نفر از هموطنان جان خود را از دست داده‌اند.

وی ادامه داد: تهران، خراسان رضوی، اصفهان، فارس و خوزستان پنج استانی هستند که بیشترین فراوانی تصادفات را دارند.

سردار حسینی اضافه کرد: بیش از ۸۷ هزار نفر از دستگاه‌های مختلف در طرح نوروزی ۱۴۰۳ شرکت کرده‌اند همچنین با کمک دستگاه‌های مختلف در طول مسیر ۳۹۲ ایستگاه سلامت راه اندازی کردیم.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • آزادی زندانیان به برکت کلام وحی
  • «اعتبار» جایگزین «دهن‌لق» شد
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • مک‌کال:بایدن برای آزادی زندانیان از افغانستان کاری نکرده است
  • آزادی نزدیک به سه هزار زندانی در آذربایجان غربی در سال گذشته
  • کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان بوشهر
  • اشتغال ۱۲۴۸ نفر از زندانیان در استان کردستان
  • اشتغال هزار و ۲۴۸ نفر از زندانیان استان کردستان در ۴۶ کارگاه فعال
  • اشتغال به کار ۹۱۴ زندانی کهگیلویه و بویراحمد طی سال گذشته
  • ۵۱۰ نفر در تصادفات جاده‌ای نوروز جان باختند/ ۵ استان دارای بیشترین آمار تصادفات