Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، نوری شادکاممعاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: در حال حاضر یزد وارد ما وارد فاز دوم موج کرونا شده است به طوریکه  هم اکنون ۱۳۲ بیمار مبتلا به این بیماری بر روی تخت بیمارستان‌های استان بستری هستند.

او افزود: هیچ عاملی کم هزینه‌تر و موثرتر از ماسک نیست چرا که به شدت از انتقال ویروس کرونا از بیماران به افراد سالم جلوگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوری شادکام ادامه داد: اگر فرد بیمار از ماسک استفاده کند، انتقال عفونت به فرد سالم تا پنج درصد کاهش یافته و اگر فرد سالم و بیمار از ماسک استفاده کنند، احتمال انتقال تا ۱/۵درصد کاهش می‌یابد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد تأکید کرد: اگر هیچ کدام از افراد بیمار یا سالم از ماسک استفاده نکنند، احتمال انتقال ویروس تا ۹۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

او با اشاره به تشکیل کمپین «ماسک من از تو محافظت می‌کند» گفت: از همه هنرمندان و اندیشمندان و صاحبان رسانه و نفوذ می‌خواهیم از این کمپین حمایت کنند.

نوری شادکام افزود: متخصصان استان اعتقاد دارند در صورت رعایت دستورالعمل‌ها از سوی مردم تا پایان تیرماه افزایش مبتلا خواهیم داشت و اگر رعایت نکنند افزایش همچنان ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/ غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتقال ویروس کرونا ویروس کرونا مبتلایان به کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۵۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ردپای سریال جنجالی «حشاشین» در تهران

دریافت 5 MB کد خبر 846478 برچسب‌ها محله همشهری محله

دیگر خبرها

  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • انتقال بیمار ۶۸ ساله با بالگرد به شیراز
  • ردپای سریال جنجالی «حشاشین» در تهران
  • جا به جایی بیمارتوسط بالگرد هوایی اورژانس ۱۱۵ هرمزگان
  • آثار مخرب شبه‌علم‌ها به اقتصاد سلامت کشور/ تازه شدن دعوای اهدای خون و حجامت
  • آثار مخرب شبه‌علم‌ها به اقتصاد سلامت کشور/ تازه شدن دعوای اهدای خون و حجامت با تعرفه‌های پزشکی 1403
  • تغذیه سالم یادگیری دانش‌آموزان را افزایش می‌دهد
  • سلامت نوجوانان و جوانان یکی از ضروریات نظام سلامت است
  • بیماریابی در بوشهر افزایش یافت/ تقویت مراکز مراقبت سلامت در استان
  • وزارت بهداشت به دنبال افراد سالم است که بیمار نشوند