Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-16@04:22:44 GMT

فعالیت 1340 معلم تلفیقی در مدارس دولتی

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۹۵۴۰۰

فعالیت 1340 معلم تلفیقی در مدارس دولتی

محمدحسن عظیم‌عراقی از فعالیت 1340 معلم تلفیقی در مدارس دولتی خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ آموزش تلفیقی به این معناست که دانش‌آموزان نابینا، ناشنوا و دارای معلولیت جسمی و حرکتی می‌توانند مانند سایر کودکان از امتیازات نزدیک‌ترین مدرسه به محل زندگی بهره‌مند و در کنار سایر دانش آموزان علاوه‌بر تحصیل، مهارت‌های مورد نیاز برای حضور در جامعه و تعامل با دیگران را بیاموزد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش مدارس تلفیقی یکی از اهداف در تحقق عدالت آموزشی است اما تحقق این مقوله با توجه به شرایط موجود در تمامی مدارس کشور نیازمند اقدامات متعدد از سوی مسئولان دارد.

محمدحسن عظیم‌عراقی، معاون تشخیص سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، در این زمینه گفت: برای دانش‌آموزان تلفیقی مناسب‌سازی در  بخش‌های مختلف انجام می‌شود چون مناسب‌سازی فقط شامل مناسب‌سازی فضا نیست. این در حالی است که برخی از افراد بر این باورند که مناسب‌سازی فضا فقط شامل ایجاد رمپ یا تغییرات در سرویس بهداشتی مدارس می‌شود.  

او افزود: مناسب‌سازی باید از معلمان انجام شود و در این روند معلم تحت آموزش قرار بگیرد. هرچند برخی والدین از اینکه فرزندشان در کنار یک دانش آموز نابینا در یک کلاس می‌نشیند، معترض هستند. در این باره به معلمان مدارس عادی و معلمان تلفیقی آموزش داده می‌شود.

 این مقام مسئول تاکید کرد: برخی مدارس به‌شکل تلفیقی به آموزش می‌پردازند تا بتوانند اقدامات مناسب فرهنگی در راستای پذیرش تغییرات دانش آموز استثنایی را آموخته و کم و کیف تدریس این دانش آموزان را بیاموزند.

عظیم عراقی افزود: در این روند می‌توان با مشکلات دانش آموزان استثنایی، معلمان، دانش آموزان و والدین آشنا شده و دانش آموزان استثنایی می‌توانند با دانش آموز عادی دوست شود و به کسب مهارت در کنار یکدیگر بپردازند.  

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: هم اکنون هزار و 340 معلم تلفیقی در مدارس دولتی به فعالیت مشغول هستند. 

انتهای پیام: 3

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آموزش و پرورش استثنایی مدارس تلفیقی دانش آموزان مناسب سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۵۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی پنهان در مدارس مخرب است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، محمدکاظم رحیمی نژاد در جمع اعضای شورای هماهنگی تشکل‌های فرهنگیان دارالعباده گفت: امیدآفرینی یکی از وظایف ما بین دانش آموزان است و باید به این باور برسیم که در حال ارتقا هستیم.

وی افزود: معلم باید امید بخش باشد و امیدآفرینی در جامعه از رساندن آب به تشنه در حال مرگ واجب‌تر است.

مدیرکل آموزش و پرورش اظهار داشت: برنامه ریزی پنهان در مدارس، از هجوم موریانه به چوب مخرّب‌تر است که اگر این برنامه ریزی به بار نشست، تمام موفقیت‌های ما به شکست تبدیل می‌شود.

رحیمی نژاد ادامه داد: متاسفانه بیش از ۳۰ سال است که برنامه ریزی پنهان در مدارس به صورت نامحسوس اجرا شده و برخی آثار آن را شاهدیم.

وی خاطرنشان ساخت: نگاهی که توسط بعضی معلمان به دانش آموزان منتقل شده، موجب شده با وجود پیشرفت‌های ما در حوزه‌های مختلف، در مواردی شاهد ناامیدی دانش آموزان باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: باید به دنبال طرح و برنامه‌ای باشیم که نسل جدید به این باور برسند که ما در جامعه جهانی به صورت برجسته مطرح هستیم.

وی تاکید کرد که باید حرف دل دانش آموز را بشنویم و او را امیدوار کنیم، چراکه امید و سپس هویت برای ما واجب و اساس است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد همچنین با اشاره به آسیب حضور پررنگ و چشمگیر معلمان زن در مقطع ابتدایی افزود: برای جلوگیری از انحراف فکری دانش آموزان در این مقطع باید فکری اساسی شود که یکسان سازی جنسیت در هر مدرسه یکی از راهکارهاست.

دیگر خبرها

  • توزیع شیر رایگان در مدارس استان مرکزی
  • وقتی بازی و خلاقیت، چاشنی آموزش می‌شود
  • جداسازی طیف اوتیسم از گروه کم توان ذهنی/متناسب سازی محتوای درسی برای دانش آموزان اوتیسم+فیلم
  • تمدید مهلت ثبت‌نام آزمون ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی
  • تمدید مهلت ثبت‌نام در آزمون ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی
  • ️تمدید مهلت ثبت‌نام در آزمون ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی
  • احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی مدارس
  • آموزش و پرورش به مشکلات معلمان مدارس استثنایی توجه کند
  • تغییر زمان آغاز سال تحصیلی مدارس کشور
  • برنامه ریزی پنهان در مدارس مخرب است