Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایرج موفق روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران تشریح کرد: امسال با وجود مشکلات و تحریم‌ها بیش از ۲۰ درصد از مواد تولید معدنی تولید شده در استان اصفهان به خارج از کشور صادر شده است.

وی بیان کرد: سال گذشته نیز با وجود محدودیت‌هایی که وجود داشت ۱۰۰ قلم کالا با ارزش بیش از ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار از استان اصفهان به ۴۰ کشور صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان افزود: ۸۶۰ معدن فعال در این استان وجود دارد که در مجموع با پروانه‌های اکتشاف و گواهینامه‌های کشفی، تا کنون افزون بر یک‌هزار و ۳۰۰  مجوز معدنی صادر شده است.

موفق ادامه داد: در حال حاضر به دنبال ساماندهی بخش معدن هستیم و امیدواریم اختلاف‌ها و مشکلاتی را که در برخی مناطق وجود دارد، با برگزاری نشست‌هایی بین بهره‌برداران در تعامل با روستاییان و توافقی بین شوراهای اسلامی و فرمانداران بتوان برطرف کرد تا به تولید پرداخته شود چون اشتغال و ثروت را همراه دارد.

وی اضافه کرد: تلاش می‌کنیم در مناطق مختلف استان اصفهان برای اشتغال و ارزش افزوده بیشتر، واحدهای فرآوری ایجاد شود که در این زمینه طرح‌های خوبی برنامه‌ریزی شده و به تصویب رسیده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به اینکه ۱۰ درصد اصناف تولیدی و هشت درصد از واحدهای ارایه دهنده خدمات فنی و مهندسی کشور در استان اصفهان فعالیت می کنند، گفت: امسال بر اساس ابلاغیه‌ای برای صنوف تولیدی نیز می‌توان تسهیلات در نظر گرفت و پرداخت کرد.

وی تاکید کرد: برای پرداخت تسهیلات، مشکلات این صنوف باید در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان یا استان بررسی و کارشناسی شود.

موفق در ادامه نیز یادآور شد: میزان دریافت حقوق دولتی استان اصفهان در سال ۹۸ بیش از ۳۴۰ میلیارد ریال بود که نزدیک به ۴۰ درصد نسبت به سال پیش از آن رشد داشت.

به گفته وی، استان اصفهان به لحاظ شمار معدن‌های فعال دارای رتبه نخست کشور است و از نظر حجم موارد استخراجی نیز رتبه سوم کشور را دارد.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت تولید داخلی اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت تولید داخلی اصفهان وزارت صنعت معدن و تجارت تولید داخلی اصفهان استان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۵۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ درصد مواد غذایی کشور در داخل تولید می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سید مجتبی خیام نکویی شامگاه پنج شنبه در نشست شرکت‌های دانش بنیان به میزبانی پارک علم و فناوری استان سمنان (شاهرود) ضمن بیان اینکه هم اکنون ۸۰ درصد مواد غذایی کشور حاصل تلاش کشاورزان ایرانی است، ابراز داشت: برای تأمین ۲۰ درصد مابقی نیازمند به واردات برخی محصولات هستیم.

وی ضمن بیان اینکه واردات محصولات کشاورزی ۱۴ تا ۱۶ میلیون دلار خروج ارز را به همراه دارد، افزود: در دولت سیزدهم به دنبال تأمین مواد غذایی در داخل کشور هستیم.

رئیس سازمان تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی بابیان اینکه در کنار تولید باید برای ارزآوری محصولات کشاورزی به فکر صادرات نیز بود، ابراز داشت: تأمین امنیت غذایی یکی از دغدغه‌های مهم دولت سیزدهم است لذا رویکرد وزرات جهاد کشاورزی گسترش کشاورزی اقتصادی با تکیه بر شرکت‌های دانش بنیان است.

خیام نکویی ضمن بیان اینکه سال گذشته ۱۳۳ میلیون تن انواع محصول کشاورزی در کشور تولید شد، تصریح کرد: این میزان طی چهار دهه رشد قابل توجه داشته است اما می‌بایست برای مازاد تولید برنامه صادرات محور طرح‌ریزی کنیم.

وی افزود: شرکت‌های فناور و دانش بنیان در این طرح‌ریزی کشاورزی اقتصادی می‌توانند نقش مهم داشته باشند تا با تکیه بر همین توان بتوان به تأمین کامل امنیت غذایی در کشور دست یافت.

کد خبر 6082198

دیگر خبرها

  • رشد تولید در صنعت شوینده‌ها و محصولات بهداشتی
  • وجود ۱۹۴ معدن فعال در کردستان
  • ۸۰ درصد مواد غذایی کشور در داخل تولید می‌شود
  • اکتشاف سنگ آهن در خواف درسال ۱۴۰۲ حدود۱۱۱ درصد افزایش یافت
  • چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟
  • پیگیری راه اندازی موزه معدن در کرمان
  • ۵۰ درصد مواد اولیه تولید دارو در کشور وارداتی است
  • رشد۱۲ درصدی تولیدکالاهای مهم و استراتژیک صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • تأکید وزیر صمت بر حمایت از صادرکنندگان
  • احیای ۱۶ واحد صنعتی و معدنی در چهارمحال و بختیاری