Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان گفت: با توجه به شیوع کرونا با همکاری معاون دادستان و پیگیری‌های دانشگاه علوم پزشکی مقرر شد ۱۱ غسالخانه فعال سطح شهر تعطیل شود.

احمدرضا مرادی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: آرامستان باغ رضوان با تجهیزات و امکانات موجود آماده ارائه خدمات به شهروندان مناطق ۱۵ گانه شهر اصفهان و شهرهای اطراف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به اسناد ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها وظیفه تغسیل، تکفین و تدفین اموات به عهده شهرداری‌ها است که این وظیفه از طریق شهرداری به سازمان آرامستان‌های هر شهر موکول شده و در این راستا برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان است.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان تصریح کرد: یکی از خدماتی که آرامستان‌ها به شهروندان ارائه می‌کند در ارتباط با حمل متوفی از اقصی نقاط شهر اصفهان، مناطق ۱۵ گانه، مراکز درمانی، پزشکی قانونی و منازل شهروندانی است که یکی از افراد خانواده آنها فوت کرده است.

وی با بیان اینکه مرکز اعزام آمبولانس به سازمان آرامستان برای اعزام متوفی به سازمان به صورت شبانه روزی مشغول فعالیت هستند، افزود: انتقال متوفیان بر اساس درخواست خانواده آنها و با هماهنگی مرکز اعزام شبانه روزی خودرو با شماره تلفن‌های ۱۵۳۰ و ۳۵۷۲۲۰۲۰ انجام می‌شود و صدور جواز دفن و گواهی فوت برای مرگ‌های طبیعی به صورت متمرکز توسط پزشکان کشیک مستقر در واحد دامپزشکی صورت می‌پذیرد.

مرادی با اشاره به اختصاص مکانی برای کارشناسان پزشکی قانونی با عنوان «دادپزشک» با هماهنگی و همکاری سازمان نظام پزشکی در آرامستان باغ رضوان، گفت: در حال حاضر پزشکان پزشکی قانونی به صورت شبانه روزی در این محل حضور دارند و صدور گواهی فوت را برای متوفیان انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه در راستای ثبت به موقع تاریخ وفات، کلیه متوفیان به آرامستان اعزام می‌شوند، افزود: با حضور نماینده ثبت احوال در سازمان آرامستان‌های شهرداری، شناسنامه متوفیان باطل و ثبت فوت انجام بگیرد.

مدیر عامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان گفت: در سطح شهر اصفهان تعداد ۱۸ آرامستان محلی، ۹ آرامستان بقای متبرکه و امامزاده‌های سطح شهر که مجاز به دفن هستند.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا، با همکاری معاون دادستان و پیگیری‌های دانشگاه علوم پزشکی مقرر شد ۱۱ غسالخانه فعال سطح شهر تعطیل شود.

مرادی افزود: اردیبهشت ماه امسال حکم معاون دادستان اصفهان برای تعطیلی غسالخانه‌های فعال شهر صادر شد و با همکاری نیروی انتظامی، مرکز بهداشت شهرستان، سازمان آرامستان باغ رضوان و مناطق دو، هشت، ۹، ۱۱ و ۱۲ و ۱۳ با مراجعه به این غسالخانه‌ها و احضار هیئت امنای آنها تعطیلی آنها ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه سازمان آرامستان باغ رضوان آمادگی دارد تغسیل و تکفین کلیه متوفیان سطح شهر اصفهان را انجام دهد، گفت: انتقال متوفیان از منازل به آرامستان باغ رضوان توسط آمبولانس به صورت رایگان انجام می‌شود.

مدیر عامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان اظهار کرد: متأسفانه بعضی از شهروندان متوفیان خود را در مساجد، حسینیه‌ها و یا حتی منازل شست و شو می‌دهند که این کار منسوخ شده و از نظر بهداشتی و زیست محیطی برای ساکنان همان منازل، مساجد و همسایگان اطراف ضرر دارد.

وی تاکید کرد: چنانچه آرامستان های محلی تعطیل شوند و متوفیان را دفن نکنند، در آرامستان باغ رضوان محل‌هایی برای آنها در نظر گرفته و به شکل ویژه خدماتی را به آنها ارائه خواهیم کرد.

کد خبر 430196

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرداری اصفهان کلانشهر مدیریت شهری دفن اموات شهر حقوق شهروندی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان آرامستان باغ رضوان شهر اصفهان سطح شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۵۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شب شعر «به یاد کمال» با حضور شاعران کشوری در منطقه ۳ اصفهان

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان از برگزاری شب شعر «به یاد کمال» با حضور شاعران کشور در این منطقه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان خبر داد و گفت: شش عنوان برنامه فرهنگی ویژه این هفته در منطقه ۳ برگزار خواهد شد.

روح‌الله ابوطالبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برنامه‌های فرهنگی هفته اصفهان اظهار کرد: یکی از برنامه‌های فرهنگی مهم در منطقه سه شهرداری اصفهان در این هفته که با مشارکت مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی اصفهان برگزار می‌شود، ویژه‌برنامه «شب شعر» به یاد شاعر بزرگ «کمال‌الدین اسماعیل» شاعر قرن هفتم است که با حضور شاعران برتر کشور همچون قاسم رفیعا، سعید بیابانکی و عباس احمدی، همچنین شاعران استانی همراه با اجرای مجری توانمند محمدرضا یزدان‌پرست در محل پارک مقبره کمال‌الدین برگزار می‌شود.

وی با دعوت از تمام شاعران و اهالی قلم شهر اصفهان و عموم شهروندان برای شرکت در این رویداد فرهنگی افزود: این برنامه فرهنگی ادبی، روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت از ساعت ۱۹:۳۰ در پارک کمال، جنب مقبره کمال برگزار خواهد شد.

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان با تأکید بر اینکه برنامه‌های فرهنگی سال ۱۴۰۳ در این منطقه با مشارکت و محوریت مردم محلات برگزار می‌شود، تصریح کرد: ویژه‌برنامه شاد و مفرح جشن «زنگ اصفهان» همراه با برگزاری برنامه‌های مختلف جنبی به‌همراه معرفی اصفهان ویژه مدارس سطح منطقه با معرفی تاریخ آن در قالب آیتم‌های نمایشی و مسابقه از سوم تا پنجم اردیبهشت برگزار می‌شود.

ابوطالبی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های منطقه سه شهرداری اصفهان در این هفته «عاشقانه‌های اصفهان» است که شامل کلیپ‌های کوتاهِ معرفی آثار تاریخی این منطقه و معرفی محلات قدیمی و تاریخی این کلان‌شهر به شهروندان و گردشگران است.

وی با اشاره به اجرای ویژه‌برنامه‌های خانه مشروطیت، تورهای بازدید از خانه مشروطیت همراه با پخش فیلم و نمایشگاه ویژه بزرگ‌مردان تاریخ به عنوان دیگر برنامه‌های محلی منطقه سه شهرداری اصفهان در این هفته گفت: «نقش عشق» عنوان برنامه‌ای است با محوریت بازدید از مقبره خواجه نظام‌الملک همراه با آشنایی با بعضی هنرهای سنتی اصفهان که در تاریخ هشتم اردیبهشت برگزار خواهد شد.

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان با اشاره به یکی از برنامه‌های پر مخاطب و اصلی این منطقه با عنوان «چهارباغ، جان اصفهان» افزود: این ویژه‌برنامه با مشارکت اداره‌های فرهنگی اجتماعی و ورزشی مناطق یک و سه شهرداری این کلان‌شهر و مدیریت چهارباغ در هفته فرهنگی اصفهان عصرها همراه با برنامه‌های متعدد، نمایش خیابانی، غرفه‌های فرهنگی، بازی‌های بومی و محلی برگزار می‌شود.

ابوطالبی خاطرنشان کرد: معرفی بناهای تاریخی و معماری اصفهان، شخصیت‌های هنری و فرهنگی آن و استقبال از گردشگران و فرهنگ عامه این شهر کهن از محورهای برنامه‌های این هفته در محلات منطقه سه شهرداری این کلان‌شهر است.

کد خبر 747266

دیگر خبرها

  • توزیع رایگان کیسه‌های پارچه‌ای در بازارهای کوثر ویژه هفته نکوداشت اصفهان
  • ناوگان سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان نوسازی می شود
  • ناوگان سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان نوسازی می‌شود
  • شب شعر «به یاد کمال» با حضور شاعران کشوری در منطقه ۳ اصفهان
  • احداث قطعه اصحاب شهدا در بجنورد
  • ایجاد قطعه اصحاب شهدا در بجنورد
  • برگزاری ۴۰ ویژه‌برنامه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در منطقه ۱۲
  • اطلاع‌رسانی سبد خدمات سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری اصفهان در آینده نزدیک
  • «شهید کوچه ما، روشنایی شهر» در منطقه ۱۳ اصفهان
  • راه اندازی تور اصفهان‌گردی ویژه هفته فرهنگی در اصفهان