Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان در یک کنفرانس خبری در کابل تاکید کرد که تعهد طالبان به برقراری صلح دائمی و پایان جنگ و خشونت در کشور ضعیف است.

وی اظهار داشت: خشونت در هر قالبی که باشد، زندگی مردم را وخیم‌تر کرده و به تلاشی که حکومت و مردم افغانستان در روند صلح را به پیش گرفته آسیب می‌رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صدیقی افزود: به هر میزان که خشونت‌ها از سوی طالبان افزایش یابد، باور مردم نسبت به تعهد این گروه به پروسه صلح نیز ضعیف می‌شود.

وی تاکید کرد: گروه طالبان در قبال افزایش خشونت‌های اخیر چه پاسخی برای مردم افغانستان دارد؟ این گروه درباره تداوم حملات اخیر باید موضع خود را برای مردم واضح کند. اگر این گروه چند حمله محدود را انکار می‌کند، صدها حمله دیگر را انجام می‌دهد که در پی آن، شمار زیادی از هموطنان ما جان شان را از دست می‌دهند. در هفته‌ای که گذشت، صدها حمله از طرف طالبان صورت گرفته و این نشان می‌‌دهد که گروه طالبان با افزایش حملات‌شان هنوز هم به خواست مردم افغانستان که بر قراری صلح و ختم خشونت می‌باشد، تعهد ضعیف دارد.

صدیقی اضافه کرد: گزارش‌هایی که از طرف نهادهای معتبر بین‌المللی مانند سازمان ملل در مورد همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه طالبان با سایر گروه‌های تروریستی مانند القاعده نشر شده، برای جهانیان و مردم افغانستان قابل قبول نیست.

به گفته صدیقی، دولت افغانستان تاکنون گام‌های مهم و اساسی برداشته و هرآنچه نیاز بوده در بحث صلح انجام شده است. حکومت همچنان تعهد دارد تا جنگ به صورت دائمی در کشور خاتمه پیدا کند، زیرا صلح بخش عمده اولویت کاری حکومت است.

صدیقی گفت: کاهش خشونت و قطع جنگ در کشور از اهداف عمده دولت افغانستان است و طالبان مطابق توافقنامه ای که با جانب آمریکا امضا کرده، باید خشونت‌ها را کاهش می‌داد و روابط‌شان را با تمام گروه‌های تروریستی دیگر قطع می‌کرد.

سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان افزود: دولت افغانستان تمام آمادگی‌ها را برای مذاکره گرفته و گام‌های مهم را برداشته است، تقاضای حکومت، مردم و جامعه جهانی از طالبان این است که آن‌ها نیز گام‌های اساسی را بردارند و تعهد خود برای صلح را نشان داده و از افزایش خشونت‌ها دست بکشند، تا این جنگ طولانی خاتمه پیدا کند.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: افغانستان طالبان مردم افغانستان خشونت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۶۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای مشهد قابل قبول است

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس داده‌های مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی مشهد شاخص لحظه‌ای هوای مشهد امروز پنجشنبه سی ام فروردین ماه با ثبت عدد ۶۹ در شرایط قابل قبول قرار دارد.

همچنین کیفیت هوای شهر مشهد در ۲۴ ساعت گذشته نیز با عدد شاخص کلی ۵۶ در شرایط قابل قبول قرار داشت.

بیشترین بار آلودگی از ایستگاه ساختمان با عدد شاخص ۹۴ به شرایط قابل‌قبول به ثبت رسیده است.

دما در حال حاضر ۱۶ درجه سانتی‌گراد و آسمان نیمه ابری است.

کد خبر 6081807

دیگر خبرها

  • یک دستیار نزدیک رهبر طالبان افغانستان در پاکستان کشته شد + عکس
  • طالبان و همسایگان آن: یک قالب منطقه ای برای غلبه بر چالش‌ها در افغانستان و فراتر از آن
  • پایان کار داعش در افغانستان
  • انتقاد طالبان از عدم همکاری اسلام آباد
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • کیفیت هوای مشهد قابل قبول است
  • انتقاد دیپلمات طالبان در کراچی از عدم همکاری دولت پاکستان
  • افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است
  • کیفیت هوای تهران در وضعیت قابل قبول