Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@00:26:48 GMT

تابلوی «موجود نیست» در بازار مرغ یاسوج

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۹۷۹۵۸

تابلوی «موجود نیست» در بازار مرغ یاسوج

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها_پژمان امیدی: نوسان قیمت و کمبود مرغ، دیر صباحیست که قصه پرکشیدن را کنار گذاشته و به پرواز رسیده است.

چالشی که این روزها پیکره نظام تأمین بازار تمام کشور را درگیر کرده و گاه و بیگاه خبرها حکایت از نیستی مرغ گرم در بازار استان‌ها داشته است.

گوشت مرغ به عنوان یک تولید نیازمند به چرخه، متأثر از عوامل متعددی است که در برهه‌های مختلف زمانی شاهد بروز نوسان در یک بخش آن هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سویی قیمت نهاده، یارانه‌ها و واردات‌ها، سیستم‌های جوجه ریزی و نوسان تولید فصل‌ها بارها بر پیکره این نظام تولید و توزیع ضربه زده است.

چالش دیگر این بخش در محور قیمت گذاری‌های شکل گرفته است.

با نگاهی به بروزترین آمارها می‌توان بخشی از نیستی‌ها در برهه‌های مختلف زمانی را لمس کرد.

قیمت‌های زیر به عنوان حداقلی و حداکثری کدهای بسیار مهمی در نیست های بازار به مخاطب می‌دهد.

برای مثال در تهران قیمت حداقلی ۱۶۰,۰۰۰ ریال برای هر کیلوگرم و حداکثری ۱۷۳,۰۰۰ برای هر کیلوگرم ثبت شده است.

در آذربایجان شرقی ۱۶۷,۰۰۰ ۱۷۰,۰۰۰، گیلان ۱۶۰,۰۰۰ ۱۷۳,۰۰۰، مازندران ۱۶۵,۰۰۰ ۱۷۵,۰۰۰، اصفهان ۱۳۲,۲۰۰ ۱۴۲,۲۰۰، همدان ۱۶۵,۰۰۰ ۱۷۵,۰۰۰، زنجان ۱۶۰,۰۰۰ ۱۷۵,۰۰۰، سمنان ۱۶۱,۰۰۰ ۱۶۵,۰۰۰، قزوین ۱۶۰,۰۰۰ ۱۷۵,۰۰۰، اردبیل ۱۶۰,۰۰۰ ۱۷۰,۰۰۰، خوزستان ۱۷۰,۰۰۰ ۱۷۵,۰۰۰، کردستان ۱۶۰,۰۰۰ ۱۷۵,۰۰۰، قم ۱۵۰,۰۰۰ ۱۶۰,۰۰۰، گلستان ۱۴۳,۰۰۰ ۱۵۲,۰۰۰، مرکزی ۱۶۰,۰۰۰ ۱۷۰,۰۰۰، فارس ۱۵۳,۳۰۰ ۱۶۲,۳۰۰، کرمانشاه ۱۶۰,۰۰۰ ۱۷۰,۰۰۰، خراسان جنوبی ۱۵۰,۰۰۰ ۱۶۰,۰۰۰، لرستان ۱۵۶,۰۰۰ ۱۶۵,۰۰۰، بوشهر ۱۵۵,۰۰۰ ۱۶۰,۰۰۰، کهکیلویه و بویر احمد ۱۴۱,۰۰۰ ۱۵۰,۰۰۰ و هرمزگان ۱۴۳,۰۰۰ ۱۵۵,۰۰۰ ریال حداکثر و حداقل قیمت مرغ کشتار در بازار را نشان می‌دهد.

جوجه‌هایی که زیربار عدم تنظیم بازار له شد

یکماهی می‌گذرد که انتشار ویدئو های معدوم سازی جوجه در فضای مجازی موج‌های مختلف رسانه‌ای را ایجاد کرد. می‌توان گفت وضعیت امروز نیست‌ها حکایت از له شدن آن جوجه‌ها زیر بار عدم تنظیم بازار دارد.

افت شدید قیمت مرغ در ماه‌های قبل می‌توانست بیانگر این موضوع باشد که سرمایه گذاران از جوجه ریزی استقبال نخواهند کرد و خروجی این موضوع در کنار کرونا و گرمای هوا دست به دست هم داده تا تولید و توزیع مرغ در کشور با کاهش رو به رو شود.

اما صبح امروز آمارها خبر از خالی شدن بازار یاسوج از مرغ گرم داشت که این موضوع با حضور و واکنش سریع صمت استان برای رفع مشکل رو به رو شد.

توزیع مرغ منجمد با ادامه روند فعلی

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به بروز بیماری کرونا، گرمای هوا وعدم تمایل سرمایه گذاران به جوجه ریزی به علت کاهش قیمت در یکماه گذشته، تأمین و تنظیم بازار مرغ گرم در کشور با چالش‌هایی رو به رو شد.

وی با بیان اینکه از صبح امروز نیز بلافاصله تنظیم بازار مرغ در دستور کار قرار گرفت، عنوان کرد: تأمین ۱۲۰۰۰ کیلوگرم مرغ برای بازار یاسوج عملیاتی شده و باید اقدامات لازم توسط بخش‌های متولی برای تأمین مرغ استان اجرایی شود.

وی اظهار کرد: متأسفانه در استان نیز امروز با کاهش تزریق مرغ گرم به بازار رو به رو شدیم. اگر وضعیت ادامه یابد حتماً مرغ منجمد وارد بازار خواهیم کرد.

مرغ ۹۰۰۰ تومانی یک تهدید بود تا فرصت

به گزارش خبرنگار مهر، طی چند ماه گذشته مدیرکل صمت استان با بیان رسیدن قیمت مرغ به ۹,۰۰۰ تومان نسبت به چالش‌های پیش روی زنجیره تولید آن هشدار داد. حسین پور در یکی از نشست‌های ستاد تنظیم بازار استان کاهش بیش از حد قیمت مرغ را یک عامل برای بروز نوسانات تولید و عرضه مرغ عنوان کرده بود که امروز این موضوع به شکل آشکار دیده می‌شود.

اما می‌توان گفت چندین عامل در کنار یکدیگر می‌تواند کمبودهایی را در بازار رقم بزند که کار تنظیم بازار را با چالش‌های جدی تری رو به رو کند. کمبود مرغ گرم در بازار گرایش به سمت دیگر محصولات پروتئینی را افرایش داده و می‌تواند یک شمشیر دو لبه در آن بخش‌ها را نیز به وجود آورد.

امید است با نگاه تخصصی در سطح ملی، چالش‌های قصه پر کشیدن مرغ از بازارها با تأمین اصولی و چرخه مستحکم تولید از مرحله جوجه ریزی تا توزیع برای همیشه از بازار رخت بسته و قیمت گذاری نیز یک نتیجه برد برد را برای عوامل چرخه تولید و مصرف کننده رقم بزند.

کد خبر 4956702

منبع: مهر

کلیدواژه: صنعت معدن تجارت کهگیلویه و بویراحمد یاسوج مرغداری ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین گرگان شیوع کرونا مواد مخدر ایلام استانداری سمنان سازمان تبلیغات اسلامی آتش سوزی بیرجند خطبه های نماز جمعه تنظیم بازار جوجه ریزی قیمت مرغ رو به رو مرغ گرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۷۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هر کیلو زعفران؛ ۱۱۰ میلیون تومان!

امروز ۳ اردیبهشت قیمت هر کیلو زعفران در بازار ۱۱۰ میلیون تومان است.

به گزارش ایلنا، این گزارش حاکی است که نرخ زعفرانی که کشاورز در اختیار بازار قرار می‌دهد؛ ۳۰ میلیون تومان در هر کیلو است.

لازم به ذکر است؛ قیمت هر گرم زعفران حدود ۲۰۰ هزار تومان است.

یادآور می‌شود؛ نرخ گرمی اعلام شده این محصول حدودی بوده و قمیت آن با توجه به برند‌ها و بازار‌های مختلف؛ متفاوت خواهد بود.

دیگر خبرها

  • لیر ترکیه در بازار تهران چقدر قیمت خورد؟
  • مالیات عایدی بر سرمایه در بازار خودرو چه اثری دارد؟
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور خواهد کرد
  • فشار دلالان برای حفظ سود چند صد میلیونی از پارس/ چرا زیان خودروساز و سهامداران دیده نمی‌شود؟
  • کاکائو معضل جهانی شد!
  • بازار لاستیک ترمز برید
  • عکس/بازنمایی سروده رهبر معظم انقلاب در تابلوی نقاش مطرح کشور
  • بازنمایی سروده رهبر انقلاب در تابلوی نقاش مطرح کشور | عکس
  • هر کیلو زعفران؛ ۱۱۰ میلیون تومان!
  • دیوارنگاره‌ها به تابلوی گفتمان انقلاب اسلامی تبدیل شدند