Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ فریدون یاسمی مدیرشرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه با اشاره به اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین از سال گذشته در کشور، گفت : بعد از اجرای این طرح تمایل مردم به سمت گاز مایع (LPG) افزایش یافت و توزیع آن را در استان با مشکلاتی روبرو کرد و از این رو ساماندهی توزیع آن در دستور کار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او یکی از مشکلات به وجود آمده در این راستا را تامین گاز مایع از طریق کانال‌های عرضه خارج از شبکه و غیرقانونی توسط خانوار‌های نیازمند دانست و گفت : از این رو شرکت ملی پخش فرآورد‌های نفتی به فکر ساماندهی توزیع گاز مایع در کشور افتاد.

او با اشاره به اینکه امسال توزیع نفت سفید در استان کرمانشاه را ساماندهی کردیم، افزود: براساس راستی آزمایی که در سال جاری انجام دادیم نزدیک به ۵۶ هزار خانوار مشترک نفت سفید را ساماندهی کردیم که به طور قطع این تعداد خانوار نیازمند گاز مایع هستند.

یاسمی افزود در کنار این تعداد خانوار، یکسری اصناف مانند ایزوبام‌کارها، مجتمع‌های بین راهی، خانه باغ ها، رانندگان بین راهی و سایر اصناف نیاز به گاز مایع دارند که بنا داریم با همکاری دستگاه‌های مرتبط از جمله استانداری، فرمانداری ها، میراث فرهنگی، حمل و نقل و پایانه ها، سازمان صمت، جهاد کشاورزی و تعزیرات حکومتی توزیع گاز مایع به این اصناف را نیز ساماندهی کنیم.

 او گفت: اکنون ۵۶ هزار خانوار نفت سفید سوز در استان کرمانشاه به صورت الکترونیکی و در قالب کارت‌های بانکی سهمیه خود را دریافت می‌کنند و بنا داریم گاز مایع این خانوار‌ها را نیز در قالب همین کارت بانکی توزیع کنیم.

او ادامه داد: این ۵۶ هزار نفر در سامانه سدف (سامانه درخواست فرآورده نفتی) ثبت نام کرده اند و واحد‌های صنفی نیازمند به گاز مایع هم باید در این سامانه ثبت نام کنند و بعد از ثبت نام دستگاه متولی باید آن‌ها را تایید کند و بعد از آن هم ما سهیمه‌ای بنا بر نوع فعالیت ماهانه آن‌ها اختصاص می‌دهیم و کارت آن‌ها شارژ خواهیم کرد.

 او افزود: ثبت نام خانوار‌ها و اصناف در سامانه سدف (سامانه درخواست فرآورده‌های نفتی) به صورت کاملا رایگان و تنها یک بار صورت می‌گیرد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه گفت: همان کاری که برای توزیع نفت سفید انجام دادیم برای گاز مایع هم با همکاری شرکت‌های موزع، تاسیسات مردمی و عاملین توزیع انجام می‌دهیم.

یاسمی افزود: اکنون در استان کرمانشاه پنج باب شرکت موزع و اصلی، ۱۲ باب تاسیسات و بیش از ۲۰۰ عامل توزیع کننده گاز مایع فعال است که گاز مایع مورد نیاز ۵۶ هزار خانوار و اصناف را در استان توزیع می‌کنند.

یاسمی به انعقاد تفاهم نامه همکاری با بانک تجارت اشاره کرد و گفت: در این راستا به منظور در اختیار قراردادن دستگاه کارت خوان الکترونیکی در پنج واحد شرکت موضع، ۱۲ واحد تاسیسات و بیش از ۲۰۰ عامل توزیع این تفاهم نامه منعقد شد و بانک تجارت دستگاه‌های کارت خوان همراه با برنامه مورد نیاز را در اختیار موزعان و شرکت‌های توزیع و تاسیسات در استان قرار داد.

او افزود: بعد از ایلام، کرمانشاه دومین استانی است که به صورت آزمایشی این کار را انجام می‌دهد و ممکن است در ابتدای اجرای طرح با مشکلات ناخواسته‌ای روبرو شویم که طبیعی است، اما به سرعت همه مشکلات را برطرف خواهیم کرد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه افزود: در راستای اجرای این طرح هیج محدودیتی بنا نداریم ایجاد کنیم فقط ساماندهی و دریافت آمار و اطلاعات را مدنظر ما است.

یاسمی افزود: خانوار‌ها مطمئن باشند اجرای این طرح به هیچ عنوان مشکلاتی در توزیع و تامین گاز مایع به وجود نخواهد آورد بلکه هدف ما از اجرای این طرح ساماندهی و تسریع در تامین و تحویل گاز مایع به خانوار‌های نیازمند است و سهمیه گاز مایع این خانوار‌ها نه تنها کاهش نمی‌یابد بلکه افزایش هم خواهد یافت.

او با بیان اینکه شرکت پخش فرآورده‌های نفتی در اجرای این طرح نظارت ۱۰۰ درصدی دارد، گفت: سازمان صمت، تعزیرات حکومتی، استانداری و کمیسیون قاچاق کالا هم در این طرح ما را کمک می‌کنند.

او ادامه داد: برای آن دسته از اصناف و اتحادیه‌ها و رانندگانی که نیاز به گاز مایع دارند نیز فعلا به روال گذشته تامین می‌شود و جای نگرانی نیست چرا که ما ۱۰ درصد سهیمه گاز مایع را دراختیار شرکت‌های موزع و عامل توزیع و تاسیسات قرار داده ایم که نیاز این اصناف را تامین کنند.

مدیرشرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه بیان کرد: ساماندهی توزیع گاز مایع اصناف نیز در مرحله بعدی توسط شرکت پخش فرآورد‌های نفتی انجام می‌شود.

او میزان مصرف گاز مایع در استان کرمانشاه را اکنون حدود چهار هزار و ۵۰۰ تن اعلام کرد و گفت: این میزان برخی از ماه‌ها چهار هزار و برخی ماه‌ها نیز چهار هزار و ۵۰۰ تن است.

یاسمی افزود: اجرای طرح ساماندهی گاز مایع در استان هیچ هزینه‌ای برای خانوار‌ها ندارد و تنها سهمیه آن‌ها به کارت‌های بانکی این خانوار‌ها منتقل می‌شود.

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت ملی نفت شرکت نفت گازرسانی نفت خام شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کرمانشاه استان کرمانشاه توزیع گاز مایع اجرای این طرح خانوار ها نفت سفید ۵۶ هزار ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۸۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارت‌های بانکی اعتباری روسی در راه ایران

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از ایزوستیا، سفارت کشورمان در روسیه اعلام کرده که تا ۲ ماه دیگر امکان استفاده از کارت‌های بانکی اعتباری روسی در ایران فراهم می‌شود.

محسن رحیمی، سفیر کشورمان در روسیه، اعلام کرده که ایجاد زیر ساخت‌های مورد نیاز برای استفاده از کارت‌های بانکی روسیه در ایران در حال انجام است و البته بارگزاری سامانه‌های آن کمی زمان خواهد برد.

وی تأکید کرد این اقدام در راستای ادامه تلاش‌های روسیه و ایران برای تقویت مناسبات اقتصادی در دستور کار قرار گرفته است.

در سایه تحریم‌های غرب که بعد از آغاز درگیری نظامی روسیه با اوکراین همانند کشورمان علیه مسکو نیز شدت گرفته، دو کشور به سمت تقویت روابط اقتصادی خود رفته اند.

میخائیل خاچاتوریان، استادیار دانشگاه اقتصاد مسکو، می‌گوید: حجم مبادلات تجاری دو کشور طی سال گذشته به ۴ میلیارد دلار رسید و در حوزه‌های نظیر تولید و فنی مهندسی امکان گسترش آن وجود دارد.

وی گفت، استفاده آزمایشی از «میر کارت» روسیه در ایران که به عنوان جایگزینی برای ویزا کارت و مستر کارد از سوی روس‌ها ایجاد شده تا اواخر تابستان یا اوایل پاییز آغاز خواهد شد.

کد خبر 6086099 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • درمان اقتصاد نفتی جز با مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست
  • آخرین مهلت توزیع کارت کنکور/ آغاز رقابت داوطلبان از فردا
  • امروز، آخرین مهلت توزیع کارت کنکور/ آغاز رقابت داوطلبان از فردا
  • سامانه خودنویس منطبق بر قانون تجارت الکترونیک است
  • تازه‌ترین آمار توزیع کارت کنکور/ آغاز برگزاری کنکور از پنجشنبه
  • توسعه بدون وحدت بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نیست
  • سامانه خودنویس منطبق بر قانون تجارت الکترونیک است
  • محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
  • توزیع کارت ورود به جلسه آزمون سراسری
  • کارت‌های بانکی اعتباری روسی در راه ایران