Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - دادستان شیراز با اشاره به کاهش شدید جرائم خشن گفت: اعطای مرخصی به زندانیان شامل همه نشده و تاثیری در افزایش جرائم نداشته است. ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷ استانها فارس نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، هم‌زمان با شیوع بیماری کرونا یکی از اقداماتی که از سوی دستگاه قضایی و به دستور آیت‌الله رئیسی انجام شد، اعطای مرخصی به زندانیان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در استان فارس نیز تاکنون به 7500 نفر از زندانیان مرخصی داده شده است. 

همین امر سئوال یا حتی شبهه‌ای در ذهن مخاطبان ایجاد کرده که آیا این آزادی و مرخصی دادن به زندانیان منشا افزایش جرائم و ناامنی در جامعه نمی‌شود؟ سوالی که حیدر آسیابی، دادستان شیراز در گفت‌وگو با تسنیم به آن پاسخ داد. 

آسیابی با بیان اینکه مرخصی اعطا شده مستثنیات داشته و شامل همه نشده است اظهار داشت: زندانیانی که خطرناک بودند یا جرائم خشن داشتند به مرخصی نرفتند. 

وی با بیان اینکه مرخصی داده شده به حدود 50 درصد از زندانیان بوده است، گفت: 50 درصدی که در زندان باقی ماندند، همان کسانی هستند که مشکل و ناامنی ایجاد می‌کنند. 

دادستان شیراز با بیان اینکه حتی در بین کسانی که سابقه نداشتند نیز برای اعطای مرخصی فاکتورهایی در نظر گرفته شده است افزود: مرخصی‌ها بسیار محدود و با رعایت دستورالعمل بوده است. 

2 هزار و 290 زندانی در استان خراسان جنوبی در ایام کرونا به مرخصی رفتند23 درصد زندانیان آذربایجان شرقی که در ایام کرونا به مرخصی رفتند به صورت مشروط آزاد شدند52درصد از جمعیت کیفری قم از زندان آزاد یا به مرخصی رفتند

آسیابی در پاسخ به این سوال که اعطای مرخصی‌ها در افزایش جرائم تاثیری داشته یا خیر؟ بیان کرد: از دیدگاه ما اعطای مرخصی‌ها در بحث افزایش جرائم هیچ تاثیری نداشته است؛ جرائمی که پس از کرونا اتفاق افتاده، درصد کمی از میان زندانیان بوده است. 

وی با تشریح شرایط و تصمیم درست برای اعطای مرخصی به زندانیان عنوان کرد: شیوع بیماری کرونا اقتصاد ایران را تحت تاثیر قرار داده بود و به جز چند صنف محدود مابقی تعطیل شده بودند که این موضوع احتمال افزایش بیکاری‌‌ها را در پی داشت. 

دادستان شیراز با تاکید بر اینکه بیکاری مادر تمام بزه‌کاری‌ها است، تصریح کرد: همین مسئله سبب شد که دستگاه قضا تصمیم اعطای مرخصی به زندانیان را اجرایی کند که آن‌هم با شرایط و دستورالعمل خاص انجام می‌شود. 

آسیابی با بیان اینکه در این مدت جرائم خشن و سرقت مسلحانه در شیراز و استان نداشته‌ایم خاطرنشان کرد: البته سرقت‌های خرد افزایش داشته اما این سرقت‌ها بیشتر توسط معتادان انجام می‌شود. 

وی با اشاره به کاهش شدید جرائم خشن اظهار داشت: با این حساب امنیت در استان ارتقا یافته است و مردم نیز اطمینان داشته باشند که مرخصی‌هایی که امنیت شهر را مخدوش کند، رخ نداده است. 

انتهای پیام/424/ر/ش

R7533/P/S6,61/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اعطای مرخصی به زندانیان دادستان شیراز افزایش جرائم جرائم خشن مرخصی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۸۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش استفاده از پابند الکترونیکی برای زندانیان خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ رییس کل دادگستری خوزستان گفت: استفاده از پابند الکترونیک برای زندانیان به عنوان یک نهاد ارفاقی، در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن، ۲۱ درصد افزایش یافته است.
در سال ۱۴۰۱، تعداد ۷۱۰ نفر از زندانیان واجدشرایط از پابند الکترونیکی بهره‌مند شدند که این رقم در سال گذشته به ۸۶۵ فقره رسید.
علی دهقانی با اشاره به اهمیت کاهش جمعیت کیفری در ایجاد فضای مناسب اصلاح و بازپروری مجرمان در ندامتگاه‌ها، افزود: با استفاده صحیح از مجازات‌های جایگزین حبس و نهاد‌های ارفاقی قانونی از جمله نظام نیمه آزادی، فرصت و فضای بیشتری برای اصلاح مجرمان حرفه‌ای که بیرون بودن آنان از زندان برای جامعه خطرناک است، فراهم می‌شود.
وی با بیان اینکه افرادی می‌توانند از این ارفاقات بهره‌مند شوند که در برنامه‌های اصلاحی زندان شرکت داشته و به تعهدات خود در زندان عمل کنند ادامه داد: در همین راستا جمعیت زندان‌ها باید به صورت مرتب رصد و پالایش و افراد واجد شرایط احصا شود.
استفاده از پابند الکترونیک در نظام نیمه‌آزادی فرصتی برای مرتکبین فراهم می‌کند که مجازات حبس خود را در کنار خانواده و در محل اشتغال خود بگذرانند و چنانچه فردی شرایط استفاده از این فرصت را قبل از انتقال به زندان داشته باشد، باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • اعطای وام ضروری به بازنشستگان + شرایط پرداخت
  • افزایش استفاده از پابند الکترونیکی برای زندانیان خوزستان
  • آیا زورگیری و جرائم خشن در تهران افزایش داشته است؟
  • افزایش ۳۳ درصد استفاده از پابند الکترونیک برای زندانیان
  • افزایش ۳۳ درصدی استفاده از پابند الکترونیک برای زندانیان در البرز
  • خیران سیستانی یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون ریال در جشن گلریزان کمک کردند
  • برگزاری نمایشگاهِ عکسِ به نیت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد
  • مصرف روزانه شکلات چه تاثیری بر روده دارد؟
  • رشد ۳۲ درصدی اعطای مرخصی به زندانیان جرایم غیرمهم البرز
  • برپایی نمایشگاه عکس دوشنبه‌های رهایی در یزد