Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@00:41:24 GMT

آخرین وضعیت کرونا در مازندران

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۹۸۸۱۹

آخرین وضعیت کرونا در مازندران

ایسنا/مازندران هم اکنون ۲۱۴ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند، از سویی، با بستری شدن 15 بیمار جدید و ترخیص 18 بیمار، 93 بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل، 307 بیمار کرونایی یا مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های مازندران بستری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نظر می‌رسد کرونا قصد بیخیال شدن ندارد و همچنان به یکه تازی خود ادامه می‌دهد، این ویروس لعنتی که مدتی است در جهان و کشورمان، خودنمایی می‌کند همچنان بسیاری از افراد را طعمه خود قرار می‌ددهد و متخصصان معتقدند که اگر شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در سطح استان رعایت نشود، شمار مبتلایان افزایش خواهد یافت.

بنا بر اعلام سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۴۴ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند و البته ظرف همین مدت تعداد ۵۰ نفر از افراد مشکوک بستری شده ، از بیمارستان ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

وی همچنین به این نکته نیز اشاره کرد که، هم اکنون ۲۱۴ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند، از سویی، با بستری شدن 15 بیمار جدید و ترخیص 18 بیمار، 93 بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل، 307 بیمار کرونایی یا مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های مازندران بستری هستند.

موسوی به این نکته مهم نیز اشاره کرد که رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و همکاری مردم دراستفاده از اقلام پیشگیری‌کننده بخصوص زدن ماسک، مهمترین راه کنترل بیماری کرونا در شرایط کنونی به شمار می‌رود.

به گزارش ایسنا، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، پرهیز از سفرها و حضور پیدا نکردن در مراکز پرتردد، از توصیه‌های بعدی است که وزارت بهداشت بر آن تاکید دارد، دلیل این همه تاکید نیز شهادت 9 شهیده سلامت و جان باختن تعداد زیادی از هم‌استانی‌های‌مان است.

لغو محدودیت سفر؛ به معنای رفتن به دریا نیست

نکته قابل توجه در مازندران این است که لغو محدودیت‌های سفر به معنای رفتن به دریا و طبیعت نبوده و فقط برای کارهای ضروری است، باید توجه کرد مازندران باوجود کاهش آمار بیماران، همچنان شرایط پذیرایی مسافران را ندارد به طوری که به گفته موسوی ۶۰ درصد مبتلایان جدید کسانی هستند که به سفر رفته بودند، خطر ابتلا به کرونا در جریان سفرها بالا می‌رود، در واقع گردشگران دو خطر را به جان می‌خرند و امکان دارد یا خودشان به کرونا مبتلا شوند یا افراد بومی را مبتلا کنند.

از سویی با توجه به اینکه مسئولان معتقدند در حال حاضر از پیک بیماری فاصله زیادی گرفتیم اما به این نکته نیز اشاره می‌کنند که مردم همه‌ اصول فاصله گذاری فیزیکی و اجتماعی را رعایت کند تا تمام فعالیت ها در حالت معمول خود قرار داشته باشد و آسیب‌های اقتصادی و اجتماعی برای مردم فراهم نکند اما اگر فاصله گذاری ها رعایت نشود، برای همه و به ویژه برای سیستم درمانی مشکلاتی ایجاد خواهد کرد.

نکته قابل توجه در مازندران این است که لغو محدودیت‌های سفر به معنای رفتن به دریا و طبیعت نبوده و فقط برای کارهای ضروری است، باید توجه کرد مازندران باوجود کاهش آمار بیماران، همچنان شرایط پذیرایی مسافران را ندارد به طوری که به گفته موسوی ۶۰ درصد مبتلایان جدید کسانی هستند که به سفر رفته بودند، خطر ابتلا به کرونا در جریان سفرها بالا می‌رود، در واقع گردشگران دو خطر را به جان می‌خرند و امکان دارد یا خودشان به کرونا مبتلا شوند یا افراد بومی را مبتلا کنند.

چندی قبل با رعایت موازین بهداشتی و هشدارهایی که به مردم داده شده بود شیوع بیماری کووید 19 در حال کاهش بود اما طی یک ماه اخیر با فراموشی خطر این بیماری، همه گیری بیماری در حال افزایش و روند ابتلا صعودی شده است.

علت اصلی رشد بیماری نیز کاملا مشخص است، عدم فاصله گذاری اجتماعی، رعایت نکردن بهداشت فردی و عدم استفاده از ماسک.

ماسک بزنید

یک متخصص عفونی معتقد است که کم شدن استفاده از ماسک توسط بیشتر مردم به ویژه در مکان‌های پرتردد، دلیل اصلی شیوع این ویروس و حضور در اجتماع بدون ماسک خطر آفرین شده است.

نکته عجیب‌تر در اسفند و فروردین ماه یکی از اولویت های رسانه ها، بیماری کووید 19 بود که به مردم هشدارهای لازم را می دادند که بهداشت فردی را رعایت کنند و به مسافرت نروند اما متاسفانه این اولویت از بین رفته است.

در حالی مسئولان همچنان به در خانه ماندن مردم تاکید می‌کنند که بر حسب عادت، مردم در این روزها به دلیل گرمای هوا، برنامه رفتن به سفر را می‌چینند و این موضوع خطر ابتلا به بیماری کووید 19 را افزایش می‌دهد.

برگزاری عروسی در خانه باغ‌ها!

نکته جالب با وجود تاکیدهای مکرر مسئولان مبنی بر پرهیز از هرگونه سفر غیرضروری، تجمعات مانند عروسی و عزاداری و یا هر عملی که منجر به شیوع دسته جمعی این بیماری و مانع قطع زنجیره انتقال ویروس می‌شود، همچنان شاهد برخی سهل‌انگاری‌ها هستیم که عمر وجود این ویروس را افزایش می‌دهد.

شنیده‌ها نیز از این حکایت دارد که به دلیل بسته بودن تالارهای پذیرایی، برخی از مردم، باغ‌ها را برای برگزاری مراسم‌شان بر می‌گزینند اما به این نکته توجه نمی‌کنند که تجمع در باغ با تالار تفاوتی ندارد و آنچه مهم است پرهیز از برگزاری مراسم و ایجاد تجمع است.

این نگرانی از افزایش ابتلا به ویروس کرونا، کار را به جایی کشاند که دانشگاه علوم پزشکی بابل، هر گونه ملاقات با بیماران بستری در بیمارستان‌های این شهرستان را ممنوع اعلام کرده است.

چند وقتی می‌شد که مازندران از وضعیت قرمز و بحرانی ویروس کرونا در امان بود و به وضعیت زرد و در برخی شهرهای استان به سفید تغییر وضعیت داده بود اما چند گذشته، روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، در صفحه مجازی این دانشگاه، با تیتر "ملاقات بیماران تا اطلاع ثانوی ممنوع" زنگ خطر یک بحران دیگر در این استان را به صدا درآورد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس مشکوک به کرونا در بیمارستان بیمار مشکوک بستری هستند فاصله گذاری ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۸۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۱۳۰۰۰ بیمار مبتلا به هموفیلی در ایران

مدیر کانون هموفیلی ایران از شناسایی ۱۳ هزار بیمار مبتلا به هموفیلی در کشور خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دکتر سعید بَرپَروَشان؛ مدیر کانون هموفیلی ایران با اشاره به 29 فروردین ماه روزجهانی هموفیلی، اظهار کرد: در ایران حدود 13 هزار بیمار هموفیلی شناسایی شده است؛ این بیماری یک اختلال خونریزی دهنده است که 13 فاکتور انعقاد خون در آن نقش دارد.

وی گفت: بیماری هموفیلی حدود 17 نوع دارد که در نوع فاکتورهای این بیماری فاکتور 8 و 9 مهم ترین فاکتور به شمار می‌آیند.

برپروشان به مهم‌ترین عامل موثر در ابتلا به بیماری هموفیلی اشاره و بیان کرد: هموفیلی یک اختلال ژنتیکی نادر است که بر توانایی بدن برای تشکیل لخته خون تأثیر می‌گذارد و منجر به خونریزی بیش‌ازحد می‌شود. این بیماری معمولا ارثی است و از مادر به فرزند منتقل می‌شود.

وی افزود: تامین دسترسی عادلانه به درمان و دارو یکی از مهمترین مطالبات جامعه هموفیلی ایران به خصوص در شهرستان‌های مختلف کشور است. 

مدیرکانون هموفیلی ایران به مشکلاتی که بیماران هموفیلی زن با آن مواجه هستند اشاره کرد و گفت: زنان هموفیلی با توجه به داشتن عادت‌های ماهیانه طولانی مدت، بیشتر در معرض خطر هستند و باید بسیار بیشتر مراقب بهداشت شخصی خود باشند.

وی با تاکید بر حمایت از بیماران هموفیلی گفت: سازمان غذا و دارو و دولت باید در برابر این موضوع اثبات مسئولیت و عدالت در توزیع دارو را ایجاد کند تا بتوان به حل مشکلات بیماران هموفیلی امیدوار شد.

وی همچنین به تاثیر کمک از طرف خیرین اشاره کرد و افزود: جهت ادامه کار درمانگاه‌های هموفیلی نیاز به حمایت شدید داریم و در حال مذاکره با بخش خصوصی و مسئولان هستیم البته واحد مسئولیت اجتماعی زرین رویا به منظور کمک به زنان مبتلا به هموفیلی بسته‌هایی را در نظر گرفته است.

وی افزود: در کنار این موضوع باید مشکلات مالی نیز برطرف شود تا بتوان برای حل مشکلات بیماران هموفیلی، اقدامات مناسبی را انجام دهیم و تجهیزات خود را کامل کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • شناسایی ۱۳۰۰۰ بیمار مبتلا به هموفیلی در ایران
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • آخرین وضعیت مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس بندرعباس - تهران / ترخیص ۱۰ مصدوم حادثه + اسامی
  • آخرین وضعیت مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس بندرعباس _ تهران
  • افزایش بیماران ام اس در خراسان شمالی
  • مدیر کانون هموفیلی ایران بیان کرد: وجود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران
  • شناسایی حدود۱۲ هزار بیمار مبتلا به دیابت و فشار خون درنیشابور
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد