Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سرتیپ ستاد احمد علی گودرزی فرمانده مرزبانی ناجا صبح چهارشنبه در جریان بازید از پاسگاه‌های مرزی شهرستان مرزی بندر آستارا در جمع خبرنگاران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای استان گیلان در عملیات‌های مختلف برعلیه رژیم بعث عراق و در طول ۸ سال دفاع مقدس، اظهار کرد: شهدای استان گیلان در خط مقدم جبهه همواره پیشرو بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به آمادگی پاسگاه‌های مرزبانی و همچنین توان عملیاتی نیرو‌های مرزبانی هنگ مرزی آستارا، گفت: امنیت بسیار خوبی را در این خطه مرزی شاهد هستیم.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی با اشاره به اینکه با کشور مقابل از سال ۱۲۹۹ هجری قمری در حوزه‌های دریایی و خشکی تفاهم نامه داریم، افزود: استان گیلان با داشتن مرزی طولانی و به طول ۲۷۲ کیلومتر مرز دریایی در دریای خزر و مرز خشکی در آستارا از مرز‌های امن کشور و در عین حال از مرز‌های زیبا و گردشگر پذیر شمال ایران به شمار می‌رود و در حوزه مبارزه با کالای قاچاق و محصولات ضد فرهنگی فعال است.

او، ادامه داد: در بحث معاهدات و پروتکل‌ها، جمهوری اسلامی ایران از ۱۰۰ سال گذشته با کشور جمهوری آذربایجان همکاری بسیار خوبی داشته است.

گودرزی با تاکید بر اینکه مرز‌های استان گیلان از امنیت بسیار بالایی برخوردار است، افزود: توان عملیاتی مرزبانان در گیلان بسیار بالاست و فعالیت‌های آموزشی مرزبانان در این استان افزایش خوبی داشته است.

او، گفت: با کشور جمهوری آذربایجان در زمینه‌های انواع قاچاق و سایر موارد مرزی و همچنین در بحث‌های اقتصادی، رفت و آمد‌های مرزی و کرونا همکاری خوبی داریم. فرمانده مرزبانی ناجا، اظهار کرد: یکی از وظایف مرزبانان مبارزه با قاچاق و مواد مخدر است.

کشف بیش از ۹۰ درصد مواد مخدر جهان در ایران

او با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد کشفیات مواد مخدر از نوع تریاک در دنیا توسط نیرو‌های انتظامی و مرزبانی جمهوری اسلامی ایران کشف و ضبط می‌شود، گفت: ۴۶ درصد کشف مرفین در جهان توسط پلیس ایران انجام می‌شود.

فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه ۲۱ درصد هروئین جهان نیز توسط پلیس جمهوری اسلامی ایران کشف می‌شود، اظهار کرد: ۳ هزار و ۸۰۰ شهید گلگون کفن تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شده است.

او تصریح کرد: ایران در مبارزه با مواد مخدر مقتدر است و اگر این اقتدار نباشد کشور‌های اروپایی از موضوع مهم مواد مخدر ضربه شدیدی خواهند دید.

گودرزی با اشاره به اینکه در سه ماهه نخست سال جاری ۳۷ تن و ۴۴۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر را کشف و ضبط کرده‌ایم، افزود: نسبت به مدت مشابه سال گذشته این کشفیات ۸۷ درصد افزایش دارد.

او، گفت: در بحث قاچاق، دستگیری اشرار و معاندین ۲۷۰ نفر نیز دستگیر شده‌اند.

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با مواد مخدر و سایر تخلفات عزم جدی و عملکردی مقتدرانه دارد.

تقویت نیرو‌های مرزبانی در دستور کار ناجا

او با بیان اینکه مرزبانی جمهوری اسلامی ایران تقویت نیرو‌های مرزی را در دستور کار خود قرار داده است، گفت: به زودی شناور‌های تیزرو و قابل قبول و بروز همراه با دستگاه‌های الکترونیکی و اپتیکی را در اختیار نیرو‌های مرزبانی قرار خواهیم داد و در آینده بسیار نزدیک یک فروند شناور ۶۰ فوتی بسیار پیشرفته را به استان گیلان اختصاص می‌دهیم.

گودرزی، تصریح کرد: مردم مرزنشین به توصیه‌های مرزبانی ما توجه کنند و مرزنشینان نیز باید حریم قانونی مرز را تا ۶۰ متر رعایت کنند.

او با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی بحث انسداد مرز‌های کشور در جا‌های حساس و اولویت‌دار است، اظهار کرد: ستاد کل نیرو‌های مسلح در اجرای اوامر مقام معظم رهبری توجه ویژه‌ای داشته و امسال اعتبارات خوبی در خصوص انسداد نوار مرزی کشور پیش‌بینی شده است.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه مرز‌های کشور با توجه به حضور اشرار و معاندین اولویت‌بندی شده‌اند، تصریح کرد: سیستم‌های الکترونیکی، راداری، اوپتیکی و شناور‌های تیزرو ازجمله تجهیزات پیش‌بینی‌شده برای مرز‌های استان گیلان است.

او، مرز‌ها را حریم امن کشور‌ها دانست و بیان کرد: اقدامات صورت‌گرفته در خصوص حفظ حریم مرز‌های جمهوری اسلامی ایران قابل‌قبول نیست و انتظار داریم دولت، مجلس و ستاد کل نیرو‌های مسلح در ابعاد مختلف با تصویب اعتبار و پی‌گیری آن در راستای امنیت پایدار مرز‌های کشور گام بردارند.

 

انتهای پیام/پ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرمانده مرزبانی ناجا امنیت مرزها مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران فرمانده مرزبانی استان گیلان مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۹۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ هزار دلار دستمزد انتقال یک تن شیشه به تهران

همشهری آنلاین - حوادث: مجتبی ٣٣ ساله است و به سختی به سئوالاتمان جواب می‌دهد. مدام طفره می رود و نمی‌خواهد حقایق را بیان کند اما لابه لای صحبت هایش، جزئیات جرمی که مرتکب شده را فاش می‌کند.

به چه جرمی دستگیر شده‌ای؟

من بیگناهم.

پس چرا اینجایی؟

چون یک از خدا بی خبر مواد مخدر در تریلی من جاسازی کرد تا دستگیر شوم.

چه کسی این کار را انجام داده است؟

من دشمن زیاد دارم. چون خیلی ها به زندگی من حسادت می کنند!

چرا؟

چون به نظرشان خیلی موفق هستم. من از بچگی کار کردم و توانستم یک تریلی بخرم و با آن ترانزیت کنم. در حالی که قبلا ضایعات جمع کن بودم!

با جمع کردن ضایعات توانستی یک شبه پولدار شوی و تریلی بخری؟

فکر می کنید دروغ می گویم و قاچاقچی‌ام!

اما در تریلی تو بزرگ‌ترین محموله شیشه که بیش از یک تن است کشف شده است؟

گفتم که دشمنانم برایم پاپوش درست کرده اند.

چطور لو رفتی؟

من اهل یکی از کشورهای همسایه ایران هستم. رفتم کشور خودم و سنگ معدن بار زدم تا در تهران تحویل نفر دیگر بدهم. احتمالا فروشنده میان سنگ ها، مواد مخدر جاسازی کرده است. فکر می کنم شیشه جاسازی کرده بود البته ممکن است اشتباه کنم! چون من از وجود مواد خبر نداشتم.

اما پرونده ات نشان می دهد که سوابق زیادی در حمل، نگهداری و قاچاق مواد مخدر داری؟

همه پاپوش است!

کجا دستگیر شدی؟

نزدیک تهران. ماموران تریلی ام را بازرسی کردند و مواد که به صورت ماهرانه ای جاسازی شده بود کشف شد و به این ترتیب دستگیر شدم و اینجا هستم.

برای انتقال این محموله چقدر دستمزد گرفتی؟

قرار بود به دلار حساب کنند. حدود ۲۰ هزار دلار.

چرا برای محموله سنگ آهن باید اینقدر پرداخت کنند؟

نمی دانم بروید از خودشان بپرسید.

با این پول قرار بود چه کار کنی؟

می خواستم یکی از بستگانم را از مرگ نجات بدهم. او سالها قبل در کشور خودم مرتکب قتل شد. خانواده مقتول پول زیادی می خواهند، اگر این پول را تهیه کنم او از چوبه دار نجات پیدا می کند اما حالا که دستگیر شده ام نمی‌دانم چه می شود.

کد خبر 845035 برچسب‌ها فراجا اعتیاد - مواد مخدر حوادث ایران

دیگر خبرها

  • دستمزد دلاری و نجومی انتقال یک تن شیشه به تهران!
  • ۲۰ هزار دلار دستمزد انتقال یک تن شیشه به تهران
  • بزرگ‌ترین محموله شیشه کشور چطور در تهران کشف شد؟
  • کشف نیم تُن شیشه و تریاک در پل بین‌المللی ابریشم
  • کشف محموله بزرگ مواد مخدر صنعتی در پایتخت (فیلم)
  • کشف ۵.۵ تن مواد مخدر در مرز‌های کشور در نوروز
  • کشف حدود ۵.۵ تُن مواد مخدر در ایام نوروز امسال
  • اتریش کنترل‌های مرزی با چک و اسلواکی را تمدید می‌کند
  • صادرات ۷ میلیون تن کالا از پایانه‌های مرزی کرمانشاه
  • صادرات بیش از ۷ میلیون تن کالا از پایانه های مرزی استان کرمانشاه