Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود بدلی گفت: طرح توسعه پایدار منظومه های روستایی در آذربایجان غربی به صورت پایلوت در جنوب استان در بخش باروق میاندوآب شروع شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از زرین خبر؛ محمود بدلی مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی صبح امروز در جلسه اجرای طرح توسعه پایدار منظومه های روستایی در فرمانداری میاندوآب، اظهار کرد: طرح توسعه پایدار منظومه های روستایی در آذربایجان غربی به صورت پایلوت در جنوب استان در منطقه باروق میاندوآب شروع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این طرح یک برنامه منسجم و همه جانبه برای توسعه بوده و در راستای آن به اعتبارات دولتی جهت دهی می کند که چگونه هزینه و سرمایه گذاری شود.

بدلی تصریح کرد: طرح توسعه پایدار منظومه های روستایی زمینه توسعه همه جانبه در منطقه را ایجاد کرده و تمامی ابعاد در آن دیده شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی با بیان اینکه ایران از کشورهای حادثه خیز دنیا است، تصریح کرد: در این راستا نیز بنیاد مسکن برای مقاوم سازی و نوسازی واحدهای مسکن روستایی اقدامات خود را شروع کرده است.

وی افزود: مقرر شده سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در سطح کشور با استفاده از تسهیلات بانکی در روستاها مقاوم سازی و بهسازی شود که سهم آذربایجان غربی از این تعداد ۱۲ هزار واحد است.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی گفت: تا امروز ۱۰۳ هزار نفر در سطح آذربایجان غربی به بانک ها جهت دریافت وام نوسازی و بهسازی معرفی شده اند که از این تعداد ۹۰ هزار نفر عقد قرارداد کرده و ۸۷ هزار نفر کار نوسازی را شروع و ۸۱ هزار نفر در مساکن ساکن شده اند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: طرح توسعه پایدار منظومه های روستایی آذربایجان غربی بنیاد مسکن هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۹۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میانگین مقاوم‌سازی واحد‌های روستایی استان اردبیل به ۶۴ درصد رسید

حامد کیخسروی گفت: در حالی که میانگین مقاوم سازی واحدهای روستایی در کشور ۵۷ درصد است، این میزان در استان اردبیل به بیش از ۶۴ درصد رسیده است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان اردبیل افزود: پارسال چهار هزار واحد مسکونی روستایی در این استان مقاوم سازی شد امسال هم هفت هزار و ۵۰۰ واحد مقاوم سازی خواهد شد.

به گفته او، با اجرای طرح‌های جدید مقاوم سازی مسکن روستایی استان، ضمن ارتقای رتبه استان در بین چهار استان برتر کشور در این زمینه، سطح استحکام بناهای مقاوم‌سازی شده روستایی در مقابل انواع حوادث و بلایای طبیعی از جمله زلزله به مراتب بیش از پیش افزایش پیدا می‌کند.

کیخسروی از افزایش سقف تسهیلات بانکی اجرای طرح‌های مقاوم سازی مسکن روستایی در استان اردبیل خبر داد و گفت: در حالی که پارسال سقف تسهیلات اعتباری مقاوم سازی مسکن روستایی در استان ۲ میلیارد ریال بود، امسال این میزان به سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افزایش پیدا کرده است.

به گفته مدیر کل بنیاد مسکن استان اردبیل، تسهیلات متقاضیان مقاوم سازی مسکن روستایی با پنج درصد کارمزد و با بازپرداخت ۲۰ ساله به متقاضیان پرداخت می‌شود.

او همچنین از افزایش سطح اجرای طرح‌های هادی روستایی و آسفالت معابر روستاهای استان در سال گذشته خبر داد و گفت: پارسال هفت هزار و ۳۰۰ متر از معابر روستایی این استان در قالب اجرای طرح‌های هادی زیر پوسش آسفالت قرار گرفتند که پنج هزار و ۷۰۰ متر مربع از آن مربوط به اجرای ۱۷ پروژه اجرای طرح‌های هادی در شهرستان خلخال بوده است.

کیخسروی احداث مسکن برای محرومین در سطح مناطق شهری و روستایی استان اردبیل را از جمله اولویت‌های کاری این نهاد انقلابی در در راستای مسکن‌دار شدن خانواده‌های محروم و بی‌بضاعت استان ذکر کرد و افزود: درکار احداث مسکن محرومین ،کمیته امداد امام خمینی (ع) و همچنین بسیج سپاه با بنیاد مسکن مشارکت می‌کنند.

به گفته مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل برای اجرا تکمیل و بهره‌برداری چهار واحد مسکن محرومین در روستای خوجین از توابع بخش مرکزی خلخال که( روز گذشته)مورد بهره‌برداری قرار گرفت، بالغ بر۲۰ میلیارد ریال اعتبار توسط این بنیاد هزینه شده است.

او افزود: مجتمع مسکونی محرومین خوجین در یک ساختمان دوطبقه با ۴ واحد مستقل است که هر واحد به متراژ ۶۰ مترمربع است و انشعابات آب و برق و گاز این واحدها به صورت رایگان از سوی شرکت‌های زیربط واگذار شده است.

کیخسروی گفت : برای احداث این واحدها علاوه بر اعتبارات هزینه شده از سوی بنیاد مسکن، کمیته امداد امام خمینی (ره) نیزبه مالکین هر واحد یک میلیارد ریال کمک مالی بلاعوض پرداخت کرده است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل در جریان سفر به خلخال در نشست‌های جداگانه‌ای با فرماندار و امام جمعه آخرین وضعیت طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی، طرح‌های هادی روستایی و همچنین نحوه احداث واحدهای مسکن محرومین در این شهرستان را مورد بررسی قرار داد.

او همچنین از اجرای ۹ طرح هادی در روستاهای این شهرستان در سال جاری خبر داد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • طرح هادی ۱۴۰ روستای استان مرکزی افتتاح شد
  • امنیت پایدار مناطق غربی کشور موجب توسعه این مناطق خواهد شد
  • مقاوم‌سازی واحد‌های روستایی استان اردبیل
  • اجرای نهضت ملی مسکن در روستاها به ۴۸۸ هزار واحد رسید
  • هوای آذربایجان‌غربی گرم‌تر می‌شود
  • ماکو رتبه اول آذربایجان غربی در نهضت ملی مسکن است
  • بیمه رایگان ظرفیت ویژه برای آینده زنان خانه‌دار است
  • همکاری فنی بنیاد مسکن گلستان در منطقه آزاد اینچه‌برون
  • میانگین مقاوم‌سازی واحد‌های روستایی استان اردبیل به ۶۴ درصد رسید
  • مقاوم سازی ۲۵۰۰ واحد مسکن روستایی در آذربایجان‌غربی