Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمدصالح احمدی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در سال زراعی جاری ۵۹۰ هزار و ۴۵۰ هکتار از اراضی استان شامل ۵۸۸ هزار هکتار دیم و ۳۲ هزار هکتار اراضی آبی به کشت گندم اختصاص یافته و پیش بینی‌ها حاکی از تولید حدود یک میلیون و ۱۳۰ هزار و ۶۰۲ تُنی این محصول است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: تعداد بهره برداران محصول گندم استان کردستان در سال زراعی جاری حدود ۸۲ هزار نفر و عملکرد برداشت گندم به صورت متوسط در هر هکتار شامل یک هزار و ۴۰۰ کیلوگرم در مزارع دیم و پنج هزار کیلوگرم در مزارع آبی است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان بیان کرد: خرید تضمینی این محصول از برنامه‌های مهم دولت است که پیش بینی می‌شود در سال جاری حدود ۹۹۸ هزار و ۱۰۷ تُن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان خریداری شود.

احمدی قیمت خرید تضمینی گندم را ۲۵ هزار ریال در ازای هر کیلوگرم اعلام کرد و گفت: وزارت جهاد کشاورزی در نظر دارد در سال جاری به منظور جلوگیری از سوء استفاده دلالان از وضعیت بازار و تحقق حقوق بهره برداران، ۵۰ درصد بهای گندم خرید شده را در سریع‌ترین زمان ممکن به حساب آنان واریز کند.

او تاکید کرد: امسال بهره‌برداران این استان با استفاده از یک هزار و ۸۸۵ دستگاه کمباین شامل یک هزار و ۳۸۵ دستگاه کمباین بومی و ۵۰۰ دستگاه کمباین مهاجرمحصول غلات خود را از مزارع برداشت می‌کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه در راستای نظارت دقیق بر برداشت و کاهش افت کیفی سازمان جهاد کشاورزی نظارت و بازرسی عملکرد کمباین‌های بومی و مهاجر را در دستور کار خود قرار داده است، افزود: در این راستا ۱۷ گروه بخش خصوص و چندین گروه بخش دولتی تشکیل شده است.

او بیان کرد: در هر شهرستان به نسبت سطح کشت گروه‌های دولتی تشکیل شده، اما گروه‌های بخش خصوصی شامل چهار مورد بیجار، دیواندره و قروه هر کدام سه مورد، سنندج و کامیاران هر کدام ۲ مورد و دهگلان یک مورد است.

احمدی یادآور شد: در بانه، مریوان و سروآباد نیز به علت سطح کشت پایین غلات تنها گروه‌های دولتی بر روند کار نظارت دارند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه برداشت محصول گندم از اول تیر آغاز و تا اواخر شهریور ادامه دارد، گفت: اکنون برداشت محصول از شهرستان کامیاران آغاز شده و تا ۱۰ روز آینده در دیگر شهرستان‌ها نیز شروع می‌شود.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برداشت گندم محصولات کشاورزی جهادکشاورزی کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۰۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پهن شدن فرش صورتی رنگ در باغ‌های خراسان جنوبی

 مدیر امورباغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: این روز‌ها برداشت گل محمدی از گلستان‌های خراسان جنوبی آغاز شده و قرار است این محصول معطر از سطح بیش از ۴۳۹ هکتار از اراضی استان برداشت شود.

شایسته با اشاره به اینکه امسال پیش بینی می‌شود ۷۸۶ تن گل محمدی در استان برداشت شود افزود: این میزان نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است. 

وی گفت: بیشترین سطح زیرکشت گل محمدی در شهرستان سربیشه با ۲۱۵ هکتار، قاین ۵۳ هکتارو زیرکوه ۵۰ هکتار است.

مدیر امورباغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: ۵۰ درصد محصول تولیدی به صورت غنچه، گل‌تر و گل خشک به خارج استان صادر می‌شود.

شایسته گفت: ۳۵۲ بهره بردار گل محمدی از اوایل اردیبهشت آغاز و تا نیمه خرداد ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • ۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد
  • مدیریت عوامل خسارت‌زا زنگ زرد گندم و سن غلات در فارس
  • برداشتِ خوشه‌های طلایی گندم در منوجان
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • پهن شدن فرش صورتی رنگ در باغ‌های خراسان جنوبی
  • گندم‌کاران استان اردبیل در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • گندم‌کاران در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند