Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: استراتژی کلان کشور به سمت آموزش خانواده با محوریت زنان برای پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های ناشی از آن حرکت می‌کند. ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، مرضیه فرشاد ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر، با اشاره به شعار این هفته، اظهار داشت: «دانش بیشتر برای مراقبت بیشتر»، شعار در نظر گرفته شده است، زیرا اگر دانش و اطلاعات مردم گسترش پیدا کند می‌توان مراقبت بیشتری از سلامت و بهداشت جامعه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اقدامات بسیاری در راستای پیشگیری از اعتیاد توسط بهزیستی در حال انجام است و استراتژی کشور به سمت آموزش خانواده با محوریت زنان است و افزایش درصد اعتیاد در زنان و کاهش سن اعتیاد دغدغه‌های این زمینه را بیشتر کرده است.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه نگران افزایش درصد اعتیاد در زنان و کاهش سن اعتیاد هستیم، گفت: در بحث زنان باید دو فرایند آموزش و کاهش آسیب‌های اجتماعی آنان  با توجه به شعار سال اتفاق بیفتد.

فرشاد تصریح کرد: انتشار و همه‌گیری کرونا بسیاری از مسائل کشور را تحت الشعاع قرار داد و جلسات آموزش زنان و خانواده برای افزایش آگاهی خانواده‌ها به منظور پیشگیری از اعتیاد به خاطر کرونا تعطیل شد و این فرصت را از دست دادیم، شاید کرونا از برگزاری بعضی اجتماعات مضر جلوگیری کرده باشد، ولی به این معنا نیست که آموزش تعطیل یا اقدامات اساسی در این زمینه متوقف شد، بلکه از طریق فضای مجازی آموزش‌ها دنبال شد.

وی تصریح کرد: اصلی‌ترین موضوع در زنان، بحث آموزش آنهاست که به محض بهتر شدن شرایط جامعه  و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی دوباره آموزش‌ها ادامه پیدا خواهد کرد.

فرشاد با اشاره به موضوع تسهیل‌گری در فرآیند عملکرد بهزیستی، ادامه داد: در بحث تسهیل‌گری بیشتر رویکرد ما مرتبط با خانواده است و معمولا در آموزش‌های تسهیل‌گرانه اغلب زنان حضور دارند.

وی با اشاره به کاهش آسیب و درمان زنان معتاد، اظهار داشت: بخشی غیردولتی در اصفهان برای ساماندهی معتادان متجاهر که کارتن خواب یا متکدی هستند اعلام آمادگی کرده و در این راستا، جمع آوری معتادان متجاهر در هفته گذشته انجام شد.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان خاطرنشان کرد: فعلا از اینگونه اقدامات به عنوان یک مسکن و درمان استفاده می‌کنیم ولی محوریت کار آموزش خانواده است.

وی افزود: با شیوع کرونا، تکدی‌گری و کارتن خوابی معتادان متجاهر در هم ترکیب شده‌اند که ناچار شدیم در حرکتی هماهنگ میان بهزیستی، شهرداری، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر،  دانشگاه علوم پزشکی و نیروی انتظامی برای ساماندهی وضعیت آسیب‌های اجتماعی شهر اقدام کنیم ولی در شرایط عادی، متکدیان جدای از معتادان متجاهر ساماندهی خواهند شد.

برنامه‌های فرهنگی برای مبارزه با اعتیاد در کردستان اجرا ‌شودسازمان‌های مردم نهاد برای پیشگیری از آسیب اعتیاد در خراسان شمالی وارد عمل می‌شوندنماینده مردم شرق مازندران در مجلس: کاهش سن اعتیاد نگران کننده است

فرشاد با بیان اینکه معتادان متجاهر تحت عنوان ماده 16 ساماندهی می‌شوند، گفت: آنها با دستور قضایی ساماندهی می‌شوند که تحت نظر بهزیستی است و این موضوع ویژه کسی است که اعتیادش اثبات شده و تجاهر به اعتیاد کرده و به دنبال درمان هم نمی‌رود، در واقع این ماده، به نوعی یک درمان غیر اجباری است و فرد در قدم نخست به مرکز درمان سوق داده می‌شود و سپس شرایطی فراهم می‌کنیم که خود راغب به ادامه درمان شود.

انتهای پیام/166/ی

R41346/P/S6,51/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پیشگیری از اعتیاد معتادان متجاهر آموزش خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۰۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگداشت روز جهانی اوتیسم در اصفهان

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: این برنامه با هدف غربالگری و افزایش سطح آگاهی عموم جامعه از اختلال اوتیسم به عنوان یکی از گروه‌های هدف برگزار شد.


ناصر چاووشی افزود: ۱۳ مرکز شناسایی، غربالگری و توانبخشی همچنین اقامت موقت اختلالات طیف اوتیسم در مجموع با ظرفیت ۵۵۰ نفر در استان اصفهان فعال است. 


او  اضافه کرد: ۴۷۷ فرد دچار اختلال اوتیسم زیر پوشش بهزیستی استان اصفهان هستند.


مدیرکل بهزیستی استان اصفهان، با بیان اینکه سن طلایی تشخیص و آگاهسازی اوتیسم در کودکان در سنین ۲ تا ۵ سالگی است اضافه کرد:وجود حرکات یا اصوات تکراری وکلیشه‌ای، نقص در برقراری ارتباط با دیگران، چه به صورت کلامی و چه غیر کلامی و مشهود بودن علایم اختلال از حدود ۱۸ ماهگی از خصوصیات قابل توجه این اختلال است.


طیف اوتیسم (اوتیسم) یا درخودماندگی یک اختلال عصبی است که مشکلات جدی در تعاملات اجتماعی، ارتباطات کلامی و غیرکلامی، وجود رفتار‌های تکراری و علایق محدود در فرد را به همراه دارد، واکنش‌های غیرمعمول به محرک حسی و تأکید فرد بر حفظ ثبات و روال‌هایی خاص در زندگی نیز از نشانه‌های دیگر شایع این اختلال هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • تمرکز بر پیشگیری، ضرورت امروز جامعه در حوزه اعتیاد است
  • عملکرد شهرداری مشهد در حوزه پیشگیری از اعتیاد کم‌نظیر است
  • مردم خواهان نقش‌آفرینی در حوزه آسیب‌های اجتماعی هستند
  • لزوم افزایش آگاهی‌های اجتماعی در مبارزه با مواد مخدر
  • مهمترین اقداماتی که در شرایط اضطراری باید انجام داد + فیلم
  • بزرگداشت روز جهانی اوتیسم در اصفهان
  • حمایت بهزیستی استان کرمان از ۱۳۳۸ خانواده دارای فرزند چندقلو
  • حمایت بهزیستی کرمان از سه قلوها
  • طرح یاریگران زندگی از اقدامات موفق آموزش‌وپرورش درباره پیشگیری از اعتیاد دانش‌آموزان است
  • قتل یک معتاد،اسرار کمپ ترک اعتیاد را فاش کرد/ در کمپ غیرمجاز ، چندنفر همزمان، معتادان را به شدت کتک می زدند