Web Analytics Made Easy - Statcounter

در مجموع از ابتدای فروردین تا ۲۷ خرداد ماه ۹۹، ۱۹۶ طرح با سرمایه ۲۳ هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی ۱۰ هزار و ۲۰۰ نفر مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان، در دو ماهه اول امسال علیرغم همه محدودیت‌های به وجود آمده بر اثر شیوع بیماری کرونا و همچنین تحریم های ظالمانه اما تولیدات صنعتی در بسیاری از بخش ها با افزایش روبرو بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا تولید لاستیک خودرو افزایش ۲۷ درصدی و تولید نئوپان افزایش ۳۰ درصدی داشت. همچنین در دو ماهه امسال با افزایش ۳۲ درصدی تولید شمش آلومینیوم، افزایش ۸ درصدی تولید آلومینا و افزایش ۱۵ درصدی تولید روغن صنعتی روبرو بودیم و تولید پتروشیمی در دو ماهه اول امسال افزایش 6 درصدی داشته است.

افزایش 22 درصدی تولید خودرو و 30درصدی تولید ماسک طبی

در دو ماهه اول امسال تولید الیاف اکریلیک افزایش ۹۵ درصدی و تولید ماسک طبی افزایش ۳۰ درصدی داشته است. افزایش ۲۲ درصدی تولید خودرو، افزایش ۱۵۰ درصدی تولید لباسشویی و افزایش ۵۰ درصدی تولید تلویزیون از دیگر دستاوردهای دو ماهه اول امسال علیرغم همه فشارها و محدودیت‌ها بوده است.

همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای توسعه صادرات و بازگشت منابع ارزی حاصل از صادرات اقدامات مهمی را انجام داده است که از آن جمله می‌توان به تعلیق کارت‌های بازرگانی آن دسته از صادرکنندگانی که میزان بازگشت ارز حاصل از صادرات سال ۹۸ آنها تاکنون صفر بوده است، اشاره کرد.

در این راستا سقف مجاز صادرات به میزان ۵۰۰ هزار دلار برای آن دسته از کارت‌های بازرگانی که برای اولین بار اقدام به صادرات می نمایند، اعمال شد.

همچنین به منظور مدیریت منابع ارزی کشور در یک ماه گذشته ثبت سفارش 600 ردیف تعرفه نیز ممنوع شده است.

از سوی دیگر با توجه به بسته شدن مرز ها به خاطر شیوع ویروس کرونا اقدامات مدیریتی برای بازگشت فعالیت در مرزها انجام گرفت که در این راستا تاکنون ۸۰ درصد مرزهای زمینی و ۷۵ درصد بازارچه‌های مرزی در حال فعالیت هستند.

افزایش 4 درصدی خرید تضمینی گندم

همچنین در راستای تامین اقلام و کالاهای اساسی تا ۳۱ خرداد ماه 3.5 میلیون تن گندم خریداری شد که افزایش ۴ درصدی خرید تضمینی گندم را نسبت به سال قبل مشاهده کردیم.

از ابتدای فروردین تا ۲۷ خرداد ماه، ۹۵ طرح ایجادی با سرمایه ۲۰ هزار میلیارد تومان و اشتغال زایی ۵۸۰۰ نفر راه اندازی شد. در این مدت ۱۰۱ طرح توسعه‌ای با سرمایه سه هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی ۴ هزار و ۳۰۰ نفر نیز مورد بهره برداری قرار گرفت.

در مجموع از ابتدای فروردین تا ۲۷ خرداد ماه، ۱۹۶ طرح با سرمایه ۲۳ هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی ۱۰ هزار و ۲۰۰ نفر مورد بهره برداری قرار گرفت./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: وزارت صنعت وزارت صنعت معدن و تجارت آمار هزار میلیارد تومان دو ماهه اول امسال بهره برداری درصدی تولید دو ماهه خرداد ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۰۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوجی: پاکستان خواهان بهره‌برداری از خط لوله گازی آی‌پی است

وزیر نفت از علاقه‌مندی اسلام‌آباد برای بهره‌برداری سریع خط لوله صادراتی گاز ایران به پاکستان (آی‌پی) خبر داد.

به گزارش شانا، جواد اوجی روز دوشنبه (سوم اردیبهشت‌ماه) در حاشیه سفر سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری به اسلام‌آباد با بیان اینکه طرف پاکستانی مشتاق است هرچه زودتر تزریق گاز به خط لوله آی‌پی انجام شود، گفت: پاکستان برای تسریع در این کار در حال تنظیم قرارداد با شرکت‌های مختلف است.

وی افزود: با اقدام‌هایی که انجام خواهد شد، امیدواریم طبق قرارداد بین‌المللی که بین ایران و پاکستان امضا شده است، در دوران فعالیت دولت سیزدهم شاهد صادرات گاز به پاکستان باشیم.

وزیر نفت که به همراه رئیس‌جمهوری به پاکستان سفر کرده است دیروز با مصدق مسعود ملک، وزیر نفت پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرد؛ تحکیم روابط دو کشور به‌ویژه در بخش انرژی و نفت و گاز از مهمترین محورهای مورد تأکید در این دیدار بود.

توسعه همکاری‌های دوجانبه در حوزه انرژی و صدور خدمات فنی و مهندسی نیز از محورهای مذاکرات روز دوشنبه وزیران نفت ایران و پاکستان به شمار می‌آید.

وزیر نفت پاکستان هم پس از این ملاقات در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه فرصت‌هایی خیره‌کننده بین دو کشور برای تعمیق همکاری‌های تجاری و اقتصادی وجود دارد، گفت: ما از سفر جناب رئیسی، رئیس‌جمهوری و هیئت ایرانی در پاکستان بسیار خرسندیم و میزبانی از دوستان ایرانی افتخار بزرگی برای ماست.

وی ادامه داد:  مرحله نخست مذاکرات ما مرتبط با همه محورها برگزار شد و ما این روند را در مراحل بعدی ادامه خواهیم داد.

وزیر نفت پاکستان تأکید کرد: ایران و پاکستان به همکاری برای رفاه منطقه و تأمین منافع ملت‌های یکدیگر ادامه می‌دهند.

مهمترین پروژه در حوزه انرژی بین دو کشور، احداث خط لوله صادرات گاز از ایران به پاکستان (خط لوله آی‌پی) است، طرح انتقال گاز ایران به پاکستان از حدود ۱۵ سال پیش طراحی و اجرا شده که به دلایل مختلفی تاکنون عملیاتی نشده است؛ هم‌اکنون خط لوله لازم برای صادرات گاز ایران به پاکستان احداث شده و با ساخت خط لوله مورد نیاز در سمت پاکستان امکان صادرات گاز فراهم خواهد بود.

دیگر خبرها

  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • افزایش ۱۰ درصدی تردد در محور‌های مواصلاتی استان اردبیل
  • بهره برداری از مرحله نخست طرح آبرسانی آتیشگاه تا پایان امسال
  • سهم ۱۷ درصدی تهران از صادرات کشور/ ۲۰۰ واحد راکد احیا شد
  • وزیر نفت: پاکستان خواهان بهره‌برداری از خط لوله گازی آی‌پی است
  • پاکستان خواهان بهره‌برداری از خط لوله گازی آی‌پی است
  • اوجی: پاکستان خواهان بهره‌برداری از خط لوله گازی آی‌پی است
  • ماجرای دنباله دار افزایش ۵۰ درصدی قیمت پژو پارس؛ وزیر صمت و شورای رقابت چه می گویند؟ | قیمت های جدید را ببینید
  • بهره برداری از فاز نخست بخش الحاقی بیمارستان هاجر شهرکرد
  • شمارش معکوس برای افزایش ۲۰ هزار بشکه‌ای نفت در آغاجاری