Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، عصر روز گذشته(سه‌شنبه)، بیست و هشتمین جلسه ستاد ساخت داخل در محل شرکت ایران‌خودرو دیزل با حضور مدیران عامل بانک تجارت و گروه صنعتی ایران‌خودرو، ساپکو، ایران‌خودرودیزل، و همچنین نمایندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت)، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، جهاد دانشگاهی، دانشگاه شریف، موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی و انجمن تخصصی صنایع همگن نیروی محرکه وقطعه‌سازی ایران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آرش محبی‌نژاد- دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازی کشور-در رابطه با اتفاقات مهم این نشست اظهار کرد: طی این نشست بانک تجارت سه تفاهم‌نامه، یکی با شرکت ایران‌خودرو دیزل برای توسعه پروژه‌ها و فعالیت‌های جاری این شرکت، دیگری با شرکت ساپکو و همچنین تفاهم‌نامه سوم با خود شرکت ایران‌خودرو امضا کرد. نتیجه تمام این تفاهم‌نامه‌ها، در جهت تعمیق ساخت داخل و پیشبرد پروژه‌های ساخت داخل گروه صنعتی ایران‌خودرو و به منظور حفظ و ایجاد اشتغال مولد در این گوره خودروسازی و علی‌الخصوص زنجیره تامین آن‌ها خواهد بود.

وی افزود: علاوه‌ بر این برای جلوگیری از واردات قطعات و خروج ارز در راستای نهضت ساخت داخل نیز توافق‌هایی صورت گرفت. در مجموع ۱۷۰۰ میلیارد تومان از منابع بانک تجارت و حدود ۳۰۰ میلیارد تومان هم با معرفی صندوق شکوفایی و نوآوری برای شرکت‌های دانش‌بیان به بانک تجارت طبق قراردادهایی که بانک تجارت و شرکت‌های دانش بنیان باهم دارد، تفاهم‌نامه امضا شد تا در اختیار  زنجیره تامین گروه صنعتی ایران‌خودرو قرار گیرد.

دبیر انجمن همگن قطعه‌سازی در تشریح نحوه اختصاص این ۲۰۰۰ میلیارد تومان در مجموع به زنجیره تامین این خودروسازی، گفت: ۶۰۰ میلیارد تومان از تمامی منابع بانک تجارت برای پروژه‌های ساخت داخل تعمیق و به منظور جلوگیری از خروج ارز  و داخلی‌سازی قطعات خارجی به صورت وام‌های بلندمدت جهت ایجاد دارایی‌های ثابت تخصیص داده شد. ۱۴۰۰ میلیارد تومان هم در دو بخش در اختیار قرار خواهد گرفت که ۳۰۰ میلیارد تومان که از طریق صندوق شکوفایی و نوآوری معرفی خواهد شد و ۱۱۰۰ میلیارد تومان الباقی هم در قالب‌های مختلف همچون خرید دین، LC (اعتبارنامه مالی) داخلی، اعطای تسهیلات و... تخصیص داده خواهد شد.

محبی‌نژاد ضمن تاکید براینکه در هر شیوه تخصیص نیز ساپکو یا ایران‌خودرو ضامن خواهند بود، گفت: بانک تجارت ضمانت دیگری غیر از این دو شرکت همچون ضمانت ملی نخواهد خواست. با اختصاص این دو هزار میلیارد تومان، بانک تجارت گام بسیار موثر و بلندی در جهت تقویت نهضت ساخت داخل، جلوگیری از خروج ارز و حفظ و ایجاد اشتغال پایدار برداشت و بسیار ثابت‌قدم به امضای این سه تفاهم‌نامه پرداخت. این تفاهم‌نامه‌ها از امروز(چهارشنبه) اجرایی خواهند شد.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: ايران خودرو بانک تجارت صنعت قطعه سازی قطعه سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۰۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات خودرو به اوراسیا کلید می‌خورد

مهدی ضیغمی، رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران در حاشیه نشست خبری ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران و دومین اجلاس همکاری های اقتصادی ایران و آفریقا در جمع خبرنگاران گفت: ایران بازارهای صادراتی عراق را از دست نخواهد داد. امیدواریم توافق جامع تجاری میان ایران و عراق به زودی امضا شود تا ایران بتواند به رقم توافق شده ۲۰ میلیارد دلار در تجارت با این کشور برسد.

ضیغمی در مورد صادرات خودرو از ایران به روسیه اظهار کرد: با مجوزی که از سوی استاندارد روسیه ارسال شده صادرات به روسیه و منطقه اوراسیا اتفاق خواهد افتاد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • فارس با ظرفیت‌های متعدد به اکسپو ۲۰۲۴ ایران می‌رود
  • صدور نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره توسط شبکه بانکی
  • نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین توسط شبکه بانکی صادر شد
  • صدور نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین
  • اعلام برنامه‌های بانک مرکزی برای ‎تامین مالی ‎تولید/ حمایت ۳۵۰ همتی با ابزارهای نوین
  • صادرات خودرو به اوراسیا کلید می‌خورد
  • تفاهم بانک شهر و شرکت ملی صنایع مس در راستای تامین مالی و توسعه صادرات
  • تفاهم شرکت ملی صنایع مس و بانک شهر در راستای تامین مالی و توسعه صادرات
  • احیای ۲۰۰ واحد راکت صنعتی در سال گذشته
  • میکرو بمب‌افکن برای مقابله با تومور سرطانی ساخته شد