Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@22:40:04 GMT

۶ هکتار زمین با احیای قنات متروکه در بافق کشت شد

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۰۰۹۲۱

۶ هکتار زمین با احیای قنات متروکه در بافق کشت شد

داوود پورامینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا،آبدهی قنات را حدود چهار لیتر بر ثانیه ذکر کرد و گفت: آب استحصال شده ۱۶ ساعت در استخر این روستای پنج خانواری جمع آوری و هشت ساعت هم صرف آبیاری افزون بر۶ هکتار زمین‌های کشاورزان منطقه می شود.

وی اظهار کرد: با احیا و توسعه قنات روستای یادشده از سوی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان بافق مشکل کم آبی بخش کشاورزی و نیز مشکل اشتغال مردم این منطقه رفع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته پور امینی حدود یکسال قبل بحث مطالعات و پیگیری‌های اولیه طرح احیای قنات سعیدآباد مطرح  شد و در حال حاضر آب از فاصله ۶۰۰ متری قنات به استخر و مزارع کشاورزان انتقال می یابد.

بخشدار مرکزی بافق ادامه داد: در ۱۰ سال گذشته به علت کم آبی در روستای سعیدآباد، این محل خالی از جمعیت شد و به صورت متروکه درآمد.

وی تصریح کرد: با پیگیری‌های مردم و شورای روستای موری آباد که در مجاورت سعیدآباد قرار دارد، برنامه احیای قنات یادشده در دستور کار قرار گرفت.

پورامینی ابراز امیدواری کرد: با احیای این قنات و همت کشاورزان، زمینه اشتغال جمعیت قابل توجهی از مردم منطقه فراهم شود و در آینده شاهد بازگشت جمعیت بیشتری به روستا را شاهد باشیم.

بخش مرکزی بافق شامل دهستان های مبارکه، کوشک و سبزدشت با ۱۰۰ پارچه روستا و آبادی، ۲۸ شورای اسلامی و ۲۶ دهیاری مصوب دارد.

روستای سعید آباد در فاصله ۹۵ کیلومتری شرق شهر بافق و مرکز این شهرستان ۵۰ هزار نفری هم در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

وسعت زمین‌های زیرکشت محصولات زراعی و باغی بافق، ۶ هزار و ۲۹۰ هکتار است که با ۱۱۷ حلقه چاه عمیق ، نیمه عمیق و ۱۲۰ رشته قنات، آبیاری می‌شود.

این شهرستان در منطقه گرم و خشک ناحیه مرکزی ایران قرار دارد، علاوه بر فعالیت های کشاورزی شاهد رونق فعالیت های معدنی نیز است ، منطقه از لحاظ اندیس های معدنی غنی است، مهمترین آن را می توان سنگ آهن، فسفات، سرب و روی نام برد و رگه هایی از اورانیوم را می توان در آن مشاهده کرد که در حال حاضر زندگی ۷۰ درصد جمعیت شهرستان از طریق کار در معادن تامین می شود. 

برچسب‌ها مرمت اراضی کشاورزی بافق قنات ایرانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مرمت اراضی کشاورزی بافق قنات ایرانی مرمت اراضی کشاورزی بافق قنات ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۰۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت

به گزارش خبرنگار مهر، حامد صادقی، ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: به همت نیروهای پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جیرفت و در راستای صیانت و حراست از حقوق بیت‌المال ۱۵ هکتار از اراضی ملی روستای دولت آباد از توابع بخش اسفندقه که چندی پیش توسط افراد سودجو مورد تصرف قرار گرفته بود از ید سودجویان خارج شد.

وی با تأکید بر برخورد قاطع با هرگونه زمین‌خواری و تخریب منابع طبیعی افزود: هرگونه زمین‌خواری بر اساس مواد ۶۹۰ تا ۶۹۳ قانون مجازات اسلامی جرم محسوب شده و علاوه بر رفع تصرف، فرد متجاوز به حبس و پرداخت خسارت محکوم خواهد شد.

صادقی، ادامه داد: نیروهای پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی شهرستان جیرفت به گشت زنی‌های مستمر و شبانه روزی خود در اراضی ملی منطقه ادامه خواهند داد و در صورت مشاهده هر گونه تخریب و تصرف اراضی ملی توسط افراد سودجو با آنها برخورد خواهند کرد.

کد خبر 6086743

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت بارندگی و سیلاب در بخش شهداد کرمان/ تخریب قنات یک روستا
  • فرونشست زمین در میدان امام حسین(ع) یزد با بارش‌های اخیر
  • برای احیای خاک آلوده به پلاستیک، ۵۰۰ سال زمان لازم است
  • رمزگشایی از ماجرای مرموز روستایی که یک شبه ناپدید شد!
  • شهرستان دهلران مهد تولید گندم است
  • قنات روستای ۱۷ شهریور کلاله به لایروبی و کانال کشی نیاز دارد
  • حال خوب مزارع گندم به لطف باران
  • رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • مقابله با زمین خواری ۲۰ هکتاری در منطقه کوهپایه کرمان
  • ‍ ۱۱ هکتار از اراضی حریم منطقه ۲۰ تهران آزادسازی شد