Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: فعال‌سازی ۷۷ واحد تولیدی راکد و نیمه فعال در مناطق مختلف استان اردبیل در دستور کار قرار دارد که امیدواریم با ورود این واحدهای تولیدی به چرخه تولید شاهد تحول عظیم در حوزه تولید و اقتصاد شویم. ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰ استانها اردبیل نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل‌، رامین صادقی ظهر امروز در بازدید از واحدهای تولیدی در اردبیل اظهار داشت: در مناطق مختلف سطح استان اردبیل در مجموع 1042 واحد تولیدی با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر نقش تاثیرگذار ظرفیت‌های استان اردبیل در تحقق شعار جهش تولید افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال جهش تولید بر روی 28 طرح به منظور ایجاد اشتغال برای 4 هزار نفر از جوانان سرمایه گذاری می‌شود و در این راستا ظرفیت‌های استان اردبیل در تحقق شعار جهش تولید نقس ویژه‌ای دارد.

صادقی با اشاره به وضعیت واحدهای تولیدی راکد در استان اردبیل تصریح کرد: فعال‌سازی 77 واحد تولیدی راکد و نیمه فعال در مناطق مختلف استان اردبیل در دستور کار قرار دارد که امیدواریم با ورود این واحدهای تولیدی به چرخه تولید شاهد تحول عظیم در حوزه تولید و اقتصاد شویم.

نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت در شیراز گشایش یافت20 واحد صنعتی غیرفعال خراسان جنوبی احیا می‌شوداراک| مدیرعامل توانیر: بهره‌وری صنعتی برق در واحدهای صنعتی به شکل قابل توجهی افزایش یافت

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در ادامه بیان کرد: از میزان کل واحدهای تولیدی و صنعتی در مناطق مختلف استان 800 واحد در حال حاضر فعال هستند و در چرخه تولید قرار دارند که طبق هماهنگی‌های انجام یافته امسال برای کمک به احیا و فعال‌سازی 30 واحد تولیدی تلاش خواهیم کرد.

وی در این خصوص ادامه داد: بهره‌برداری از واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال در استان اردبیل بیش از 6 هزار فرصت شغلی ایجاد خواهد کرد که امسال با همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط به ویژه دستگاه قضایی اقدامات خوبی تاکنون در این حوزه انجام شده است.

انتهای پیام/ 146/ی

R41374/P/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان اردبیل واحدهای تولیدی مناطق مختلف تولیدی راکد واحد تولیدی فعال سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۰۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابتکار جدید یک هسته فناور در سوددهی واحدهای صنعتی

خبرگزاری علم و فناوری آنا ـ حسین بوذری؛ «برنامه‌ریزی، مدلسازی ریاضی و استفاده بهینه از منابع محدود و انرژی با هدف بالابردن سود و کاهش هزینه‌های کارخانجات صنعتی» درراستای ارائه خدمات به واحدهای تولیدی و صنعتی تعبیه شده تا به این ترتیب واحدهای صنعتی بتوانند با هزینه حداقلی و سود حداکثری بیشترین کمک را به واحدهای تولیدی ارائه کنند.

یک هسته فناور درصدد است با ارائه راهکارهای مبتنی بر روش‌ها و مدلسازی‌های ریاضی علاوه بر تشخیص و ارزیابی نقاط ضعف و قوت واحدهای تولیدی و صنعتی، راهکارهایی را برای پیشگیری از ناکارآمدی این واحدها ارائه کند.

در سالی که به «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده، این شیوه می‌تواند در تولید حداکثری با حداقل منابع (منابع محدود) بخشی از مشکلات اقتصادی که مرتبط با تولید است را برطرف کند.

هسته فناور «بهینه‌ساز گلستان» مستقر در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان به مدیریت سیما مددی به سمتی حرکت کرده که بتواند ظرفیت‌های ناشناخته واحدهای تولیدی و صنعتی را شناسایی کرده و الگوهای پیش‌بینی نشده تر استفاده شده را در قالب مدلسازی ریاضی ارائه کند.

خبرنگار خبرگزاری آنا درراستای آشنایی بیشتر با این هسته فناور، گفت‌و‌گویی با مددی رئیس این هسته فناور ترتیب داده است.

مددی که عضو هیئت علمی گروه ریاضی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان، دکتری ریاضی کاربردی (گرایش تحقیق در عملیات و بهینه‌سازی از دانشگاه علوم و تحقیقات تهران) را دارد، دارای چندین مقاله علمی ـ پژوهشی، کنفرانس‌های علمی ملی و بین‌المللی و ISI در زمینه تحقیقاتی تحلیل پوششی داده‌ها، بهینه‌سازی و برنامه‌ریزی تولید است.

ارزیابی نقاط ضعف و قوت واحدهای تولیدی و صنعتی

مدیر این هسته فناور با ۲۰ سال سابقه تدریس دروس ریاضی و تحقیق در عملیات رشته‌های ریاضی، صنایع و مدیریت، فعالیت علمی خود را در سال ۱۳۸۲ در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان آغاز کرد.

مددی با بیان اینکه در دی‌ ۱۴۰۲ قرارداد هسته فناور در مرکز رشد مستقر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان منعقد شد، اظهار کرد: این قرارداد با حمایت مرکز رشد در چارچوب ارائه خدمات در زمینه برنامه‌ریزی تولید و مدلسازی ریاضی برای ارائه خدمات به واحد‌های تولیدی، صنایع یا خدماتی در راستای بهبود عملکرد کارایی و استفاده بهینه از منابع تحت اختیار منعقد شده است.

وی متذکر شد: این هسته فناور درراستای ارتقای صنایع تولیدی استان گلستان با مشاوره و برنامه‌ریزی تولید به مدیران این حوزه کمک می‌کند تا حداقل هزینه یا بیشترین سود را در تولید داشته باشند.

فعال حوزه فناوری متذکر شد: همچنین ارزیابی واحد‌های تولیدی ـ خدماتی، یافتن نقاط ضعف و قوت واحد‌ها و ارائه راهکار و پیشنهادها برای رفع ناکارایی واحدها از فعالیت‌های این هسته است.

مددی یادآور شد: از آنجا که این هسته فناور در ابتدای مسیر خود بوده، امید است مورد اعتماد واحد‌های تولیدی و خدمایی تصمیم‌گیرنده قرار بگیرد تا در جهت ارتقای صنایع فعال در استان گلستان مثمر باشد.

وی توضیح داد: براساس قرارداد، مبلغ ۱۰ درصد از قرارداد منعقد شده با دستگاه‌ها حق‌السهم دانشگاه خواهد بود و بر خود لازم می‌داند به‌عنوان مدیر هسته فناور از تلاش‌های دکتر دادگر مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان به‌دلیل راهنمایی و حمایت‌های زیاد کمال قدردانی کنم.

مدیر این هسته فناور تأکید کرد که پیشنهاد می‌‌کنیم درراستای رشد مراکز رشد در دانشگاه‌ها ارتباط بیشتری با صنایع و کارگاه‌های تولیدی و خدماتی ایجاد شود تا دغدغه مدیران این بخش‌ها شناسایی و درراستای رفع این دغدغه، مسائل طراحی شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان احیا شد
  • سهم ۱۷ درصدی تهران از صادرات کشور/ ۲۰۰ واحد راکد احیا شد
  • ابتکار جدید یک هسته فناور در سوددهی واحدهای صنعتی
  • احیای واحدهای راکد در آذربایجان غربی تداوم می‌یابد
  • احیای واحد‌های راکد و نیمه فعال ادامه دارد
  • احیای واحد‌های راکد و نیمه فعال تداوم می‌یابد
  • احیای واحدهای راکد و نیمه فعال آذربایجان غربی تداوم می‌یابد
  • دستور استاندار قم برای احیای واحد‌های تعطیل و نیمه‌راکد
  • احیای واحدهای راکد و نیمه فعال تداوم می‌یابد