Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام نواب با اشاره به بیانیه وزارت حج و عمره عربستان سعودی در پی شیوع ویروس کرونا، گفت: حج تمتع به صورت محدود و داخلی برگزار می‌شود؛ بنابراین زائران ایرانی و سایر کشورها به سرزمین وحی اعزام نمی‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام «عبدالفتاح نواب» در نشست خبری که ظهر امروز در سازمان حج و زیارت برگزار شد، گفت: برای برگزاری حج تمتع برنامه ریزی های انجام شده بود و کمیته های آسیب شناسی حج 99 برنامه های خوبی برای حج امسال در نظر داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اقدامات انجام شده برای برگزاری مراسم حج تمتع و حضور حجاج ایرانی در کشور عربستان افزود: با شیوع ویروس کرونا مشخص نبود برنامه های حج امسال به چه صورت برگزار می شود و از طرفی نمی دانستیم ویروس کرونا تا چه زمان در جامعه بشری شیوع خواهد داشت.

 

وی با اشاره به برگزاری آموزش های مجازی و غیر حضوری برای زائران حج تمتع امسال گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا برنامه های آموزشی حج تمتع امسال به صورت غیر حضوری و از طریق فضای مجازی در مناطق زرد و قرمز برگزار شد و در مناسک سفید آموزش مناسک حج به صورت حضوری برگزار شد.

 

حجت الاسلام نواب با اشاره به پیگیری های ایران برای زمان اعزام زائران ایرانی به حج تمتع سال 99 گفت: به رغم پیگیری های ایران مسئولان عربستان ما را به صبر دعوت می کردند؛ بنابراین نمی دانستیم برای لغو یا برگزاری حج تمتع چگونه باید برنامه ریزی کنیم.

 

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به بیانیه مشترک بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت گفت: وزارت حج و عمره عربستان اعلام کرده است که مناسک حج 99 به صورت محدود و داخلی برگزار می شود و زائران ایرانی به حج اعزام نمی شوند.

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به بیانیه وزارت حج و عمره عربستان سعودی مبنی بر برگزاری مناسک حج به صورت محدود و داخلی و بدون پذیرش حجاج از سایر کشورها عملا اعزام حجاج ایرانی و سایر کشورها به حج تمتع منتفی شد.

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: پیشگیری از شیوع ویروس کرونا حجت الاسلام نواب سازمان حج و زیارت حج تمتع زائران ایرانی ویروس کرونا حج تمتع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۰۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام زائران عمره مازندران از ۱۰ اردیبهشت

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران با اشاره به اعزام زائران عمره و تمتع از فرودگاه شهدا ساری گفت: حج عمره ۱۰ اردیبهشت از مازندران انجام خواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، اکبر حسنی گفت: 10 اردیبهشت یک پرواز برای زائران عمره‌ مازندران از فرودگاه شهدای ساری به سرزمین وحی انجام می‌شود.

وی افزود: امسال افزایش ظرفیت پروازها به سمت سرزمین وحی را داریم و زائران و عوامل کاروان‌ها در حج تمتع در قالب 32 کاروان اعزام می‌شوند.

حسنی با بیان اینکه 4 هزار و 200 زائر از فرودگاه شهدای ساری به سرزمین وحی مشرف می‌شوند تصریح کرد: همه تدابیر لازم برای اعزام زائران به خانه خدا انجام شده است.

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران در ادامه خاطرنشان کرد: هماهنگی‌های لازم با هدف ارائه‌ خدمات پروازی انجام شده و با برپایی با جلسات هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف با فرودگاه شهدای ساری، آمادگی لازم برای انجام حج عمره و تمتع در سال جاری وجود دارد.

حسنی گفت: امسال از فرودگاه شهدای ساری اعزام زائران عمره و تمتع انجام می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز اعزام کاروان‌های حج عمره آذربایجان شرقی
  • آغاز اعزام کاروان‌های عمره مفرده آذربایجان شرقی
  • اعزام کاروان های عمره مفرده آذربایجان شرقی از ششم اردیبهشت ماه
  • حدود ۲ هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع مشرف می‌شوند
  • تشرف نزدیک به دو هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع
  • جزئیات اعزام زائران مازندرانی به حج عمره
  • اعزام زائران عمره مازندران از ۱۰ اردیبهشت
  • ایران مشتاق میزبانی از شهروندان سعودی | از آنان به بهترین نحو استقبال خواهد شد
  • صدور روادید زائران حج تمتع آغاز شده است
  • اعلام تعداد زائران حج و پیگیری‌ برای ویزای عربستان