Web Analytics Made Easy - Statcounter

هادی شاه مرادی/ به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، سعید برخورداری یکی از لژیونرهای موفق هندبال کشورمان است که با درخشش در لالیگا حالا مشتریان زیادی پیدا کرده است.

خبرنگار ایسکانیوز با این ملی‌پوش طلایی کشورمان که حالا در لالیگا شاغل است و برای تیم گوادالاخارا بازی می‌کند، گفتگویی اختصاصی انجام داد که در ادامه می‌خوانید؛

* پرونده فصل قبل بسته شد

ابتدای گفتگو از سعید برخورداری درباره وضعیت فعلی هندبال لالیگا سوال کردیم که گفت: طی جلسه‌ای که هفته قبل بین فدراسیون هندبال اسپانیا و مسئولان لالیگا برگزار شد مقرر گردید با لحاظ آخرین جدول رده‌بندی مسابقات، پرونده این فصل لیگ هندبال این کشور بسته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضمن اینکه تاریخ شروع فصل جدید هم اعلام شد که طبق آن روز تاریخ 15 جولای (25 تیر) زمان استارت تمرینات گروهی خواهد بود و از روز 9 سپتامبر (9 شهریور) نیز فصل جدید مسابقات آغاز می‌شود.

* آماده شروع فصل جدید هستیم

این لژیونر ایرانی در خصوص شرایط بدنی و آمادگی جسمانی خودش در مقطع کنونی اظهار داشت: در این مدت من و تمام بازیکنان طبق برنامه های اختصاصی که توسط کادر فنی اعلام شده بود تمرینات خود را انجام دادیم و فعلا این روند ادامه دارد.

او همچنین افزود: انکته جالب اینجاست که شرایط تمرین و بدنسازی پیش فصل در لیگ اسپانیا شرایط بسیار سختی دارد اما با این وجود همه بازیکنان بی صبرانه منتظر شروع دوباره رقابت ها هستیم.

* فصل قبل خوب بودیم اما این فصل کارمان سخت است

دروازه بان تیم گوادالاخارا درباره وضعیت تیمش در فصل قبل و شرایطش برای فصل جدید، اظهار داشت: تیم ما فصل قبل شرایط مطلوبی داشت و تا زمانی هم که مسابقات ادامه پیدا کرد روند صعودی داشتیم. البته با توجه به جدایی اخیر 7 بازیکن از تیم و جذب بازیکنان جدید احتمالا در هفته های آغازین فصل جدید کار سختی پیش رو داشته باشیم. ناگفته نماند که بازیکنان جدیدی که جذب تیم شده اند اکثرا ملی‌پوش و از کشورهای مختلف هستند. من‌جمله آرژانتین، برزیل، ایتالیا و کوبا . به همین دلیل فکر میکنم تیم ما فصل بعد نتیجه بهتری نسبت به فصلی که گذشت کسب کند.

* حضور در جمع 10 گلر برتر اسپانیا

وقتی از عملکرد فنی این بازیکن در لالیگا جویا شدیم، گفت: در لیست بهترین دروازه بان های لیگ قرار گرفتم. در آمار شوت‌گیرترین گلرها نفر دوم شدم که با توجه به کیفیت بالای دروازه بان های شاغل در لالیگا این نتیجه را به عنوان یک افتخار برای خودم تلقی می‌کنم. ضمن اینکه در رده بندی مهار حملات هم در لیست 10 گلر برتر قرار گرفتم به این صورت که در بین 46 دروازه‌بان نفر نهم شدم.

برخورداری همچنین تصریح کرد: در مجموع از عملکرد خودم در این فصل کاملا راضی بودم چرا که از آنچه که تصورش را می‌کردم خیلی بهتر ظاهر شدم و همین باعث شد چند پیشنهاد خوب از تیم های مطرح اروپایی دریافت کنم.

او سپس در خصوص احتمال ماندن یا جدایی‌اش از گوادالاخارا خاطرنشان کرد: هر چند من تا دو فصل آینده به صورت رسمی بازیکنان گوادالاراخا اسپانیا هستم اما در حال حاضر تیم هایی از بوندسلیگا، لیگ بلژیک و ستارگان قطر برای جذب من در حال مذاکره با مدیران گوادالاراخا هستند.

* نقد جدی به قانون عجیب فدراسیون هندبال

"اخیرا مشخص شد فدراسیون هندبال کشورمان قانونی وضع کرده که طبق آن بازیکنان زیر 23 سال اجازه لژیونرشدن ندارند". سعید برخورداری که در واکنش به این موضوع منتقد بود، توضیحاتش را اینگونه بیان کرد: متاسفانه هندبال ایران در سال‌های اخیر از جایگاه بهترین های آسیا فاصله گرفته و از طرفی تیم ملی هندبال ایران جزو بهترین های دنیا هم نیست که طبق آن ستاره های هندبال کشورمان مورد توجه باشگاه های اروپایی قرار بگیرند. در حال حاضر یک هندبالیست ایرانی برای رسیدن به یک تیم مطرح دنیا باید مسیرش را با حضور در تیم‌های سطح پایین یکی از کشورهای صاحب نام آغاز کرده و با تلاش و نمایش خوب در زمین خودش را به سایر تیم ها معرفی کند. با توجه به این قانون اخیر که فدراسیون هندبال وضع کرده تقریبا تحقق چنین موضوعی برای بازیکنان را غیرممکن کرده است. شکی نیست که باشگاه های اروپایی از این قانون متضرر نمی‌شوند و تمام مضرات آن متوجه بازیکنان ایرانی خواهد بود. ضمن اینکه با این قانون که نتیجه آن جلوگیری از حضور هندبالیست های ایرانی در سطوح بالای هندبال دنیا خواهد بود، به نوعی جلوی پیشرفت مجموعه هندبال کشورمان هم گرفته می‌شود.

لژیونر ملی پوش کشورمان در ادامه خاطرنشان کرد: متاسفانه این قانون یک فرصت حرفه ای را از بازیکنان ایرانی می‌گیرد و نتیجه مفیدی هم ندارد.

* این قانون شامل من نمی‌شود

از سعید برخورداری پرسیدیم که "آیا این قانون شامل حال او و سایر بازیکنانی که در حال حاضر لژیونر هستند، می‌شود یا نه؟"، پاسخ داد: بازیکنانی که آی تی سی آنها در اختیار فدراسیون هندبال ایران نیست شامل این قانون نمی‌شوند و در واقع این موضوع متوجه کسانی است که تصمیم داشتند از این به بعد لژیونر شوند.

وی در ادامه افزود: در مجموع فکر میکنم این یک تصمیم کارشناسی نشده است چرا که اگر هدف کمک به تقویت تیم ملی باشد، باید مانند سایر کشورهای برنامه ریزی های هدفمند و منطقی را پیش بگیریم.

* شاید برای فدراسیون دردسر ایجاد شود

او در پایان یادآور شد: طبق صحبتی که با چند منیجر داشته ام احتمال اینکه این تصمیم برای فدراسیون هندبال کشورمان دردسر ایجاد کند وجود دارد چرا که به گفته آنها فدراسیون هیچ کشوری اجازه جلوگیری از هرگونه زمینه پیشرفت بازیکنان کشورش را ندارد. فقط می‌توانم بگویم امیدوارم که این تصمیم نتایج منفی برای هندبال ایران در پی نداشته باشد.

351 / 351 سعید برخورداری لالیگا لژیونر هندبال تیم ملی هندبال فدراسیون هندبال ایران گوادالاخارا منهای فوتبال سایر ورزش ها

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: سعید برخورداری لالیگا لژیونر هندبال تیم ملی هندبال فدراسیون هندبال ایران گوادالاخارا منهای فوتبال سایر ورزش ها فدراسیون هندبال سعید برخورداری هندبال کشورمان هندبال ایران دروازه بان فصل جدید ملی پوش فصل قبل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۱۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویارویی جذاب ژاوی و آنچلوتی: آخرین جنگ!

به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا و رئال مادرید امشب در دیداری حساس و تماشایی در چارچوب رقابت‌های هفته سی و دوم لالیگا در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو روبروی یکدیگر به میدان خواهند رفت. 

هر دو تیم هفه گذشته در دیدار برگشت از مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا به مصاف حریفان رفتند و این شاگردان کارلو آنچلوتی بودند که موفق شدند با پیروزی برابر منچسترسیتی راهی مرحله نیمه نهایی شوند اما بارسا از سوی دیگر با قبول شکست مقابل پاری سن ژرمن از این مسابقات حذف شد. 

همین باعث شده است که این دو تیم با شرایطی کاملا متفاوت قدم به این بازی بگذارند. این دیدار همچنین شاید آخرین رویارویی ژاوی با کارلو آنچلوتی باشد، چرا که او قصد دارد در پایان فصل از هدایت این تیم کنار برود و تلاش‌های خوان لاپورتا برای متقاعد کردن او و ادامه حضورش روی نیمکت این تیم هم تاثیرگذار نبوده است. 


تقابل این دو مربی پس از حضور ژاوی روی نیمکت بارسا در نوامبر 2021 بسیار جذاب و تماشایی بوده و هنوز هیچ دیداری با نتیجه مساوی به پایان نرسیده است. در 9 دیداری که این دو مربی روی نیمکت رئال و بارسلونا انجام داده‌اند، پنج پیروزی سهم آنچلوتی بوده و چهار پیروزی هم به نام ژاوی ثبت شده است تا بسیار نزدیک به هم پیش رفته باشند. 

اولین رویارویی آنها در نیمه نهایی سوپر جام اسپانیا بود که با نتیجه 2-3 به سود رئال به پایان رسید. بازی بعدی در لالیگا با پیروزی چهار گله بارسا همراه بود. سه امتیاز اولین بازی در فصل 23-2022 به رئال رسید و پس از آن بود که سه بازی اول سال 2023 در فینال سوپر جام اسپانیا، بازی رفت نیمه نهایی کوپا دل ری و بازی برگشت لالیگا با پیروزی بارسا همراه بود. 

تا این جا ژاوی آمار بسیار خوبی داشت اما شرایط برای او به همین شکل پیش نرفت و از همان زمان بود که روزهای سخت او در تقابل برابر ژاوی و رئال مادرید آغاز شد. نیمه نهایی کوپا دل ری با پیروزی 0-4 رئال و شکست 1-2 در لالیگا و سپس باختن در فینال سوپر جام اسپانیا رقم خورد و حالا ژاوی انگیزه بسیاری برای جبران این ناکامی‌ها دارد. 

دیگر خبرها

  • ۹ کاندیدای سرمربیگری تیم ملی بسکتبال؛ از لیگ‌ برتر تا قلب اروپا
  • ۹ کاندیدای سرمربی‌گری تیم ملی بسکتبال؛ از لیگ‌برتر تا قلب اروپا
  • هنانوف پا به توپ شد، عالیشاه و بیرانوند اختصاصی تمرین کردند
  • حضور تام بریدی در جشن رئال مادرید و ملاقات با بازیکنان این تیم + عکس
  • انتقاد عجیب توخل از مولر: او دیگر چه باید بکند!
  • جزئیات چگونگی اجرای طرح فیرپلی مالی باشگاه‌ها با اصلاح آیین نامه/تاکید چند باره وزیر ورزش به فدراسیون فوتبال
  • رویارویی جذاب ژاوی و آنچلوتی: آخرین جنگ!
  • پورموسوی: نگران نیستیم و در لیگ برتر می‌مانیم
  • آرتتا از برنامه‌ریزی مسؤلان فوتبال انگلیس انتقاد کرد
  • ابلاغ وزارت ورزش به فدراسیون درباره فیرپلی مالی