Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-03-28@15:08:55 GMT

روحانی: سه کشور اروپایی شرمنده ما هستند

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۰۱۵۳۶

روحانی: سه کشور اروپایی شرمنده ما هستند

رئیس جمهور گفت: دختران نجیب و زنان جامعه در مسائل اخلاقی و اجتماعی همیشه مراقبت‌های لازم را انجام دادند و خواهند داد و نیاز نیست که کسی بخواهد در این زمینه دلسوزی کنند و زنان جامعه ما دلسوزتر از هر کسی هستند.

به گزارش تسنیم، حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز در جلسه هیئت دولت طی سخنانی با گرامیداشت روز دختر اظهار داشت: مطمئن هستیم که دختران نجیب و زنان جامعه در مسائل اخلاقی و اجتماعی همیشه مراقبت‌های لازم را انجام دادند و خواهند داد و نیاز نیست که کسی بخواهد در این زمینه دلسوزی کنند و زنان جامعه ما دلسوزتر از هر کسی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: حضور فاطمه معصومه (ع) در سرزمین قم، مایه برکت بزرگی برای ایران اسلامی و به ویژه منطقه قم بوده و وجود ایشان بود که باعث شد از بیش از ۱۰۰ سال پیش، بزرگترین مرکز حوزه علمیه برای علوم اسلامی در قم تاسیس شود و حوزه علمیه قم امروز مرکز مهمی برای بیان علوم اسلامی، فقه و کلام شیعه و تفسیر، حدیث، تاریخ و سایر علوم اسلامی است.

رئیس جمهور ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب فضای خوبی برای زنان جامعه درجهت حضور در مراکز علمی، تحقیقاتی و فعالیت و تولید آماده شده و یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران و دولت تدبیر و امید نیز باز کردن فضا برای همه زنان و حضور آنان در فعالیت‌های مختلف است.

روحانی با بیان اینکه امروز از کلاس‌های دانشگاه تا بیمارستان و ادارات این حضور را می‌بینیم که پررنگ و باشکوه است، افزود: کسی در دنیا نمی‌تواند اتهامی به ما بزند که اسلام دین مردسالاری است و حقوق زنان تضییع شده است. قرآن مجید به تصریح درباره حقوق زنان بیان کرده که همان اندازه که مردان حق دارند از فرصت جامعه استفاده کنند، زنان هم حق دارند. تعبیری که برای مرد و زن در قرآن استفاده شده، تعبیر یکسان و مساوی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه من از مشکلات مردم با خبر هستیم گفت: تا ثانیه آخر همه دولت پای کار خواهند بود. من روز استراحتی در ۶ ماه اخیر در میان مسئولان اجرایی عالیرتبه کشور ندیدم و همه تلاش می‌کنند و جمعه و تعطیلی نمی‌شناسند و همه روز برایشان روز وساعت کار است. ما تا دقیقه اخر با روحیه ساعت اول کارمان تلاش خواهیم کرد واین افتخار ماست که برای این ملت کار و نوکری کنیم و گره‌ای را باز کنیم.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: من می‌دانم مردم با مشکلاتی در این ایام روبر هستند و قیمت کالا در نوسان است و مردم را در فشار قرار می‌دهد و یک روز لوازم خانگی و یک روز خودرو و یک روز قیمت ارز؛ هرروز یک مساله‌ای مردم را آزار می‌دهد؛ ما قدرت عبور از این مشکلات سخت را داریم.

وی در ادامه سخنان خود درخصوص مواضع اخیر غربی‌ها درخصوص ایران تصریح کرد: نکته‌ای که می‌گویم هشداری به کشور‌های اروپایی و آژانس بین المللی انرژی اتمی است، رفتار ما با آژانس یک رفتار دوستانه و قانونی بوده و همیشه با آن همکاری داشتیم و بازرسین آن روزانه حضور دارند و گزارش تهیه کردند و در ۱۷-۱۸ گزارش خود در برجام و غیر از آن گفتند که ایران همکاری داشته است.

روحانی ادامه داد: این اواخر رژیم صهیونیستی و آمریکا به آژانس فشار آوردند و من می‌ترسم که این شیادان آژانس را آلوده کنند و آژانسی که باید قضاوت عادلانه داشته باشد را وادار کردند که سراغ نبش‌قبر برود. آژانس باید گزارش دهد که مواد هسته‌ای چگونه مصرف می‌شود. کار آژانس این است.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: رژیم صهیونیستی و آمریکا فشار می‌آوردند که موضوعی که مربوط به حدود ۲۰ سال پیش است را آژانس نظارت و پیدا کند و آژانس را گول می‌زنند و از مسیرش دور می‌کنند. پاسخ قاطع برای ما آسان است؛ مبنای ما همکاری با آژانس بوده و امروز هم آن را حفط می‌کنیم و آژانس نیز باید توجه کند از مسیر قانونی خود خارج نشود.

روحانی ادامه داد: اروپایی‌ها که شرمنده ما هستند و از سال ۹۷ که خیلی شرمنده ما هستند و به وظایف قانونی خودشان قبل از خروج آمریکا از برجام و حتی تعهداتی هم که بعد از این خروج دادند، عمل نکردند و به ما می‌گویند که ما نتوانستیم عمل کنیم و از ما عذرخواهی می‌کنند.

رئیس جمهور گفت: در این شرایط که رژیم صهیونیستی و آمریکا وارد می‌شود، ما از این سه کشور توقع داریم، البته روسیه و چین و برخی کشور‌ها قاطعانه عمل کردند و توقع ما این است که سه کشور اروپایی نیز زیر بار نروند و آژانس هم استقلال خود را حفظ کند. آقایی که جدیدا به آژانس آمده بداند که آبروی آژانس برای نظام بین الملل مهم است. ایران آماده است نظارت‌های قانونی آژانس را بپذیرد و آماده است همکاری تنگاتنگی در چارچوب مقررات داشته باشد.

وی تصریح کرد: اخیرا کاخ سفید مرتب اعلام می‌کند که آماده مذاکره است و می‌گوید ایران چرا معطل انتخابات است؟ ما معطل هیچ چیز نیستیم و همیشه آماده‌ایم و هر لحظه که آمریکا اعلام کند به قانون و مقررات سازمان ملل برگشته و بگوید که به تعهدات خود در برجام برگشتم و بگوید کاخ سفید و کنگره مصمم شدند که از مسیر اشتباه خود بازگردند و به ۵+۱ بازگردند، ما همان لحظه آماده‌ایم. چیزی نیست که بگوییم بعدا تصمیم می‌گیریم، تصمیم ما آشکار است. بیایند تسلیم قانون شده و عذرخواهی کنند و صدمه‌ای که به ملت ایران زدند را جبران نمایند و غرامت پرداخت کنند.

روحانی تصریح کرد: آن‌ها خودشان مشکل ایجاد کردند. آن‌ها بودند که میز مذاکره را شکسته و به ملت ایران ظلم کردند. ما می‌دانیم این تعارفاتِ بی‌اساس، حرّافی به دلیل انتخابات و گرفتاری که پیدا کردند، است. اگر واقعی هستند و دروغ نمی‌گویند و اگر دنبال مشکلات خودشان نیستند، راه آسان است، عذرخواهی کنند و به قانون و مقررات برگردند. ملت و دولت ایران همیشه در چارچوب عدالت، انصاف و مقررات بین المللی عمل کرده و باز هم چنین خواهد بود.

رئیس جمهور در ادامه به هفتم تیر سالروز شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران انقلاب اشاره کرد و گفت: شهید مطهری و شهید بهشتی دو سرمایه بزرگی بودند که پیدا شدن جایگزین آن‌ها در تاریخ ما سخت است. شهید بهشتی یکی از شخصیت‌های بنام و کم‌نظیر و یا شاید بتوان گفت بی‌نظیر در دهه‌های گذشته در مدیریت بود که هم مدیران زیادی را پرورش داد و هم خودش بهترین مدیر بود. مردم ما مدیریت او را در مجلس خبرگان قانون اساسی و در تأسیس قوه قضاییه اسلامیِ مدرن دیدند.

وی با تاکید بر اینکه باید خط شهید بهشتی همیشه زنده و احیا باشد، ادامه داد: او با مخالفین با سعه صدر و در بحث می‌کرد و در برابر گروه‌های مختلف با صبر و حوصله سخن می‌گفت. شهید بهشتی کسی بود که در برابر ناروایی‌های بی‌حساب و کتاب سعه صدر داشت. او سیدالشهدای مظلوم تاریخ ایران است و ظلم زیادی به او شد و او هم صبر و تحمل عظیمی داشت.

رئیس‌جمهور به نقل خاطره‌ای از شهید آیت‌الله بهشتی پرداخت و گفت: شهید بهشتی به من گفت که من خدمت امام (ره) رفتم که استعفا دهم و بگویم مصلحت نیست و اجازه بدهید من کنار بروم. شهید بهشتی می‌گوید قبل از اینکه من این را بگویم، عده‌ای قبل از اینکه امام (ره) برایشان سخنرانی کند، شعار می‌دادند و امام (ره) گفت آقای بهشتی ببینید این‌ها که برای من شعار می‌دهند، اگر تمام دنیا علیه من شعار بدهند برای من فرقی در انجام وظیفه ندارد.

روحانی گفت: امیدواریم قوه قضاییه و قضات ما نیز همان راه را ادامه دهند. ما در شرایط سخت خواستار این هستیم قوای دیگر ما را کمک کنند و با کمک و حضور سایر ارکان و رهبریِ مقام معظم رهبری به خوبی از این سختی‌ها عبور خواهیم کرد.

وی هم‌چنین تصریح کرد: در این ایام در جامعه با مشکلاتی مواجه بودیم و وظیفه ما به عنوان دولت و همه مردم این است که در کنار هم مشکل را حل کنیم. بخش بزرگی از این مشکلات مربوط به فرد و یا قوه خاصی نمی‌شود و مشکلاتی که امروز می‌بینیم عمدتا یا مربوط به کرونا می‌شود که ۴ ماه گرفتار آن بودیم و هم‌چنین مربوط می‌شود به تحریم ظالمانه آمریکا از ابتدای سال ۹۷ تشدید شده است. ما سه سال است که در برابر این تحریم‌های شدید مقاومت می‌کنیم؛ کشوری که با این دو مشکل بزرگ و طاقت فرسا روبروست، مشکلاتی هم خواهد داشت. ما این مشکلات را هم باید به خوبی تحلیل کنیم و بدانیم از کجاست و هم باید راه حل آن را بدست آورده و حل و فصل کنیم.

رئیس‌جمهور بیان کرد: ما اگر دولت جدید بودیم می‌شد خیلی حرف‌ها زد، ولی همان دولتی هستیم که رشد اقتصادی ما در سال ۹۵ بالاترین رشد اقتصادی در جهان بود. ما همان دولتی هستیم که تراز صادرات و واردات مثبت بود و صادرات غیرنفتی ما بیش از واردات‌مان بود. فشاری که وارد شده، عادی نیست و می‌خواستند دولت را بشکنند و ملت را به زانو در بیاورند. ملت ما ایستادگی کرده و کار بزرگی انجام داد و کار بزرگ را مقام معظم رهبری با هدایت‌شان انجام داده است.

روحانی گفت: به مردم می‌گویم شرایطی که در اسفند و فروردین داشتیم سخت بود، صادرات ما قطع بود و واردات ما مشکل داشت و همه در نگرانی این ویروس بودند، ولی شرایط ما در خرداد بهتر شده و امروز شرایط بهتری برای صادرات و واردات داریم. شرایط ما به تدریج به سمت بهتر شدن پیش می‌رود و ما می‌توانیم این مسائل را مهار کنیم و مطمئن هستم که بانک مرکزی ما قادر است مشکل ارز را حل و کنترل کند. مقداری از این بحث‌ها به دلیل آثار چندماه اخیر و مقداری هم تبلیغات دشمن است. صادرکنندگان ما باید صادرات را افزایش دهند و دولت هم کمک می‌کند و موانع را برمی‌دارد.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: ما نمی‌گذاریم در شرایطی که مردم در فشار هستند، عده‌ای از مسئله صادرات غیرنفتی سوءاستفاده کنند و کسانی که صادرات غیرنفتی انجام می‌دهند در خط جهاد هستند و ما می‌خواهیم خدای ناکرده اجرشان ضایع نشود. ما تا پایان سال بیش از ۴۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی خواهیم داشت و البته غیر از این صادرات، درآمد‌های دیگری نیز داریم. مشکلی در تأمین کالا‌های اساسی نداریم و مردم باید بدانند که دولت مصمم است کنترل‌های لازم را انجام دهد.

وی تصریح کرد: مردم نگرانی‌هایی برای قیمت مسکن و اجاره بهای آن پیدا کردند؛ دولت نمی‌تواند نسبت به آن بی‌تفاوت باشد و اقداماتی انجام داده و جلساتی تشکیل شده و پیشنهاد ما تکمیل خواهد شد و در هفته آینده تصمیم‌مان را تصویب خواهیم کرد. به مردم در زمینه اجاره بها کمک خواهد شد و راه حل اساسی این است همه برای تولید مسکن مشارکت کنیم. هرکس زمین در اختیار دارد آن را در اختیار وزارت مسکن قرار دهد و اگر هم نیاز فوری دارد ما نیازش را برطرف می‌کنیم. ۲۰۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی که در سیل‌ها و زلزله‌های دو-سه سال اخیر آسیب دید، بازسازی شده است. هم‌چنین وزارت راه مسکن‌های ناقص را تکمیل کرده و همین روز‌ها قراردادی را برای احداث ۲۰ هزار واحد مسکونی در تهران منعقد کرد و این کار در سایر شهرستان‌ها هم انجام می‌شود.

رئیس‌جمهور در همین زمینه ادامه داد: ما زمین را با قیمت کم یا حتی مجانی در اختیار کسانی قرار می‌دهیم که می‌خواهند مسکن بسازند و البته بانک‌ها هم باید در این زمینه وارد عمل شوند.

روحانی خاطر نشان کرد: دولت امکانات فراوانی دارد و اگر این امکانات در اختیار قرار بگیرد، شرایط کشور عوض می‌شود و مردم و شرکت‌ها هم امکانات زیادی دارند و همه باید به میدان بیایند. دولت یعنی دستگاه‌های اجرایی و نیرو‌های مسلح و شرکت‌ها زمین‌های اضافه زیادی دارند که می‌توانند این زمین‌ها را برای مسکن ارزان‌قیمت در اختیار قرار دهند و قیمت مسکن اینطور شکسته می‌شود.

وی گفت: سهام بانک‌ها و شرکت‌های دولتی و شرکت‌هایی که به نحوی متعلق به نیرو‌های مسلح است، همه وارد میدان شده و سهام‌شان را عرضه کنند. ما باید بورس را محکم نگه داریم و مهمترین وظیفه وزارت اقتصاد در کنار سایر وظایف خود، مسئله بورس است و سهام باید عرضه شود.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: ما طرح‌های نیمه‌تمام فراوانی در کشور داریم که نه این دولت می‌تواند آن‌ها را تمام کند و نه دولت بعدی؛ این طرح‌ها باید به مردم واگذار شود و ما امکانات لازمه را در اختیار گذاشتیم و همه دستگاه‌ها کمک کند که این طرح‌ها به قیمت مناسب و یا ارزان و یا حتی بلاعوض در اختیار مردم گذاشته شود.

روحانی ادامه داد: ۱۰۲۰ معدن ما امروز می‌تواند احیا شود و با این کار می‌توان مردم را مشغول به کار کرد و سرمایه بزرگی در اختیار ماست و به شکل‌های مختلفی امروز فعال نیست و باید احیا شود و این از وظایف مهم وزارت صمت ماست و هم‌چنین صادرات نیز باید تسهیل شود. دولت گاهی با چرخاندن قلم می‌تواند مشکل را حل کند و گاهی یک مصوبه می‌تواند گرهی را باز کند. دولت الکترونیک می‌تواند گره گشایش تطویل خدماتی باشد که مورد نیاز مردم است.

وی گفت: در جلسه اخیر دولت الکترونیک به این نتیجه رسیدیم که برخی کار‌هایی که مجوز آن ۶۰ روز طول می‌کشد، می‌تواند در یک هفته انجام شود. دولت الکترونیک می‌تواند خدمات را تسهیل کرده و اقتصاد را به حرکت در آورد. علت اینکه مردم در ساختمان دچار مشکل هستند این است که یا زمین گران است که دولت می‌تواند به ارزانی در اختیار بگذارد و یا مصالح گران است که می‌توان نظارت کرد و یا به‌صورت قسطی داد و یا مجوز می‌خواهند. مردم باید برای مجوز سه‌ماه به شهرداری بروند و از پله‌ها بالا رفته و البته آسانسورش هم که همیشه خراب است؛ چرا مردم را در راه‌پله‌ها می‌دوانیم؟.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: دولت «دست روی دست» نگذاشته و مردم هم ما را یاری کنند و امسال شاهد خواهید بود علیرغم گرفتاری‌ها، چقدر طرح‌های مهم افتتاح خواهد شد. ما در مدت این چندماه ۳ سد، ۴ نیروگاه، ۴ تصفیه‌خانه فاضلاب افتتاح کردیم و به زودی نیز افتتاح پتروشیمی‌ها آغاز می‌شود.

روحانی بیان کرد: وزیر بهداشت امروز گزارشی داد که در استان‌هایی که وضعیت قرمز بود، مانند خوزستان، بوشهر، هرمزگان، آذربایجان‌های غربی و شرقی و کردستان بحمدالله فعالیت پزشکان موثر واقع می‌شود و گفتند از هفته آینده شاهد افت این شدت در این استان‌ها هستیم. البته ممکن است استان دیگری با مشکل روبرو شود و در کل تلاش خوبی صورت می‌گیرد و مردم هم با رعایت دستورالعمل‌ها ما را یاری کنند و این بهترین یاری است.

وی گفت: ضریب جینی نشان عدالت است و نشان می‌دهد که طبقات مختلف جامعه چگونه از امکانات بهره‌برداری می‌کنند؛ ضریب جینی ما در سال ۹۷، ۳۹ بوده و این عدد هر چه پایین بیاید به معنای عدالت بالاست و این عدد در سال ۹۸، ۳۸ شده است. این میزان در روستایی نیز بهبود یافته است.

رئیس‌جمهور بیان کرد: میزان سهم هزینه‌های ثروتمندان به فقیرترین افراد در سال ۹۷، بیش از ۱۲ برابر بوده و الان بیش از ۱۱ است و در روستا‌ها کاهش یافته است. از لحاظ عدالت هم می‌بینم مسیر ما از سال ۹۷ که سال سختی بوده، عدالت یک قدم بهبود یافته و بهتر شده و این اهمیت دارد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: حسن روحانی تحریم های آمریکا اتحادیه اروپا جلسه هیات دولت صادرات غیرنفتی زنان جامعه شهید بهشتی رئیس جمهور شرکت ها هم چنین طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۱۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رمضان در سفرنامه‌های جهانگردان اروپایی

همشهری آنلاین- بهاره خسروی : ماه مبارک رمضان ماهی که در آن برای رسیدن به آرامش جسم و جان و بهره‌مندی از لطف و مرحمت بیکران الهی، مردم از بسیاری امور روزمره زندگی، از جمله خوردن و آشامیدن و...، دست می‌کشند تا پاداش شیرین خداوند در روز عید فطر بعد از ۳۰ روز عبادت نصیب‌شان شود.

در این بین، آداب و آیین‌های روزه‌داری در تهران از نگاه و توجه جهانگردان خارجی دور نمانده و آنها که در این ایام به تهران سفر کرده بودند، اغلب از ویژگی‌های این ماه مبارک در نوشته‌های خود یاد کرده‌اند. «هانری رنه دالمانی»، تاریخ‌نگار فرانسوی، در سفرنامه خود به نام «از خراسان تا بختیاری» به آداب روزه‌داری و مهمان‌نوازی ایرانیان در ماه رمضان اشاره کرده و نوشته: «ایرانیان عادت دارند که در ماه رمضان یکدیگر را مهمان کنند. پس از خوردن شام به شب‌نشینی می‌پردازند و با انواع تفریحات خود را سرگرم می‌کنند. اشخاصی که مایل به گرفتن روزه نباشند باید طوری رفتار کنند که کسی از عمل آنها آگاه نشود. البته چنین عملی هم به‌ندرت اتفاق می‌افتد. سادات به‌قدری دقیق هستند که حتی آب دهان خود را هم فرونمی‌برند. مثلاً مردی با دامن قبا صورت خود را پوشانده بود تا مبادا پشه یا مگسی در دهانش داخل شود و روزه‌اش را باطل نماید.»

نوبویوشی فوروکاوا، افسرژاپنی که دردوره ناصرالدین شاه به تهران سفر کرد، در سفرنامه‌اش در باره حال و هوای ماه رمضان نوشته است: «از اعیاد دینی،عید پایان ماه رمضان است که آن را فصل روزه می‌گویند و ماه نهم سال در تقویم اسلامی است. در این ماه بود که به تصریح کتاب مقدس مسلمانان، قرآن بر حضرت محمد (ص) نازل شد. در این ماه که رمضان خوانده می‌شود، مردم همه در روز می‌خوابند و هنگام عصر بلند می‌شوند. هر روز غروب در مرکز شهر توپ می‌اندازند تا زمان افطار را خبر بدهند. مردم به شنیدن صدای توپ از خواب برمی‌خیزند و غذا می‌خورند و سپس به تلاوت قرآن و خواندن نماز می‌پردازند. در نیمه‌شب دوباره غذا می‌خورند و شب را به روز می‌رسانند و با دمیدن سپیده صبح دوباره می‌خوابند.»

ژان شاردن، جهانگرد معروف فرانسوی، نیز در قسمتی از سفرنامه‌اش به اهمیت روزه‌داری میان پادشاهان صفوی اشاره دارد: «شاه برای آنکه در ماه رمضان در تهران باشد سفر قزوین خود را لغو کرد.»

کد خبر 838946 برچسب‌ها هویت شهری سفر - گردشگری ماه رمضان

دیگر خبرها

  • رمضان در سفرنامه‌های جهانگردان اروپایی
  • حسن روحانی: تمام وزرای دولت را با رهبری چک کردم
  • برخی وزرا مانند وزیر کشور و اطلاعات و امور خارجه با هماهنگی رهبری معرفی می‌شوند؛ در دولت دوازدهم به دلایلی رئیس سازمان برنامه و بودجه هم با ایشان هماهنگ شد
  • روحانی: تمام وزرا را بدون استثنا با رهبری چک کردم | سردار سلیمانی درخواست وزیر دفاع سپاهی کرد
  • روایت روحانی از جلسه با فرماندهان سپاه در سال ۹۶
  • حسن روحانی : جلسه با فرماندهان سپاه برای صلح و صفا بود
  • پاسخ به ادعای تکراری دولت رئیسی و یک پیشنهاد
  • شکست پروژه تندروها علیه روحانی در سال ۱۴۰۲ /سالی سخت تر از دوران ریاست جمهوری!
  • مربی تیم ملی والیبال: جلسه‌ای عالی با پائز داشتیم/ شرمنده مردم ارومیه شدیم
  • سخنان غیر واقع برای تخریب دستاورد دولت سیزدهم