Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر راه و شهرسازی گفت: در جلسه وزارت راه و شهرسازی با انبوه سازان کشور در اتاق بازرگانی تهران، تفاهم نامه احداث ۲۰ هزار واحد امضا شده است که به سرعت شروع خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت، گفت: ۲۵۰ هزار هکتار زمین متوقف شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن آزاد و در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: توافقنامه آزاد سازی این زمین‌ها امضا شده که البته این توافق برای عرضه فراوان زمین و ساخت مسکن در نقاط متعدد در دستور کار بوده است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تهران بیشترین کمبود زمین را داشته است گفت: در جلسه وزارت راه و شهرسازی با انبوه سازان کشور در اتاق بازرگانی تهران، تفاهم نامه احداث ۲۰ هزار واحد امضا شده است که به سرعت شروع خواهد شد.

اسلامی با اشاره به دستوراتی که برای ساماندهی زمین و مسکن طبق ماده ۶ قانون صادرشده است افزود: در این قانون همه سازمان‌ها مکلف به واگذاری زمین‌های مازاد خود به وزارت راه و شهرسازی شدند، هم اکنون این زمین‌ها شناسایی و به وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها اعلام شده است و اسناد این زمین‌ها درحال انتقال به نام وزارت راه و شهرسازی است.

وی در خصوص تمهیدات مربوط به اجاره‌بها، گفت: در خصوص اجاره‌بها باید ضوابطی تنظیم شود که بتوان بازار آن را از لجام گسیختگی خارج کرد به همین منظور در ستادهای مربوطه با حضور رئیس جمهور و معاون اول بررسی‌ها صورت گرفته و به دنبال تصویب این ضوابط در جلسات ستاد کرونا هستیم.

وزیر راه وشهرسازی افزود: تمدید و تنظیم قراردادهای اجاره مسکن به نحوی که مردم با مشکل مواجه نشوند و ارائه بسته مالی براساس ضوابط مشخص به مالکان با تعهدمستاجران به صورت کمک ودیعه از جمله طرح‌های مورد بررسی برای ساماندهی بازار اجاره بها است.

اسلامی با بیان اینکه به دنبال تصویب این طرح‌ها هستیم، گفت: در طرح بسته مالی پرداخت کارمزد بانکی توسط مستاجر انجام خواهد شد و اصل پول در پایان قرارداد به بانک مستردد می‌شود البته این طرح به اقشاری که درآمد آن‌ها به دلیل کرونا با مشکل مواجه شده، کمک خواهد کرد.

 

انتهای پیام/ک

منبع: دانا

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازی وزیر راه زمین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۱۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۸۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در سراسر کشور کلید خورد

ارسلان مالکی معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه  همکاری دستگاه ها برای اختصاص اراضی در قالب طرح جهش تولید مسکن یکی از مهم ترین اقدامات در راستای تقویت و تسریع اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن است گفت: طبق قانون طرح جهش تولید مسکن باید تمامی دستگاه ها اقدام به عرضه زمین به وزارت راه و شهرسازی کنند که در حال حاضر برخی از دستگاه ها همکاری لازم را انجام دادند و طبق آخرین آمارها وزارت جهاد کشاورزی بیشترین  زمین را به پروژه های نهضت ملی مسکن عرضه کرده است.

وی افزود: در حال حاضر طبرق آخرین جلساتی که با دستگاه های مختلف از جمله وزارت نفت داشته ایم تفاهم‌نامه مشترک وزارت راه و شهرسازی و وزارت نفت منعقد شده و  نمایندگان وزارت نفت اراضی مازاد متعلق به این وزارت‌خانه را در استان‌های خوزستان، قم، قزوین، کردستان، کرمانشاه، سمنان، مرکزی، بوشهر و هرمزگان را به سازمان ملی زمین و مسکن معرفی کردند.

مالکی با بیان اینکه  در قالب این تفاهم نامه  تولید و عرضه حداقل ۸۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور در دستور کار قرار گرفته است گفت:  سازمان ملی زمین و مسکن در اجرای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن تاکنون موفق به شناسایی ۲ هزار و ۷۷۶ هکتار اراضی مازاد سایر دستگاه‌ها شده است که بیش از ۳۷۰ هکتار آن متعلق به وزارت نفت بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • ساخت بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در کشور آغاز شده است
  • تامین مالی ساخت بیش از ۱۱ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در لرستان
  • توضیحات وزارت راه و شهرسازی درباره یک گزارش
  • آغاز ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در استان بوشهر
  • وزارت نفت اراضی مستعد ساخت مسکن در ۹ استان کشور را اعلام کرد
  • وزارت نفت اراضی ساخت مسکن در ۹ استان کشور را اعلام کرد
  • ساخت ۸۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در سراسر کشور کلید خورد
  • آغاز یک مدل جدید در مسکن ملی
  • جوابیه وزارت راه و شهرسازی به یک گزارش
  • کلنگ زنی 327 واحد مسکونی کارکنان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی