Web Analytics Made Easy - Statcounter

پروین داداندیش روز چهارشنبه در نشست امضای تفاهمنامه همکاری خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) با ستاد مبارزه با مواد مخدر که به میزبانی ایرنا برگزار شد، افزود: باید یک ارزیابی از فعالیت های صورت گرفته و میران تاثیرگذاری آن داشته باشیم که اینجا نقش پژوهش بسیار برجسته است.

وی با یادآوری اینکه فعالیت های ستاد مبارزه با مواد مخدر پشتوانه علمی و تجربه چهل ساله دارد، تاکید کرد: این تجربه ها باید ساده و روان در اختیار خبرنگاران و رسانه ها قرار گیرد تا این افراد از این محتوا و پشتوانه علمی بهره کامل ببرند و خردمندانه و خلاقانه پیام را به مخاطب برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور اجتماعی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید در این زمینه گفتمان علمی مطرح شود تا مردم باور کنند مصرف هر نوع مواد مخدر ضربه زننده است نه درمانگر. باید بدانند که نخستین مصرف می تواند وابستگی ایجاد کند. 

داداندیش با ابراز نگرانی از افزایش آمار مصرف مواد مخدر در میان دختران، تاکید کرد: باید به آنان اطلاعات بیشتری داد تا مواظبت کنند.

وی به همکاری متقابل رسانه ها با ستاد مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: رسانه ها هم اگر در حوزه کاری خود ابتکاراتی دارند مطرح کنند تا شاهد برنامه های تاثیرگذار باشیم. زود دیر می شود ‌و زمان کم است باید تلاش کنیم تا گستردگی این پیام ها افزایش یابد.

مشاور اجتماعی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر صحبت با زبان محلی تاکید کرد و اظهار داشت: کمترین نقش ما این است که خون شهیدان را پاسداری کنیم و مصرف را کاهش دهیم. شعار جهانی روز ملی مبارزه با مواد مخدر هم «دانش بیشتر و مراقبت بهتر» است که نقش رسانه ها را برجسته کرده تا با ابزارهای خود و با در اختیار قرار دادن دانش به جامعه خودمراقبتی افزایش یابد.

داداندیش در این نشست، بر استفاده از تجربیات سایر کشورهای جهان و استفاده از هنر درمانی در تغییر رویکرد و باور تاکید کرد.

سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) و ستاد مبارزه با مواد مخدر روز چهارشنبه و در پنجمین روز از هفته مبارزه با مواد مخدر تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

این تفاهمنامه روز چهارشنبه و در پی دیدار سردار اسکندر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر از ایرنا، به امضای محمدرضا نوروزپور مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی و امیرحسین یاوری معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر رسید. 

پنجمین روز از هفته مبارزه با مواد مخدر با عنوان مشارکت خیرین، بهره گیری از ظرفیت های مردمی و تقویت برنامه های کاهش تقاضا نامگذاری شده است.

همزمان با فرارسیدن ۲۶ ژوئن(ششم تیر ماه) روز جهانی مواد مخدر، در تقویم رسمی کشور از ۳۱ خرداد تا ششم تیر ماه هفته مبارزه با مواد مخدر نام گرفته است.

برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مدیرعامل ایرنا اسكندر مؤمنی پروندهٔ خبری معضل اعتیاد و ضرورت به روزرسانی قوانین سلبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مدیرعامل ایرنا اسكندر مؤمنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مدیرعامل ایرنا اسكندر مؤمنی ستاد مبارزه با مواد مخدر رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۱۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف محموله مواد مخدر در بهبهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، فرمانده انتظامی بهبهان گفت:در راستای اجرای طرح کنترل محور‌های مواصلاتی و مبارزه بی امان با سوداگران مرگ، پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان بهبهان با انجام کار اطلاعاتی و رصد مستمر قاچاقچیان مواد مخدر، از تردد یک دستگاه خودرو پراید حامل موادمخدر مطلع شدند.

 سرهنگ محمد قاسم رحیمی افزود: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر بهبهان طی عملیاتی خودرو پراید را در یکی از محور‌های مواصلاتی شهرستان توقیف و در بازرسی از آن مقدار ۱۹ کیلو و ۵۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک که به طور ماهرانه جاسازی شده بود، کشف کردند.

وی ادامه داد: در این ارتباط یک قاچاقچی دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی داده شد.

دیگر خبرها

  • توقیف محموله مواد مخدر در بهبهان
  • هدف گذاری اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی پیشگیری باشد
  • تعداد مراکز ترک اعتیاد در خراسان شمالی به ۱۲۷ مرکز می‌رسد
  • هدف گذاری ستاد مبارزه با مواد مخدر باید پیشگیری باشد
  • کشف مواد افیونی در بهبهان
  • (تصاویر) نمایشگاه کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب
  • کشف ۳ تن مواد مخدر در یک ماه گذشته +فیلم
  • کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران
  • توقیف تریلی با یک تن شیشه در تهران
  • کاهش ۶ درصدی کشفیات مواد مخدر در خراسان‌شمالی