Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: ۲۵۰ هزار هکتار زمین متوقف شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن آزاد و در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت.

او افزود: توافقنامه آزادسازی این زمین‌ها امضا شده که البته این توافق برای عرضه فراوان زمین و ساخت مسکن در نقاط متعدد در دستور کار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تهران بیشترین کمبود زمین را داشته است گفت: در جلسه وزارت راه و شهرسازی با انبوه سازان کشور در اتاق بازرگانی تهران، تفاهم‌نامه احداث ۲۰ هزار واحد امضا شده است که به سرعت شروع خواهد شد.

اسلامی با اشاره به دستوراتی که برای ساماندهی زمین و مسکن طبق ماده ۶ قانون صادرشده است افزود: در این قانون همه سازمان‌ها مکلف به واگذاری زمین‌های مازاد خود به وزارت راه و شهرسازی شدند، هم اکنون این زمین‌ها شناسایی و به وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها اعلام شده است و اسناد این زمین‌ها در حال انتقال به نام وزارت راه و شهرسازی است.

او درباره تمهیدات مربوط به اجاره‌بها، گفت: در خصوص اجاره‌بها باید ضوابطی تنظیم شود که بتوان بازار آن را از لجام‌گسیختگی خارج کرد به همین منظور در ستادهای مربوطه با حضور رئیس جمهور و معاون اول بررسی‌ها صورت گرفته و به دنبال تصویب این ضوابط در جلسات ستاد کرونا هستیم.

بیشتر بخوانید

اختصاص ۵۰۰ هکتار زمین برای طرح اقدام ملی در فارس تخصیص ۳۰ هکتار زمین برای تاسیس پارک اقتصاد دیجیتال پردیس

وزیر راه و شهرسازی افزود: تمدید و تنظیم قراردادهای اجاره مسکن به نحوی که مردم با مشکل مواجه نشوند و ارائه بسته مالی بر اساس ضوابط مشخص به مالکان با تعهد مستاجران به صورت کمک ودیعه از جمله طرح‌های مورد بررسی برای ساماندهی بازار اجاره بها است.

اسلامی با بیان اینکه به دنبال تصویب این طرح‌ها هستیم، گفت در طرح بسته مالی پرداخت کارمزد بانکی توسط مستاجر انجام خواهد شد و اصل پول در پایان قرارداد به بانک مستردد می‌شود البته این طرح به اقشاری که درآمد آن‌ها به دلیل کرونا با مشکل مواجه شده، کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هیئت دولت جهاد کشاورزی وزارت مسکن اجاره بها وزارت راه و شهرسازی زمین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۱۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷۰۰ هکتار به سطح زیر کشت گیاهان دارویی لرستان اضافه شده است

ایسنا/لرستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۱۷۰۰ هکتار به سطح زیر کشت گیاهان دارویی استان اضافه شده است.

سید عماد شاهرخی امروز نهم فروردین‌ماه در جلسه شورای معاونین و مدیران سازمان جهاد کشاورزی لرستان که در سالن جلسات برگزار شد با اشاره به رشد ۴ برابری تولید گندم در لرستان، اظهار کرد: در حالی که تولید و خرید گندم در کشور ۲ و نیم برابر افزایش پیدا کرد در لرستان با رشد بیش از ۴ برابری مواجه بودیم.

وی به پیشرفت مناسب طرح جهش تولید در دیمزارها هم اشاره کرد و گفت: سال اول اجرای جهش تولید در دیمزارها تعداد ادوات خریداری شده ۸۵ دستگاه بودند، در حالی که سال ۱۴۰۱ به ۲۷۵ دستگاه افزایش پیدا کرد، سال ۱۴۰۲ هم به ۵۲۷ دستگاه افزایش پیدا کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به افزایش سطح زیر کشت دانه‌های روغنی، خاطرنشان کرد: سطح زیر کشت گیاهان دارویی از ۲۲۰۰ هکتار به ۶۸۰۰ هکتار افزایش پیدا کرد یعنی با رشد سه برابری مواجه بودیم.

شاهرخی با اشاره به افزایش محصولات باغی عنوان کرد: تولید سیب از ۶۵ هزار تن به ۷۵ هزار تن در دوسال دولت سیزدهم افزایش پیدا کرد، تولید زردآلو هم از ۲۵۰۰ تن به ۲۷۰۹ تم افزایش پیدا کرد.

وی ادامه داد: تولید انار هم از ۵۵ هزار تن به ۷۰ هزار تن افزایش پیدا کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان به افزایش تولید نخود در دولت سیزدهم هم اشاره کرد و گفت: تولید نخود از ۱۶ هزار و ۵۲۷ تن به ۴۳ هزار و ۵۴۳ تن افزایش پیدا کرد یعنی رشد سه برابری داشته است.

شاهرخی تصریح کرد: قبل از دولت سیزدهم تولید حبوبات ۶۳ هزار تن بود، در حالی که در دولت سیزدهم این رقم به ۸۷ هزار و ۴۰۰ تن افزایش پیدا کرد.

وی با اشاره به افزایش سطح گلخانه‌های لرستان‌ بیان کرد: قبل از دولت سیزدهم ۷۴ هکتار گلخانه داشتیم، در حالی که ظرف این دو سال ۴۵ هکتار به سطح گلخانه‌های استان اضافه شد.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم ۱۷۰۰ هکتار به سطح زیر کشت گیاهان دارویی استان اضافه شده است، بیان کرد: ظرف این دو سال همچنین ۲ هزار هکتار در اراضی شیب دار استان کاشت شده است.

شاهرخی به افزایش ۱۰ درصدی محصولات زراعی استان اشاره کرد و گفت: در ماه‌های پایانی سال گذشته در حالی که ۷۷ تن گوشت منجمد برای استان مشخص شده بود، اما با مشارکت تشکل‌ها، اتحادیه دامداران و تعاون روستایی ۴۰۰ تن گوشت ارزان قیمت توزیع کردیم.

وی با اشاره به رفع تداخلات ارضی استان هم توضیح داد: از آغاز اجرای رفع تداخلات ارضی یعنی سال ۹۴ تا ۱۴۰۰ تنها ۷۶ پلاک رفع تداخل شده بود، در حالی که در دولت سیزدهم ۹۴۰ پلاک رفع تداخل شده است، به دنبال این هستیم که شهریور سال جاری پروژه رفع تداخلات بسته شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به صدور سند بعد از رفع تداخلات، اظهار کرد: تاکنون ۶۵ درصد سند تک برگ بعد از رفع تداخلات ارضی برای کشاورزان صادر شده است.

شاهرخی اضافه کرد: در دوسال گذشته همچنین ۱۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان یکپارچه سازی شده در حالی که قبل از دولت سیزدهم ۱۰۰۰ هکتار از اراضی استان یکپارچه سازی شده بود.

وی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم تولید تخم مرغ به ۱۲ هزار تن رسیده است، بیان کرد: با راه‌اندازی دو واحد تولید مرغ ظرف ماه‌های آینده ۵ هزار تن به ظرفیت تولید تخم مرغ در استان اضافه می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان احیا و مرمت ۸۰ رشته قنات، تکمیل سه ایستگاه پمپاژ را از دیگر اقدامات سازمان جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد و افزود: با راه‌اندازی ۴ مجتمع پرورش ماهیان خاویاری از جمله مجتمع سپپددشت، درب گنبد و رنگین به قطب پرورش ماهیان خاویاری تبدیل می‌شویم.

شاهرخی به راه‌اندازی ۱۲ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی در دولت سیزدهم اشاره کرد و افزود: در دولت سیزدهم ۳۸۸ پروژه در بخش کشاورزی به بهره‌برداری رسیده است، همچنین ۲۳۹ واحد راکد و تعطیل به چرخه تولید بازگشتند.

وی با اشاره به کسب رتبه اول جذب تسهیلات تبصره ۱۸ در استان و کشور بیان کرد: در حال حاضر هم ۱۵۰ میلیارد تومان طرح در بانک کشاورزی آماده داریم که منتظر ابلاغ اعتباری هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۷۰۰ هکتار به سطح زیر کشت گیاهان دارویی لرستان اضافه شده است
  • ۲هزار قطعه زمین طرح جوانی جمعیت پارسال در قم واگذار شد
  • کشت گندم در ۵۹ هزار هکتار اراضی چهارمحال و بختیاری
  • شخم ۴۵ درصد از شالیزارهای گیلان
  • فعال کردن کارگاه‌های راکد در کردستان مورد توجه قرار گیرد
  • واگذاری اراضی، نهضت مردمی‌سازی مسکن را احیا می‌کند
  • تشکیل سه کارگروه برای تکمیل پروژه های نهضت ملی مسکن
  • بیش از ۲۰۰۰ هکتار از اراضی استان چهارمحال و بختیاری به سامانه‌های نوین آبیاری تجهیز شدند
  • دو درصد پروتئین کشور در قم تولید می‌شود
  • سرمایه گذاری ۱۲ هزار و ۸۴ میلیارد ریالی بخش کشاورزی در استان همدان