Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۲۵۳۱ بیمار جدید کووید-۱۹ در کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر لاری گفت: از دیروز تا امروز ۴ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۵۳۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند که یک هزار و ۳۴۰ مورد از آنها در بیمارستان‌ها بستری شدند.

وی گفت: به این ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۱۲ هزار و ۵۰۱ نفر رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۳۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۹ هزار و ۹۹۶ نفر رسید.

وی ادامه داد: خوشبختانه تا کنون ۱۷۲ هزار و ۹۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

لاری گفت:  ۲۸۶۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی ادامه داد: تا کنون یک میلیون و ۵۰۲ هزار و ۵۲۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: در استان‌های خوزستان، کردستان، هرمزگان، بوشهر و بعضی از مناطق استان‌های فارس، لرستان، کرمانشاه و گلستان کاهشی در میزان ابتلا و بستری بیماران کووید۱۹ نداشته‌ایم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس طرح فاصله گذاری اجتماعی فاصله گذاری هوشمند کووید۱۹ در کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۲۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیل در تامین داروی بیماران خاص / دپوی سه ماهه سرُم

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد پیکان‌پور گفت: در سال ۱۴۰۲، جهت تأمین بهتر داروهای بیماران خاص، ضمن افزایش حمایت‌ها در جهت داخلی سازی تولید این محصولات، رایزنی‌هایی گسترده‌ای با شرکت‌های بین المللی دارویی به منظور تسهیل تأمین داروهای بیماران خاص انجام شد.

وی افزود: سال گذشته با هماهنگی و رایزنی‌های صورت گرفته با مدیران عامل شرکت‌های بین المللی به منظور تسهیل تأمین داروهای بیماران خاص نظیر برخی از فاکتورهای خونی، داروهای شیمی درمانی، داروهای پیوند، انسولین‌های قلمی و داروهای ام اس، هماهنگی‌های فشرده‌ای صورت گرفت.

پیکان‌پور ادامه داد: همچنین به منظور ترخیص کالاهای دچار کمبودِ مانند کتامین، پروپوفول، IVIG و سرم باقی مانده در گمرکات کشور نیز هماهنگی‌های مناسبی با این نهاد صورت گرفته و خوشبختانه روند ترخیص با سرعت بیشتری محقق شد.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو، در مورد تأمین سرُم در سال ۱۴۰۲ نیز تصریح کرد: با افزایش ظرفیت تولید، افتتاح خطوط جدید تولید سرُم و واردات همزمان سرُم، وضعیت تأمین این اقلام به نسبت مدت مشابه بهبود چشمگیری یافت و همزمان با گرمای تیر و مرداد سال گذشته، ایام اربعین حسینی و دو پیک شیوع آنفلوانزا و سوش های جدید کرونا، نه تنها کشور دچار کمبود سرم‌های تزریقی نشد بلکه در حال حاضر دپو قریب به سه ماه از سرم در کشور موجود است.

به گفته وی، در سال ۱۴۰۰ ماهانه ۹ تا ۱۱ میلیون سرُم مصرف شده بود که طی یک سال گذشته ۲۴۳.۵ میلیون سرُم تأمین و در آبان ۱۴۰۲ رکورد تأمین ۲۶ میلیون در ماه شکسته شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نخستین اهدای عضو سال‌جاری کرمانشاه جان ۳ بیمار را نجات داد
  • تلاش برای تسهیل تامین داروهای بیماران خاص/ دپو ۳ ماهه سرم در کشور
  • هوش مصنوعی نارسایی قلبی را از حجم پا تشخیص می‌دهد
  • تسهیل در تامین داروی بیماران خاص / دپوی سه ماهه سرُم
  • هوش مصنوعی نارسایی قلبی را از طریق حجم پا تشخیص می‌دهد
  • شناسایی بیماران مبتلا به تب‌مالت در این استان
  • صرفه‌جویی ناشی از تاثیر «پیگیری بیمار» بر شاخص‌های «بستری مجدد» بررسی می‌شود
  • میانگین سن فوتی‌های کشور ۶۶.۲ سال است
  • چین: تشدید تنش‌ها نتیجه جنگ غزه است
  • «درد» چگونه درمان می‌شود؟