Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به عدم دسترسی 53 درصد دانش‌آموزان به شبکه شاد گفت: عدم دسترسی به اینترنت و نداشتن تلفن هوشمند از دلایل عدم دسترسی به شبکه شاد است.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، پس از تعطیلی مدارس به دلیل بیماری کرونا از اوایل اسفند ماه سال گذشته اپلیکیشن شبکه آموزشی(شاد) از سوی وزارت آموزش و پرورش راه‌اندازی و در نیمه شعبان از آن رونمایی شد که استفاده از این روش آموزشی با مشکلات و چالش‌های برای دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها به ویژه در روستاها همراه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اعلام مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد 78.202 هزار دانش‌آموز معادل 53 درصد در شبکه آموزشی شاد عضو شدند. میزان عضویت مدیران مدارس به شبکه شاد در دوره ابتدایی و متوسطه اول هر کدام 98 درصد و در دوره متوسطه دوم و فنی و حرفه‌ای و کاردانش هر کدام 100 درصد است.

هادی زارع‌پور با اشاره به اینکه 812 روستا از زیرساخت‌های اینترنتی محروم هستند، گفت: 108 مدرسه استان به تازگی به شبکه اینترنت و زیرساخت‌های آن متصل شدند و تا پایان شهریور امسال همه مدارس باید به شبکه زیرساخت متصل شوند.

وی با اشاره به دانش‌آموزانی که به دلیل عدم دسترسی به اینترنت از شبکه شاد محروم شدند، افزود: در دوره ابتدایی 17 هزار و 322 دانش‌آموز معادل 20.31 درصد، دوره متوسطه اول، دوم و فنی و حرفه‌ای و کاردانش 15 هزار و 938 نفر که در مجموعه 33 هزار و 260 دانش‌آموزان از دسترسی به شبکه اینترنتی محروم هستند که معادل 23 درصد است.

این مسوول نداشتن گوشی هوشمند را از دیگر مشکلات دانش‌آموزان برای استفاده از شبکه آموزشی شاد عنوان کرد و افزود: در دوره ابتدایی 26 هزار و 387 نفر معادل 30.92درصد و در متوسطه اول، دوم، فنی و حرفه‌ای و کاردانش 18 هزار و 552 نفر  فاقد تلفن همراه هوشمند هستند که در مجموعه 44 هزار و 938 نفر معادل 53 درصد از دسترسی به شبکه شاد به این دو دلیل محروم بودند.

اما در ادامه جواد غلامپور مدیرکل فناوری ارتباطات کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه 70 درصد روستاهای استان به شبکه اینترنت دسترسی دارند،گفت: برای اثبات این موضوع هر زمان که آموزش و پرورش اجازه دادند به صورت تلفنی و مجازی وضعیت روستاها از حیث اینترنت بررسی شود.

وی بیان کرد: تا آخر امسال تمام روستاهای بالای 20 خانوار به شبکه اینترنت متصل می‌شوند که تلاش حوزه فناوری اتصال این روستاها تا پایان هفته دولت است.

سید محمدهادی امیری میرعامل مخابرات کهگیلویه و بویراحمد در همین خصوص با اشاره به عدم همکاری مدیرن مدارس گفت: امیدواریم با اتصال روستاهای 20 خانوا به شبکه اینترنت مشکلات دانش‌آموزان در این مناطق رفع شود.

به گزارش فارس؛ با توجه به شیوع ویروس کرونا و پیش‌بینی‌ها مبنی بر مجازی برگزار شدن کلاس‌های درس ضروری است مسوولان هر چه سریعتر نسبت به رفع مشکل نبود زیرساخت‌های اینترنتی در استان اقدام کنند.

انتهای پیام/82024

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش دانش آموزان تعطیلی مدارس اینترنت شبکه اینترنت آموزش و پرورش دانش آموزان شبکه شاد عدم دسترسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۲۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی اثرگذار است

به گزارش خبرنگار مهر، محسن زارعی شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کردستان اظهار کرد: ایران اسلامی با انجام عملیات غرورآفرین وعده صادق دفاع از ارزش‌های خود را به نمایش گذاشت و این حرکت شجاعانه توسط نیروهای مسلح درس بزرگی برای همه مدیران بود تا با جسارت و شجاعت برای انجام مسؤولیت و وظایف خود قدم بردارند.

وی به اهمیت برگزاری آزمون‌های نهایی پرداخت و افزود: در گذشته نحوه برگزاری این آزمون‌ها غلط بوده و دانش‌آموزان بیشتر به سمن حافظه محوری سوق یافته‌اند در حالی که این امر آسیبی به نظام آموزشی است.

رئیس مرکز ارزشیابی وزارت آموزش و پرورش با یادآوری اینکه اصلاح ساختار برگزاری آزمون نهایی مورد توجه قرار گرفت، افزود: در سال گذشته سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی به ترتیب هر سال درصد خاصی به خود اختصاص داده که این درصد در سال‌جاری به ۶۰ درصد رسیده است.

زارعی، اذعان کرد: برنامه ما برگزاری آزمون‌های تمام الکترونیک استاندارد در مراکز آزمون است که تا سال ۱۴۰۷ انجام می‌گیرد و البته این مهم نیازمند داشتن مراکزی استاندارد و مجهز است.

وی برقراری تأمین امنیت آزمون‌ها را رسالت وزارت کشور از طریق شورای تأمین استان‌ها و شهرستان‌ها دانست و عنوان کرد: این کار با همکاری دستگاه‌های متولی و شورای تأمین هم در سطح ملی و هم استانی و شهرستانی دنبال می‌شود.

رئیس مرکز ارزشیابی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه قریب ۱۰۰ عنوان آزمون برگزار می‌شود، اضافه کرد: عوامل اجرایی یک ماه درگیر برگزاری این آزمون‌ها هستند لذا باید زیرساخت‌های لازم برای برگزاری آزمون‌های نهایی ایجاد شود.

زارعی تدوین یک نسخه برای کل کشور در حوزه برگزاری آزمون‌های نهایی را نادرست خواند و گفت: ارتقای کیفیت آزمون‌های سنجش باید براساس تحلیل‌ها و داده‌های اطلاعاتی هر استان و منطقه باشد.

گفتنی است؛ در آزمون‌های نهایی پیش رو تقریباً یک میلیون و ۸۰۰ هزار دانش‌آموز سطح کشور به صورت مستقیم درگیر این آزمون‌ها هستند.

کد خبر 6081676

دیگر خبرها

  • گزیده خطبه های ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد
  • آئین اختتامیه دوازدهمین دوره المپیاد دانش آموزان آماده
  • اجرای سرود سلام فرمانده توسط دانش آموزان در سروستان
  • بیش از ۹۰ درصد کردستانی‌ها پایبند به حجاب هستند
  • سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی اثرگذار است
  • آغاز ساخت ۵۰ فضای آموزشی در کهگیلویه و بویراحمد
  • افزایش ۳ درصدی ظرفیت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و ریاضی فیزیک در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • تاثیر ۵۰ درصدی معدل در کنکور امسال
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • افزایش ۲۴٫۷ درصدی تسهیلات پرداختی شبکه بانکی در سال ۱۴۰۲