Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرط دفاع از رساله برای دانشجویان دوره دکتری تخصصی دانشگاه و دانشکده‌های علوم پزشکی چاپ یا گواهی پذیرش حداقل یک مقاله به زبان انگلیسی منتج از رساله است و وزارت بهداشت، دانشگاه‌ها را از برخورد سلیقه‌ای در این باره منع کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه پایان‌نامه گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، سید حسن امامی رضوی مشاور دبیر شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی طی نامه‌ای به علی تقی زادیه معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام کرد که شرط دفاع از رساله برای دانشجویان دوره دکتری تخصصی دانشگاه و دانشکده‌های علوم پزشکی چاپ یا گواهی پذیرش حداقل یک مقاله به زبان انگلیسی منتج از رساله دکتری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

همچنین بر اساس این نامه پیشنهاد افزایش آن به دو مقاله در سنوات گذشته در شورای عالی برنامه‌ریزی مورد موافقت قرار نگرفت و وزارت بهداشت، دانشگاه‌ها را از برخورد سلیقه‌ای در این باره منع کرده است.

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر علینقی زادیه

معاون محترم آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تبریز

 با سلام و احترام

بازگشت به درخواست دانشجویان دوره دکتری تخصصی آن دانشگاه به استحضار می‌رساند:

مطابق مفاد تبصره ۵ ماده ۴۳ آیین‌نامه آموزشی دوره دکترای تخصصی مصوبه جلسه ۳۵ مورخ ۸۶/۰۸/۲۹ شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی شهرکرد دفاع از رساله دکتری چاپ گواهی پذیرش حداقل یک مقاله به زبان انگلیسی منتج از رساله است. در بازنگری آیین‌نامه مذکور مصوب جلسه ۶۹ مورخ ۹۷/۰۴/۲۳ شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی پیشنهاد افزایش آن به دو مقاله مورد موافقت قرار نگرفت و در آیین‌نامه بازنگری شده جهت دانشجویان ورودی سال ۹۸ به بعد تغییر نکرده است‌.

با توجه به اینکه رعایت مقررات آموزشی جهت کلیه دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی الزامی می‌باشد خواهشمند است دستور فرمایید مطابق مقررات آموزشی اقدام گردد و از تدوین آیین‌نامه‌ها و شیوه‌نامه‌های داخلی دانشگاه فراتر از مقررات آموزشی ممانعت به عمل آید.

انتهای پیام/۴۰۸۴/

منبع: آنا

کلیدواژه: وزارت بهداشت دکتری پایان نامه شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی دانشگاه ها آیین نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۲۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی در قزوین

دیدبان رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت از کمبود متخصص بیهوشی اتاق عمل در بیمارستان‌های استان گلایه کرد و گفت: کمترین فارغ‌التحصیل در رشته بیهوشی در استان قزوین در سال‌های اخیر وجود دارد و این آمار رو به کاهش است.

دیدبان افزود: در بخش MRI در استان قزوین پنج دستگاه فعال داریم.

این مقام حوزه بهداشت و درمان استان قزوین گفت: هم اکنون در استان قزوین ۲ مرکز جراحی چشم وجود دارد و به ارائه خدمات به بیماران می‌پردازد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در خصوص رتبه دانشگاه علوم پزشکی قزوین نیز اظهارداشت: دانشگاه علوم پزشکی قزوین در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور رتبه ۱۸ را دارد.

دیدبان در ادامه از رتبه سوم دانشگاه علوم پزشکی قزوین در حوزه غذا و دارو خبر داد.

ارائه بیش از ۴۵۰ نوع خدمات در مراکز بهداشت و درمان و خانه‌های بهداشت از دیگر اقدامات حوزه بهداشت و درمان استان است که رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین به آنها اشاره کرد.

کشاورز معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین هم در این نشست خبری گفت: در سال ۱۴۰۲ حوزه نظارتی فعالیت‌های مستمری داشته که ماحصل آن ۲ هزار و ۳۷۶ نظارت انجام شده است.

کشاورز در خصوص فعالیت‌های نظارتی اظهارداشت: ۱۶۱ مورد اخطار کتبی، ۳۱ مورد تعزیرات، ده مورد نظام پزشکی، چهار مورد دادسرا و یک مورد پلمب انجام شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گفت: ۱۵ درصد بیماران بستری در بیمارستان‌های استان از سایر استان‌ها هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز
  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است
  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • هدیه وزارت بهداشت به بانوان زاهدانی؛ افتتاح اولین پایگاه اورژانس بانوان
  • ایجاد زیرساخت هوشمند رصد رشته مقاطع و رشته محل‌های علوم پزشکی
  • کمبود ۱۰۰۰ نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان قم
  • خوابگاه دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله تکمیل
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی در قزوین