Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالله سپاهی گفت: سطح مبارزه با ملخ های زرد مهاجر در شهرستان مهرستان به دو هزار و 900 هکتار رسیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالله سپاهی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهرستان در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: از نیمه دوم فروردین امسال ملخ های بالدار صحرایی به مراتع شهرستان مهرستان هجوم آوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: همچنین از اوایل اردیبهشت ماه مبارزه علیه ملخ صحرایی از نوع پوره در مراتع این شهرستان با کمک کارشناسان مربوطه انجام شد که تا پایان این ماه ادامه داشت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهرستان ادامه داد: در 15 و 26 خرداد ماه هجوم گسترده ملخ بالدار صحرایی در مزارع و باغات بخش مرکزی و بخش آشار رخ داد که به مزارع یونجه و باغات خرما، انار و انگور خسارات زیادی وارد شده است.

سپاهی با اشاره به اینکه میزان خسارت به صورت رسمی برآورد نشده است، خاطر نشان کرد: تاکنون سطح مبارزه شیمیایی با ملخ صحرایی در مهرستان به دو هزار و 900 هکتار رسیده است.

وی با بیان کمبود نیروی انسانی و امکانات خودرویی جهت مقابله با ملخ صحرایی، تصریح کرد: با کمک ستاد بحران، دستگاه های اجرایی، دهیاران، کشاورزان و مردم این موضوع را مدیریت شده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شهرستان مهرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۳۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما آبادان، عبدالرضا سید احمدی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در سال زراعی جاری حدود ۱۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان به زیر کشت چغندرقند رفت.

از آغاز برداشت چغندر قند در استان تاکنون ۵۹ هزار و ۸۰۰ تن محصول برداشت شده است.

وی ادامه داد: این میزان برداشت از ۹۲۰ هکتار از مزارع چغندر قند استان خوزستان انجام شده است.

 پیش بینی می‌شود امسال بیش از از این میزان بین یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول چغندر قند از مزارع استان برداشت شود.

دیگر خبرها

  • مبارزه با  بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • ۱۵۰۰ هکتار کشتزارِ داورزن زیر کشت محصولات جالیزی رفت
  • هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سم‌پاشی شد
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سمپاشی شد
  • حدود ۶۰ هزار تن چغندرقند از مزارع خوزستان برداشت شد
  • عوامل خسارت‌زای زنگ زرد گندم و سن غلات مزارع فارس مدیریت می‌شوند
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • مبارزه با آفات سن در هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری