Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

برآورد مؤسسه نروژی ریستاد انرژی نشان می‌دهد تولید گاز طبیعی جهان امسال به دلیل تأثیر بیماری همه‌گیر کرونا، ۲.۶ درصد کاهش خواهد یافت.

این مؤسسه پیش‌بینی کرده بود که تولید مجموع گاز طبیعی در سال ۲۰۲۰ از ۴ میلیارد و ۶۹ میلیون مترمکعب پارسال به ۴ میلیارد و ۲۳۳ میلیون مترمکعب برسد.

این در حالی است که اکنون برآورد می‌کند تولید امسال ۳ میلیارد و ۹۶۲ میلیون مترمکعب باشد و در سال ۲۰۲۱ به ۴ میلیارد و ۱۵ میلیون مترمکعب و در سال ۲۰۲۲ به ۴ میلیارد و ۹۴ میلیون مترمکعب برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشترین مقدار تولیدی که از نظر درصدی تغییر کرده است مربوط به گازهای همراه میدان‌های نفتی است که ابتدا پیش‌بینی می‌شد در سطح تولید سال ۲۰۱۹ باقی بماند و ۵۴۷ میلیارد مترمکعب باشد.

اکنون پیش‌بینی می‌شود این رقم در سال ۲۰۲۰ با ۵.۵ درصد کاهش به ۵۱۷ میلیارد مترمکعب برسد و پس از آن در سال ۲۰۲۱ به ۵۳۰ میلیارد مترمکعب و در سال ۲۰۲۲ به ۵۴۲ میلیارد مترمکعب برسد.

کارلوس تورس دیاز، مدیر بخش گاز و برق ریستاد در این باره گفت: بخشی از بهبود به دلیل خوش‌بینی درباره قیمت‌های آینده نفت خواهد بود که می‌تواند به‌تدریج مقدار تولید گاز همراه را تا حدود ۶۰۰ میلیارد مترمکعب تا حدود سال ۲۰۲۵ برساند.

وی افزود: این در حالی است که چگونگی تحول قیمت‌های آینده نفت است که تولید کل گاز طبیعی را مشخص می‌کند.

ریستاد انرژی پیش‌بینی می‌کند که قیمت نفت خام برنت در سال ۲۰۲۵ در حدود ۶۰ دلار برای هر بشکه ثبات خواهد یافت، در حالی که اکنون حدود ۴۳ دلار برای هر بشکه است.

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: آفتاب

کلیدواژه: قيمت نفت ميدان نفتي نفت اوپك كرونا میلیارد مترمکعب میلیون مترمکعب مترمکعب برسد ۴ میلیارد پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۳۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه نظامی جهان در سال ۲۰۲۳ رکورد شکست/ از اوکراین تا غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، موسسه بین‌المللی پژوهش‌های صلح استکهلم در گزارشی اعلام کرد که هزینه نظامی در سراسر جهان در سال ۲۰۲۳ با افزایش ۶.۸ درصدی نسبت به سال قبل از آن، به بالاترین سطح رسیده است.

این موسسه در گزارش جدید خود نوشت: هزینه نظامی جهان برای نهمین سال متوالی افزایش پیدا کرد و با ۲۴۴۳ میلیارد دلار، به بالاترین سطح رسید.

همچنین هزینه نظامی در هر پنج منطقه جغرافیایی که این موسسه آن را تعریف کرده نیز افزایش یافته است.

آمریکا با سهم ۳۷ درصدی مجموع و همچنین هزینه ۹۱۶ میلیارد دلاری در سال ۲۰۲۳ در حوزه نظامی، همچنان از این حیث رکورددار است. چین نیز با سهم ۱۲ درصدی و هزینه‌کرد ۲۹۶ میلیارد دلاری به همراه روسیه با سهم ۴.۵ درصدی و هزینه ۱۰۹ میلیارد دلاری در سال گذشته، در رتبه دوم و سوم قرار دارند؛ ارقام از افزایش ۲۴ درصدی هزینه نظامی در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال ۲۰۲۲ حکایت دارد.

براساس اعلام این موسسه، اوکراین از حیث هزینه نظامی در سال ۲۰۲۳ در رتبه هشتم کشورهای پرهزینه قرار گرفت. هزینه‌های نظامی این کشور در سال گذشته مقایسه با سال پیش از آن، با ۵۱ درصد افزایش به ۶۴.۸ میلیارد دلار رسید؛ این رقم ۵۸ درصد مجموع هزینه‌های دولت کی‌یف را شامل می‌شود.

منطقه خاورمیانه نیز شاهد افزایش ۹ درصدی هزینه نظامی بود به طوری که هزینه نظامی رژمی صهیونیستی در بحبوحه جنگ غزه، با افزایش ۲۴ درصدی به ۲۷.۵ میلیارد دلار رسید.

کد خبر 6085346

دیگر خبرها

  •  پیش‌بینی قیمت دلار فردا ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / دلار در روند اصلاحی افتاد
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پیش‌بینی قیمت دلار برای فردا
  • سقوط آزاد طلا/ فلز زرد چند قیمت خورد؟
  • هزینه نظامی جهان در سال ۲۰۲۳ رکورد شکست
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۳ ارديبهشت
  • هزینه نظامی جهان در سال ۲۰۲۳ رکورد شکست/ از اوکراین تا غزه