Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@09:21:17 GMT

روز دختر نماد تجلیل اسلام از مقام دختران است

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۰۳۴۲۴

روز دختر نماد تجلیل اسلام از مقام دختران است

به گزارش روز چهارشنبه مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت الاسلام و المسلمین  مصطفی رستمی در دیدار با مسوولان واحد خواهران تشکل‌های دانشجویی افزود: در زمانه‌ای قرار داریم که مفاهیم معکوس و تقلبی در همه زوایای زندگی انسان رواج دارد و به اسم سعادت، انسان‌ها را به بیچارگی و سعادت رساندند و به اسم آزادی انسان‌ها را اسیر قید و بندهای فراوان کردند و به اسم تکریم زن، آن‌ها را به بردگی ارباب ثروت و تولید و متقاضیان تکثیر مصرف رساندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ذکر توجهات ویژه‌ای که رسول خدا(ص) نسبت به دخترشان داشتند، گفت: رسول گرامی اسلام در آن محیط بدسلیقه و منحرفی که دخترداربودن موجب سرافکندگی و روسیاهی است و یکی از انتخاب‌ها هم زنده ‌به ‌گور کردن دخترها بود، دستبوس دختر خودشان هستند. 

رییس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها گفت: پیامبراکرم(ص) در فضای منحرف صدر اسلام، بر دست دخترش بوسه زده و او را حجت خداوند بر مردم و در روز قیامت تنها سواره محشر برای ورود به بهشت معرفی می‌کند تا ویژگی‌های دین اسلام را یادآور شود.

رییس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها، به تفاوت جایگاه دختران و پسران در خانواده و جامعه اشاره کرد و افزود: این تعبیری که دختر رحمت و پسر نعمت است شاید در ظاهر تجلیلی از جنس پسر و جنس دختر در خانواده باشد، اما در حقیقت نعمت یک هدیه الهی است که انسان در مقابل آن مسئول است و مامور به مواظبت و شکرگزاری آن است و گاهی موجب رشد و گاهی موجب سقوط انسان می‌شود؛ ولی رحمت، ریشه رحمت در صفات رحمانیت و رحیمیت خداوند دارد و بدون حساب از طرف خداوند به انسان عنایت می‌شود.

رستمی ادامه داد: به تعبیر مرحوم دولابی رحمت حفاظت است و نعمت مورد حفاظت، و پدر مادر تحت حفاظت دختر هستند، ولی مامور به حفاظت از پسر و این مطلب خیلی تفاوت در جایگاه‌ها را مشخص می‌کند و می‌توان پی برد که چقدر جای شکر دارد که خداوند به فردی رحمتی را عنایت کند.

وی با اشاره به موضوع حقوق زنان در جامعه خاطر نشان کرد: اسلام بیشترین حق را به زنان داده است و بیشترین مسوولیت را هم از زنان خواسته است در حقیقت اگر تبعیضی هم رخ داده باشد این تبعیض به نفع زنان است. حال چرا این تبعیض را خداوند قرار داده است؟ زیرا زنان مسوولیت مهم‌تری را داشتند و آن مسوولیت انسان‌سازی و تربیت انسان بوده است.

رییس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها با تاکید بر اینکه زنان مربی انسان ها هستند، تصریح کرد: شما مسوولان واحد خواهران تشکل‌های دانشجویی مسوولیت اجتماعی ویژه‌ای را علاوه بر مسوولیت‌هایی که یک دختر و زن با آن مواجه هست پذیرفته‌اید.

 رستمی خاطرنشان کرد: در دنیای امروز ابعاد مختلف خانواده‌ها که محور آن زن و دختر است مورد هجمه است. در این هجمه از تمام ابزار، از هنر و رسانه گرفته تا محتوا و پیام و بیان و قلم و تولید انواع موضوعات و عوامل موثر استفاده می‌شود تا این محیط مغشوش شود و فرآیند طبیعی‌ که می‌توانست یک جامعه را بر مبنای عملکرد درست زن به سعادت برساند، دچار اختلال شود. بر همین اساس این وضعیت دشوار مسوولیت شما را بیش از پیش می‌کند.

برچسب‌ها حجت الاسلام مصطفی رستمی مقام معظم رهبری دانشجو حقوق زنان ولادت حضرت فاطمه معصومه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حجت الاسلام مصطفی رستمی مقام معظم رهبری دانشجو حقوق زنان ولادت حضرت فاطمه معصومه حجت الاسلام مصطفی رستمی مقام معظم رهبری دانشجو حقوق زنان ولادت حضرت فاطمه معصومه رهبری در دانشگاه ها نهاد نمایندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۳۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسلام چطور این دختر مسیحی را متحول کرد؟ | ویدئو

دریافت 12 MB

به گزارش همشهری آنلاین، بسیاری از افرادی که از سایر ادیان به دین اسلام می‌گروند، پس از آشنایی با آن دچار تحول می‌شوند و به پاسخ سوالات خود می‌رسند. یکی از این افراد عایشه مرسدس است که ماجرای آشنایی او با اسلام را در ویدئوی زیر از زبان خودش می‌شنوید.

کد خبر 846328 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان برچسب‌ها اسلام - مسجد اسلام و مسلمانان خبر مهم مسیحیت

دیگر خبرها

  • ۱۹ بازیکن به اردوی والیبال دختران نوجوان فراخوانده شدند
  • مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران : تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • مقام معظم رهبری در دیدار کارگران : تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • دیدارجمعی ازکارگران خراسان‌شمالی با مقام معظم رهبری
  • روحانیت باید توجه به آخرت را به جامعه تزریق کند
  • سندروم مسئله با پدر در کمین دختران
  • از دختران شهدای مدافع حرم تجلیل شود
  • تجلیل از دختران شهدای مدافع حرم به مناسبت دهه کرامت
  • انسان به ذکر، یادآوری و توجه نیازمند است
  • اسلام چطور این دختر مسیحی را متحول کرد؟ | ویدئو