Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/ایلام معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای آمادگی دارد تا مرکز فنی و حرفه ای را در جوار مجتمع ان جی ال دهلران ایجاد کند.

علی اوسط هاشمی در بازدید از پروژه ان جی ال دهلران، اظهار کرد: اجرای این پروژه در چنین منطقه ای می تواند به خلق سرمایه اجتماعی، تولید امنیت و ایجاد خوشه های صنعتی مختلف موثر واقع شود و این مهم زمینه ساز توسعه برای استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه تلاش می شود با تفاهم و برخورداری از حمایت استانداری و فرمانداری فرصتی فراهم شود که زمینه ارتقای توانمندی و مهارت نیروهای محلی منطقه که از فرصت های شغلی منطبق با شان و منزلت مرزنشینی برخوردار نیستند فراهم شود و نیروهای جوان و جویای کار و بخصوص تحصیلکرده در رشته های مختلف در اولویت نگاه این مجموعه ها برای جذب باشند، تصریح کرد:برای امنیت پرسنل و ایجاد اشتغال پایدار می توانیم اولویت را به نیروهای بومی منطقه بدهیم که سازمان فنی و حرفه ای این گام را برداشته است و تفاهمی در این زمینه دارد که باید بازنگری شود و منطبق با حجم نیرو و آینده این مجموعه با خوشه های زیر مجموعه اش بتواند کار کند.
وی گفت : شراکت مردم در فعالیت های منطقه رونق اقتصادی را رقم می زند و علاوه بر این امنیت مرز نیز در گرو حضور مسئولانه و رضایتمندانه مردم است.
هاشمی تاکید کرد: سرمایه اجتماعی شکل گرفته از بهترین دستاوردهای این طرح ها است چون مردم این استان ها بار جنگ را به دوش کشیدند و امروز مسئولان بخش های مختلف باید دین خود را به این عزیزان ادا کنند و لازم است تا پیوست نیروی انسانی این طرح ها را آماده کنیم.

معروف بسطامی، معاون توسعه و منابع انسانی استاندار ایلام هم به سوابق استان ایلام و شهرستان دهلران در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: سازمان فنی و حرفه ای در مهارت آموزی اقدامات خوبی داشته و نیاز است با توجه به ظرفیت های استان ایلام این نگاه دوچندان لحاظ شود چون درنفت و گاز، سامانه گرمسیری، رودخانه های مرزی و کشاورزی و صنعت اقدامات خوبی در استان انجام گرفته است.

وی ابراز امیدواری کرد: در پروژه ها نگاه بومی محوری بیش از پیش لحاظ شود.

وی تاکید کرد: باید اولویت را به نیروهایی بدهیم که در این منطقه زندگی می کنند و سازمان آموزش  فنی و حرفه ای آمادگی دارد تا مرکز فنی و حرفه ای را در جوار این مجتمع ایجاد کند.

فرماندار دهلران هم به ظرفیت ها، وسعت، تعداد بخش ها، جمعیت و ۲۲۰کیلومتر مرز مشترک شهرستان با کشور عراق اشاره کرد و افزود: دهلران به لحاظ کشاورزی و تولیدات کشاورزی برای استان مهم وحائز اهمیت است و ارزش تولیدات کشاورزی این شهرستان در سال ۱۰هزار میلیارد ریال است بنابراین اختصاص مربی آموزشی در حوزه کشاورزی برای شهرستان ضروری است.

مجید عسگری با اشاره به فعالیت ان جی ال، پتروشیمی و سرمایه گذاری ها در این دو پروژه گفت: سهم سرمایه گذاری در این حوزه قبل از این دولت کمتر از ۱۰ درصد کل استان است و با اقدامات در حوزه نفت و گاز و سرمایه گذاری هایی که در این حوزه در حال انجام است میزان سرمایه گذاری در حوزه شهرستان امروز نسبتی تقریبا معادل ۶۲ درصد کل سهم سرمایه گذاری استان را به خود اختصاص داده است.

فرماندار دهلران به اشتغال در بخش صنعت هم اشاره کرد و یادآور شد: در این بخش قبل از دولت تدبیر و امید سهم ما در سبد استان کمتر از ۱۰ درصد بود که امروز شاهد ارتقای آن تا ۲۲ درصد هستیم.

وی خواستار ایجاد مراکز فنی و حرفه ای در بخش های پنجگانه شهرستان شد و افزود: دهلران با وجود اینکه قطب کشاورزی استان است ولی مربی نداریم و این مهم مغفول واقع شده است و نیاز است سازمان آموزش فنی و حرفه ای در زمینه تربیت نیروی ماهر بیش از پیش در مناطق ما وارد عمل شود.

عسگری به خسارات کرونا به اصناف اشاره کرد و گفت: اصناف ما بدلیل خویش فرما بودن از این طرح کمترین بهره مندی را دارند و نیاز است در سامانه کارا اصلاح لازم برای بهره مندی این قشر فراهم شود.

وی به خسارات چشمه های آبگرم دهلران به وسایل برقی مردم و تاثیرات بر سلامتی آنان اشاره کرد و افزود: نیاز است به تعمیر و تجهیز وسایل سرمایشی فنی و حرفه ای در شهرستان توجه ویژه شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی فنی و حرفه ای سرمایه گذاری ان جی ال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۳۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرستان دهلران مهد تولید گندم است

عزیزان رییس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: پیش بینی می‌شود از ۶۵ هزار هکتار زمین آبی و ۹۲ هزار هکتار دیمی، ۴۰۰ هزار تن گندم تولید شود که سهم شهرستان دهلران بیش از ۲۰۰ هزار تن است.

وی اضافه کرد: با وجود بارندگی‌های سیل آسا به ویژه در این شهرستان و تخریب ۱۲۰۰ هکتار از زمین‌های کلزا و گندم، تولید در این دو بخش کاهش نداشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • تاکید بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی عملیات ارتش
  • آمادگی ۳۵ مرکز خرید تضمینی گندم و کلزا در لرستان
  • نخبگان مهارتی استان اردبیل تسهیلات کم‌بهره دریافت می‌کنند
  • آمادگی مرکز هوش مصنوعی دانشگاه سلمان فارسی کازرون برای پردازش داده‌های گستردۀ علمی
  • استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی
  • مهارت‌آموزی ۱۴۹۳ بانوی بیرجندی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای
  • شهرستان دهلران مهد تولید گندم است
  • ۴۱۴ هزار و ۳۲۸ نفر ساعت مهارت در خمین ارائه شد
  • ۷۰ درصد ذائقه یزدی‌ها گوشت گوسفندی است
  • اعلام آمادگی لهستان برای استقرار تسلیحات هسته‌ای در خاک خود