Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-03-28@18:02:46 GMT

آغاز موج دوم کرونا در این دو کشور

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۰۳۸۵۶

آغاز موج دوم کرونا در این دو کشور

به گزارش افکارنیوز،

در حالی که موج دو کرونا سراسر جهان به ویژه کشورهای چین، ژاپن و کره جنوبی را فرا گرفته است و مقامات این کشورها را که با موفقیت توانسته بودند موج نخست آن را کنترل کنند به تکاپو انداخته است کره شمالی همچنان در این مورد سکوت کرده و تا کنون آماری از وضعیت کرونا اعلام نکرده است.

اخبار بین الملل-​چین که به خوبی توانسته بود موج اول کرونا را با کمترین آمار مبتلایان و جان باختگان مهار کند از دو هفته پیش که با موج دوم مهار کرونا مواجه شده است تلاش های خود را شدت بخشیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آغاز موج دوم کرونا در پکن، شمار کسانی که مورد آزمایش کرونا قرار گرفته اند به بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر رسیده است صدها هزار نفر از پستچی ها، توزیع کنندگان، رستوران داران، کارگران، کارکنان سالن های غذاخوری و کارکنان بسیاری از شرکت ها آزمایش کرونا داده اند.

همزمان بسیاری از کارشناسان و ویروس شناسان در پایتخت چین گفته اند که اصلا نباید میزان هوشیاری و اقدامات کنترلی را کاهش داد اگرچه وضعیت شیوع تحت کنترل قرار است اما اکنون جای هیچ سهل انگاری نیست.

ورود و خروج مردم به شهر پکن بشدت تحت کنترل است و بندرت کسی از شهر خارج یا وارد آن می شود و کسانی هم که قصد سفر دارند باید در یک دوره هفت روزه قبل از سفر تحت آزمایش کرونا قرار گیرند.

تاکنون نزدیک به ۲۶۰ نفر در پکن به کرونا مبتلا شده اند که کوچکترین آنها یک نوزاد یک ساله و بزرگترین یک فرد ۵۶ ساله بوده اند همزمان ۴۰ ناحیه مسکونی در پایتخت در قرنطینه و تحت تدابیر شدید تردد است و از کلیه ساکنان آن خواسته شده است برای جلوگیری از انتقال ویروس به دیگران به هیچ وجه از منازل و مجتمع ها خارج نشوند.

تمامی کسانی که تحت قرنطینه ۱۴ روزه قرار می گیرند فقط درصورتی که آزمایش کرونا بدهند و نتیجه منفی باشد حق خروج از منزل خواهند داشت.

کمیسیون ملی بهداشت چین امروز چهارشنبه از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در این کشور و دو رقمی شدن تعداد بیماران شناسایی شده در شبانه روز گذشته خبر داد.

به گزارش ایرنا از کمیسیون ملی بهداشت چین، در شبانه روز گذشته ۱۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا در چین شناسایی شده اند که ۷ مورد آنها در پکن جایی که ۱۴ روز پیش نخستین مورد ابتلا بعد از ۵۵ روز در بازار توزیع گوشت و سبزیجات شین فادی شناسایی شد گزارش شده است.

بر اساس این گزارش شمار کل مبتلایان در چین به ۸۳ هزار و ۴۳۰ تن و تعداد فوت شدگان هم به چهار هزار و ۶۳۴ تن رسیده است در حالی که ۳۴ بیمار ناقل خاموش نیز تحت مراقبت های نظارتی هستند.

کره جنوبی

کره جنوبی درگیر موج دوم ویروس کرونا شده و همزمان اخباری از افزایش شمار مبتلایان در گوشه و کنار کشور منتشر شده است گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های کره جنوبی حاکی است این کشور که یکی از نمونه های موفق مهار شیوع ویروس کرونا در جهان به شمار می رفت همچنان به دنبال مهار این بیماری است.

روز گذشته /سه شنبه/ ۴۶ نفر دیگر در کره جنوبی به کرونا مبتلا شدند از سوی دیگر از بندر بوسان خبر می رسد ۱۷۶ نفر در ارتباط با یک کشتی باری روسی در این بندر پس از ابتلای ۱۶ نفر از خدمه، تحت آزمایش کرونا قرار گرفته اند.

پس از شیوع اولیه کرونا در چین، کره جنوبی بزرگترین کانون شیوع بیماری بود و بتدریج وضعیت بهبود یافت اما این مرکز اعلام کرده که کشور درگیر مبارزه با موج دوم این ویروس شده است.

از  اوایل ماه می /۱۲ اردیبهشت/ بتدریج اوضاع در کره جنوبی بهبود یافت و فاصله گذاری اجتماعی در کشور تا اندازه ای تسهیل شد و محدودیت ها کاهش یافت اما در یک ماه گذشته بار دیگر روزانه ۳۰ تا ۵۰ نفر به کرونا مبتلا شده اند که عمدتا در پایتخت و حومه بوده اند.

در ابتدای ماه مه ثبت ابتلا به کرونا از روزانه حدود هزار نفر به صفر، در سه روز متوالی رسیده بود.

«جونگ یونگ کیونگ» رییس مرکز کنترل و پیشگیری کره جنوبی در مصاحبه ای گفت: ما باور داریم که موج دوم بیماری از پایان ماه می /۱۰ خرداد/ شروع شده است در صورتی که پیش بینی می کردیم این اتفاق در فصول پاییز یا تابستان می افتد.

وی با تصریح اینکه پیش بینی ها در این خصوص اشتباه بوده است افزود: وقتی ارتباطات بین مردم افزایش و فاصله ها کاهش می یابد ویروس کرونا دوباره مبتلایان بیشتری برجا می گذارد.

کارشناسان پیش‌بینی می کنند این کشور که در مقابله با کرونا در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر موفق‌تر عمل کرده است در ماه‌های آینده بار دیگر درگیر همه‌گیری کرونا شود.

از اعلام اولین مرگ بر اثر کرونا در کره جنوبی در ۲۰ ژانویه، در مجموع ۲۸۵ تن به دلیل کووید-۱۹ جان باخته‌اند شمار مبتلایان در این کشور هم بیش از ۱۲ هزار تن گزارش شده است.

ژاپن

در ژاپن نیز اوضاع نگران کننده است و کارشناسان بخش سلامت می گویند احتمال موج دوم شیوع کرونا در این کشور، بالا است مقام های ژاپن برای جلوگیری از موج دوم ابتلا به کرونا، دستورالعمل هایی را منتشر کرده و افراد شرکت کننده در تفریحات شبانه تشویق به پیروی از آن شده اند.

با این حال این کشور تصمیم گرفته است تا محدودیت ورود مسافران را برای کشورها و مناطقی که به نظر می رسد شیوع کرونا در آنجا تحت کنترل است، آسان تر کند مقامات می گویند ژاپن گفت و گوهای جداگانه ای را با کشورها و مناطق درباره شرایط خاص اجازه ورود به عنوان استثناهایی برای محدودیت های کنونی انجام خواهد داد.

تحت این شرایط این بازدیدکنندگان از ژاپن نباید از سیستم حمل و نقل عمومی در داخل ژاپن استفاده کنند آنها باید قبل از ورود و هنگام ورود به کشور آزمایش "پی سی آر" کرونا بدهند و آزمایش شان منفی باشد و به مدت دو هفته سوابق دیجیتالی جابجایی و موقعیت خود را در تلفن های هوشمند خود نگه دارند.

دولت ژاپن مذاکرات در این باره را با تایلند، ویتنام، استرالیا و نیوزیلند آغاز کرده است و امیدوار است که بتواند از اواخر ماه میلادی جاری با ویتنام به طور متقابل محدودیت های ورود را تسهیل کند.

دولت ژاپن به دنبال گسترش شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان، ورود مسافر خارجی از افزون بر ۱۲۰ کشور را ممنوع کرد.

آخرین آمارها در ژاپن حاکی است که شمار مبتلایان به ۱۷ هزار و ۶۶۸ تن، شمار جان باختگان به ۹۳۵ و شمار درمان شدگان هم به ۱۵ هزار و ۹۳۰ تن رسیده اند ...

کره شمالی

اما کره شمالی از معدود کشورهایی است که علیرغم همسایگی با چین، تا کنون هیچ موردی از ابتلا به کرونا را گزارش نکرده است این کشور از ابتدای شیوع کرونا قرنطینه‌های سختی را برای تمام مسافران ورودی از جمله دیپلمات ها اعمال کرده بود به طوری که سفارت بریتانیا به دلیل آنچه که «سختگیری های مرزی کره شمالی در مورد ویروس کرونا» عنوان کرده سفارت خود در پیونگ یانگ را به صورت موقت تعطیل کرده است.

«کالین کروکز» سفیر بریتانیا در پیونگ یانگ در این ارتباط در توئیتی اعلام کرد: «سفارت بریتانیا موقتا بسته شده و دیپلمات‌ها نیز از سفارت خارج شده اند»، سخنگوی وزارت خارجه بریتانیا نیز تعطیلی سفارت کشورش در پیونگ یانگ را تایید کرده و گفته است «محدودیت‌های ورود به کره شمالی به دلیل ترس از شیوع کرونا، دلیل اصلی تعطیلی این سفارت خانه است».

اگرچه مقامات کره شمالی تا کنون در ارتباط با شیوع این ویروس در کشورشان سکوت کرده اند اما کارشناسان بعید می دانند کرونا تا کنون به کره شمالی سرایت نکرده باشد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ژاپن کرونا ویروس ویروس موج دوم کرونا شمار مبتلایان آزمایش کرونا ویروس کرونا شیوع کرونا محدودیت ها کره شمالی کره جنوبی تا کنون شده اند موج دوم موج دو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۳۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!

عصر ایران - در شرایطی که تاریخ به طور دقیق خود را تکرار نمی کند، اما موارد مشابه را می توان در آن مشاهده کرد. به عنوان نمونه، بار دیگر شاهد یک همه گیری مرگبار جهانی به واسطه ویروس کرونا بوده ایم که آن را با همه گیری مرگبار آنفلوآنزا اسپانیایی مقایسه می کنند.

در سه موج از مارس 1918 تا بهار 1919، آنفلوآنزا اسپانیایی به سرعت در سراسر جهان گسترش یافت. این بیماری همه گیر مرگبار حدود یک سوم از جمعیت جهان را مبتلا کرد و حداقل جان 50 میلیون نفر را گرفت. این آنفلوآنزای جدید و کشنده بسیار عجیب عمل می کرد. به نظر می رسید ویروس افراد جوان و سالم را هدف قرار می دهد و به ویژه برای افراد در بازه سنی 20 تا 35 سال کشنده بود.

نخستین مورد ثبت شده آنفلوآنزا اسپانیایی در مارس 1918 در ایالت کانزاس، آمریکا بود و موارد بیشتر در ماه آوریل در فرانسه، آلمان و بریتانیا ثبت شدند.

در آن زمان، واکسن ها هنوز ساخته نشده بودند، از این رو، تنها روش های مبارزه با همه گیری آنفلوآنزا اسپانیایی شامل استفاده از ماسک پزشکی، قرنطینه، رعایت بهداشت خوب، استفاده از ضد عفونی کننده ها و محدودیت تجمعات عمومی می شد.

در عکس، سربازان آمریکایی مبتلا به بیماری آنفلوانزا اسپانیایی بستری در یک بیمارستان صحرایی در کمپ فانستون دیده می شوند.

همه گیری اخیر بیماری کرونا اگرچه به واسطه ویروسی متفاوت شکل گرفت، اما ما را به روش هایی مشابه تحت تاثیر قرار داد.

محل بستری و قرنطینه بیماران کرونایی در چین

محل بستری و قرنطینه بیماران کرونایی در آمریکا

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آنفلوآنزا اسپانیایی ؛ زمانی که ماسک را زنانه می دانستند! (+عکس)

دیگر خبرها

  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • افزایش میزان استفاده از فضای مجازی در نوروز و ضرورت حفظ امنیت کودکان
  • شرایط برای شیوع عوامل خسارت‌زای مرکبات در استان بوشهر فراهم است
  • کشاورزان بوشهری مراقب شیوع بیماری زنگ زرد گندم باشند
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید
  • کوشکی: شاهد وسیع‌ترین موج روزه خواری علنی در تاریخ جمهوری اسلامی هستیم/ آقایان رئیسی و اژه ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام زمان (عج) پاسخی برای شیوع گسترده روزه خواری در جمهوری اسلامی ایران دارید؟