Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

براساس تازه‌ترین آمار بانک مرکزی حدود ٨ میلیون فقره چک به ارزشی حدود ١٣٥٨ هزار میلیارد ریال در اردیبهشت‌ماه ٩٩ در کل کشور مبادله شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلـغ به ترتیب 30.9 درصد و 108.3 درصد افزایش نشان می‌دهد. در ماه مورد گزارش در استان تهران بالغ بر ٢ میلیون و 500 هزار فقره چک به ارزشی بیش از ٦٩٨ هزار میلیارد ریال مبادله شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار اقتصادی- در اردیبهشت ماه سال جاری 50.3 درصد از تعداد چک‌های مبادله‌ای کل کشور در سه استان تهران، اصفهان و خراسان رضوی مبادله شده است که به ترتیب با 31.9 درصد، 10.8 درصد و 7.6 درصد بیش‌ترین سهم را در مقایسه با سایر استان‌ها دارا بوده‌اند. همچنـین 63.9 درصد از ارزش چک‌های فوق در سه استان تهران (51.4 درصد)، اصفهان (6.5 درصد) و خراسان رضوی (6 درصد) مبادله شده است که بیش‌ترین سهم را در مقایسه با سایر استان‌ها دارا بوده‌اند.

چک‌های وصولی

حدود ٧ میلیون فقره چک به ارزشی حدود ١١٩١ هزار میلیارد ریال در اردیبهشت‌ماه 99 در کل کشور وصول شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب 40.1 درصد و 128.4 درصد افزایش نشان می‌دهد. از کل تعداد و مبلغ چک‌های مبادله شده در ماه مذکور به ترتیب 87.5 درصد و 87.7 درصد وصول شده است. درصـد تعـداد و مبلـغ چک‌های وصول شده در فروردین ماه ١٣٩٩ به ترتیب معادل 81.7 درصد و 80 درصد و در اردیبهشت‌ماه ٩٨ به ترتیـب برابر 90.9 درصد و 90.7 درصد بوده است.

بالغ بر ٢ میلیون و 200 هزار فقره چک به ارزشی بیش از 620 هزار میلیارد ریال در اردیبهشت ماه 99 در استان تهران وصول گردید که از نظر تعداد ٨٧ درصد و از نظر ارزش 88.8 درصد از کل چک‌های مبادله‌ای وصول گردیده است. در ماه مذکور در بین سایر استان‌های کشور، بیش‌ترین نسبت تعداد چک‌های وصولی به کل چک‌های مبادله‌ای در استان، به ترتیب به استان‌های گیلان (90.9 درصد)، همدان (90.2 درصد) و کرمانشاه (89.6 درصد) اختصاص یافته است و استان‌های کهگیلویه و بویراحمد (80.2 درصد)، کردستان (83.5 درصد) و هرمزگان (84.1 درصد) پایین‌ترین نسبت تعداد چک‌های وصولی به کل چک‌های مبادله شده در استان را به خود اختصاص داده‌اند.

در ماه مورد بررسی در بین سایر استان‌های کشور، بیش‌ترین نسبت ارزش چک‌های وصولی به کل ارزش چک‌های مبادله‌ای در استان به ترتیب به استان‌های البرز و گیلان (هر کدام 90.4 درصد)، همدان (89.4 درصد) و آذربایجان غربی (88.2 درصد) اختصاص یافته است و استان‌های خراسـان جنوبی (78.6 درصد)، خراسان شمالی (80.6 درصد) و کهگیلویه و بویراحمد (81.5 درصد) کم‌ترین نسبت ارزش چک‌های وصولی به کل ارزش چک‌های مبادله شده در استان را بـه خود اختصاص داده‌اند.

چک‌های برگشتی

حدود ٩٩٩ هزار فقره چک به ارزشی بالغ بر ١٦٧ هزار میلیارد ریال در اردیبهشت ماه 99 در کل کشور برگشت داده شده است که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد 10.3 درصد کاهش و از نظر مبلغ ٢٨ درصد افزایش نشان می‌دهد. از کل تعداد و مبلغ چک‌های مبادله شده در ماه مذکور به ترتیب 12.5 درصد و 12.3 درصد برگشت داده شده است. درصد تعداد و مبلـغ چک‌های برگشـت داده شده در فروردین ماه ٩٩ به ترتیب معادل 18.3 درصد و 20 درصد و در اردیبهشت ماه سال ١٣٩٨ به ترتیب برابر 9.1 درصد و 9.3 درصد بوده است.

در ماه مورد گزارش در استان تهـران حدود ٣٣٢ هزار فقـره چک به ارزشی بالغ بر ٧٨ هزار میلیارد ریال برگشت داده شد که از نظر تعداد ١٣ درصد و از نظر ارزش 11.2 درصد از کل چک‌های مبادله‌ای برگشت داده شده است. در ماه مذکور در بین سایر استان‌های کشور، بیش‌ترین نسبت تعداد چک‌های برگشتی به کل چک‌های مبادله‌ای در استان، به ترتیب به استان‌های کهگیلویه و بویراحمد (19.8 درصد)، کردستان (16.5 درصد) و هرمزگـان(15.9 درصد) اختصاص یافته است و استان‌های گـیلان (9.1 درصد)،  همدان (9.8 درصد) و کرمانشاه (10.4 درصد) پایین‌ترین نسبت تعداد چک‌هـای برگشـتی به کل تعداد چک‌های مبادله شده در استان را به خود اختصاص داده‌اند.

در ماه مورد بررسی در بین سایر استان‌های کشور، بیش‌ترین نسبت ارزش چک‌های برگشـتی به کل ارزش چک‌های مبادله شده در استان به ترتیب به استان‌های خراسان جنوبی (21.4 درصد)، خراسان شـمالی (19.4 درصد) و کهگیلویه و بویراحمـد (18.5 درصد) اختصاص یافته است و اسـتان‌هـای البرز و گیلان (هر کدام 9.6 درصد)، همدان(10.6 درصد) و آذربایجان غربی (11.8 درصد) کم‌ترین نسبت ارزش چک‌های برگشتی به کل ارزش چک‌های مبادله شده در اسـتان را بـه خـود اختصاص داده‌اند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: آمار بانک مرکزی چک چک های برگشـتی بانک مرکزی چک چک برگشتی آمار بانک مرکزی چک های برگشـتی هزار میلیارد ریال در اردیبهشت ماه چک های مبادله شده در استان ترین نسبت ارزش چک ترتیب به استان کل چک های مبادله ای اختصاص یافته چک های وصولی به کل اختصاص داده اند بیش ترین نسبت برگشت داده شد چک های برگشتی تعداد چک ماه مذکور نظر تعداد استان تهران چک های وصول ماه مورد داده شده کل کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۴۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

43 هزار نفر در نوروز 1403 از موزه های آستان قدس رضوی بازدید کردند

عبدالحسین ملک جعفریان، این آمار را اختصاص به بازه زمانی 29 اسفند 1402 تا 12 فروردین 1403 عنوان کرد و گفت: از این تعداد قریب به 38 هزار و 808 نفر از موزه مرکزی و فرش بازدید داشته اند. 
وی، موزه قرآن و هدایای مقام معظم رهبری با 3هزار و 800 و موزه مردم شناسی با 505 نفر بازدید کننده در رتبه های بعدی بازدید قرار داد. 
ملک جعفریان تصریح کرد:  طی این مدت 110 گردشگر خارجی از کشورهای پاکستان، عراق، هند، لبنان، افغانستان، ترکیه نیز برای بازدید به موزه های حرم مطهر رضوی آمدند. 
رئیس اداره گنجینه های موزه آستان قدس رضوی روز پنج‌شنبه دوم فروردین‌ماه با تعداد 5 هزار و 655 نفر بازدید کننده را پربازدیدترین روز سال برشمرد و اظهار کرد: با توجه به همزمانی عید نوروز و ماه مبارک رمضان، آمار بازدید کنندگان نسبت به سال گذشته با کاهش رو به رو بوده است.

منبع: آستان نیوز

دیگر خبرها

  • فروش بیش از ۱۱۷ هزار سکه در مرکز مبادله
  • موشن گرافی | ۲۰۰ روز جنایت رژیم صهیونیستی به روایت آمار و ارقام
  • آخرین آمار تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • تازه‌ترین آمار توزیع کارت کنکور/ آغاز برگزاری کنکور از پنجشنبه
  • فروش بیش از ۱۱۷ هزار سکه در مرکز مبادله | ربع‌سکه در صدر تقاضا
  • افزایش آمار حمله قاچاقچیان به نیروهای جنگلبانی/ تعداد نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی 14 درصد استانداردهای جهانی است! سازمان منابع طبیعی در دفاع از نیروهای خود ناتوان است
  • هجوم ایرانیان برای سفرهای خارجی
  • ۴۳ هزار نفر در نوروز ۱۴۰۳ از موزه های آستان قدس رضوی بازدید کردند
  • 43 هزار نفر در نوروز 1403 از موزه های آستان قدس رضوی بازدید کردند
  • چرا امتیاز اعتباری مشتریان بانک‌ها کم می‌شود؟