Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-25@04:39:41 GMT

طرز تهیه یک پودینگ موز دلچسب و خنک

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۰۴۲۱۱

طرز تهیه یک پودینگ موز دلچسب و خنک

به گزارش صدای ایران - اگر دنبال یک دسر خوشمزه و لطیف هستید، پودینگ موز انتخاب خوبی است؛ یک دسر خنک و خوشمزه که خصوصا برای روز‌های بهار و تابستان در کنار قهوه مناسب است. پودینگ موز را بهتر است از شب قبل آماده کنید و اجازه دهید خوب در یخچال استراحت کند تا یکی از خوشمزه‌ترین دسر‌ها را داشته باشید.       قدمت دستور پخت پودینگ موز به اوایل قرن ۱۹ میلادی برمی‌گردد؛ زمانی که به واسطه‌ی اختراع کشتی بخار، موز از آمریکای مرکزی و جنوبی به آمریکای شمالی راه پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
در آن زمان موز در همه جا رشد نمی‌کرد و میوه‌ی خاصی محسوب می‌شد.
ابتدا پودینگ موز را با کیک اسفنجی تهیه می‌کردند، اما به مرور تغییراتی در دستور پخت آن ایجاد شد؛ یکی از ماندگارترین تغییرات استفاده از بیسکوئیت به جای کیک بود که تهیه پودینگ را ساده‌تر و سریع‌تر می‌کرد.       مواد لازم برای پودینگ موز (برای ۸ نفر)     موز: ۴ عدد     شکر: یک‌سوم پیمانه     کره: ۳۰۰ گرم     شیر سرد: ۲ پیمانه     پنیر خامه‌ای: ۲۰۰ گرم     مینی کوکی نارگیلی یا بیسکوییت پتی‌بور: ۴ بسته   زرده تخم مرغ: ۲ عدد     خامه قنادی: ۳۰۰ گرم     نشاسته ذرت: ۲ قاشق غذاخوری     وانیل: ۱ قاشق غذاخوری       طرز تهیه  
۱. نصف پیمانه از شیر سرد را با زرده‌های تخم مرغ، نشاسته ذرت، وانیل و شکر در یک قابلمه مخلوط کنید تا نشاسته و شکر کاملا در شیر حل شوند. سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید.     ۲. زمانی که نشاسته ذرت کاملا در شیر حل شد، شیر باقی مانده را به قابلمه اضافه کنید. مخلوط را مدام هم بزنید تا غلیظ شود.     ۳. بعد از این که ترکیب شما به غلظت رسید، کره و وانیل را به آن اضافه کنید. روی این مایه را با استفاده از یک سلفون یا پلاستیک بپوشانید تا رویه نبندد.     ۴. در فاصله‌ای که مایه‌ی پودینگ خنک می‌شود، خامه‌ی قنادی را که ۳ تا ۴ ساعت قبل از فریزر خارج کرده‌اید برای هم زدن آماده کنید. دقت کنید که خامه‌ی قنادی باید کاملا شل شده باشد.     ۵. خامه را با همزن برقی بزنید. این کار را تا جایی ادامه دهید که خامه مانند عکس فرم بگیرد و رد پره‌های همزن روی آن بماند. حالا پنیر خامه‌ای را اضافه و کمی مخلوط کنید. ترکیب خامه را تا زمانی که مایه‌ی پودینگ خنک می‌شود در یخچال قرار دهید.

  ۶. بعد از این که مایه‌ی پودینگ کاملا خنک شد، مخلوط خامه و پنیر را به آن اضافه و مواد را با هم مخلوط کنید.     ۷. مینی‌کوکی یا بیسکوییت را دانه دانه در شیر فرو ببرید و کف ظرف سرو بچینید. سپس یک لایه موز ورقه ورقه شده و بعد یک لایه از مایه‌ی پودینگ را اضافه کنید. می‌توانید برای طعم بهتر کمی هم گردوی خرد شده روی موز‌ها بریزید. این کار را به ترتیب و لایه به لایه تا اتمام مواد تکرار کنید.

    ۸. ظرف را برای مدت حداقل یک شب در یخچال قرار دهید و بعد سرو کنید.      

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: پودینگ موز دلچسب خنک ساده اسون خوشمزه دسر صدای ایران پودینگ موز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۴۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برش زدن و پخت ده‌ها مرغ محلی توسط آشپز‌ هنگ کنگی (فیلم)



منبع:فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: طرز تهیه همبرگر غول پیکر توسط آشپز مشهور آذربایجانی (فیلم) نحوه پخت و تهیه مربا با 100 کیلو میوه اژدها توسط روستانشینان هندی (فیلم) طرز تهیه یک غذای آسان با سنگدان مرغ توسط آشپز ترکیه‌ای (فیلم)

دیگر خبرها

  • برای بردن سیتی باید از جان مایه بگذاریم
  • برای بردن سیتی باید از جام مایه بگذاریم
  • این پروژه نماد همبستگی، تقویت دوستی و مایه افتخار دولت ایران و سریلانکا است
  • برگزاری «هفته هنر انقلاب» مایه دلگرمی هنرمندان است/یک پیشنهاد مهم
  • بادمجان شکم‌پر را با این روش خوشمزه درست کنید
  • شهدا مایه افتخار سیستان و بلوچستان هستند
  • دفاع جمهوری اسلامی در مقابل رژیم صهیونیستی مایه خرسندی برای تمامی منصفان عالم بود
  • مسعود جعفری جوزانی عزادار شد
  • 4 خوراکی خوشمزه و خنک برای فصل گرم
  • برش زدن و پخت ده‌ها مرغ محلی توسط آشپز‌ هنگ کنگی (فیلم)