Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: اگر حاکمان برای دین و معنویت مردم برنامه‌ای نداشته باشند جمهوری اسلامی به اهدافش نمی‌رسد بنابراین اهداف جمهوری اسلامی وقتی تامین می‌شود که دولت و ملت با همدیگر پایبند به معروف و به دور از منکرات باشند. ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷ استانها لرستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی ظهر امروز در دیدار با کارگزاران حج  و زیارت استان لرستان که در دفتر نماینده ولی فقیه در لرستان برگزار شد با اشاره به اهمیت حج اظهار داشت: امام صادق (ع) در ایام حج در محل برگزاری حج خیمه می‌زدند که نشان دهنده پیشینه حج است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قلمرو حاکمیت پیامبر (ص) در زمان حیاتشان مکه، مدینه و چند شهر محدود بود ولی در زمان امام صادق (ع) سراسر ایران، بخش‌هایی از روم و آفریقا مسلمان شدند بر همین اساس در ایام حج از اقصی نقاط جهان به حج می‌رفتند که سوالات دینی خود را از ایشان بپرسند. 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان: با فروشندگان پوشاک نامتعارف برخورد شوداصفهان| از ظرفیت مجمع امر به معروف و نهی از منکر استان در مبارزه با فساد استفاده شودگیلان| تبیین درست «امر به معروف» مطالبه‌گری مردم از مسئولان را افزایش می‌دهد

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: بحث بعثه و مفاهیم دیگری که پس از جمهوری اسلامی برای حج ارائه شد پیشینه‌ای از زمان امام صادق (ع) داشت و ایشان در زمان حاکمیت طاغوت ذکر می‌کنند که ای مردم بدانید امامت چگونه بوده تا به اینجا ختم شده و همچنین مقابله با منحرفان از اسلام در موسم حج انجام شده است. 

وی بیان کرد: حج یک مفهوم سیاسی، عبادی، دنیوی و اخروی است که هدف آن تشکیل امت اسلامی است بر همین اساس اقدامات کارگزاران حج در راستای تشکیل امت اسلامی است.

حجت الاسلام شاهرخی گفت: وقتی امام راحل  فرمودند جمهوری اسلامی یعنی مردم پشتوانه حاکمیت هستند و باید کاری کنیم که همواره پشتوانه مردمی را داشته  باشیم بر  همین اساس در جهت ترویج فرهنگ معارف دینی ظرفیت بسیار خوبی است چرا که در جهت حرکت به سمت امت اسلامی است. 

وی تصریح کرد: اگر حاکمان ما خودشان پایبند به معروف و از واجبات باشند ولی برای دین و معنویت مردم برنامه‌ای نداشته باشند جمهوری اسلامی به اهدافش نمی‌رسد بنابراین اهداف جمهوری اسلامی وقتی تامین می‌شود که دولت و ملت با همدیگر پایبند به معروف و به دور از منکرات باشند.

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطر نشان کرد: حج فرصت بسیار خوبی است که طی یک ماه  مبانی دین  را تبیین و معارف دینی و اسلامی را ترویج کنیم و همچنین عدالت در مورد همه کاروان‌ها رعایت شود چرا که این ملت شایسته خدمت هستند.

انتهای پیام/645/ ت

R41450/P/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در لرستان جمهوری اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۴۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه بصیرت امام خمینی (ره) موجب تقویت بنیان ارتش شد؟

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر قاسم خاموشی، فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران، بیست و نهم اسفند ماه در برنامه سلام تهران حضور پیدا کرد تا با مجری برنامه گفت‌وگو کند. وی در این برنامه از خدمت‌رسانی‌های ارتش به مردم سخن گفت.

خاموشی در مورد روز ارتش ملی جمهوری اسلامی ایران گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمن همواره در تلاش بوده تا نقاط قوت کشور ما را تضعیف کنند. یکی از نقاط قوت ما مجموعه ارتش جمهوری اسلامی است. دشمن توطئه‌های بسیاری را در راستای تضیف ارتش ما برنامه‌ریزی کرده است. آن‌ها زمزمه‌هایی برای منحل کردن ارتش به راه انداختند.

وی در ادامه گفت: در راستای توطئه چینی دشمن بر علیه ارتش جمهوری اسلامی ایران، بصیرت امام این نقشه را نقش بر آب کرد. ایشان دستور دادند که در روز ۲۹ فروردین ۵۸ ارتش با تمام نیروها و ادوات خود به شهر آمده و رژه بروند. با تدبیر ایشان توطئه خطرناک انحلال ارتش از بین رفت. نتیجه این کار امام مقاومت ارتش ایران در طول هشت سال دفاع مقدس و تقدیم ۴۸ هزار شهید به این مرز و بوم شد.

خاموشی در مورد وظایف ارتش جمهوری اسلامی ایران در مواقع بحرانی گفت: یکی از ویژگی‌هایی که ارتش ما را ممتاز و متمایز می‌کند، مردمی بودن آن است. این ارتش بر اساس کمک به مردم پایه‌گذاری شده و در تمام بحران‌ها در کنار مردم بوده و به آن‌ها خدمت کرده است. درواقع شعار ما ارتشی‌ها «ارتش فدای ملت» است. کارکنان ما متعلق به مردم هستند و از بطن مردم برخاسته‌اند.

وی در ادامه گفت: در زمان بحران‌ها، اولین یگانی که در کنار مردم قرار می‌گیرد ارتش جمهوری اسلامی است. این یکی از افتخارات ماست. از طرفی هوانیروز به عنوان یک یگان سریع، خدمات‌رسانی به مردم را انجام می‌دهد. در واقع اکنون هوانیروز در قالب اورژانس هوایی فعالیت می‌کند.

خاموشی اظهار کرد: ما شهدای بسیار بزرگی را تقدیم نظام کردیم. از شهید شیرودی تا شهید شمشادیان، شهدای ما با جانفشانی‌های خود باعث اقتدار این مرز و بوم شدند. در جریان خدمت‌رسانی به مردم سیل‌زده لرستان، از همان روز اول ارتش در لرستان مستقر شد. یکی از خاطرات شیرین آن زمان این است که امیر سرتیپ حیدری، دستور خدمت‌رسانی سریع به خانواده‌ای که فرزند خردسال آن‌ها نیازمند انسولین بود را دادند. تا قبل از تاریک شدن هوا، انسولین به دست این خانواده رسید.

کد خبر 6081374 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • گروه‌های مردمی مسوولان را در اجرای «طرح نور» در ورامین یاری کنند
  • بیش از ۹۰ درصد مردم کردستان از اجرای طرح نور استقبال کردند
  • چگونه بصیرت امام خمینی (ره) موجب تقویت بنیان ارتش شد؟
  • نهادهای متولی فرهنگ از جامعه جامانده‌اند/ تذکر لسانی خودجوش مردمی موثرتر از نوع حاکمیتی است
  • پایبندی به ارزش‌های انسانی از ویژگی های نیروهای مسلح ایران است
  • پیام نماینده ولی فقیه در لرستان به مناسبت روز ارتش
  • نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با رویکرد طرح نور
  • دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان: طرح نور باید تمام و کمال اجرا شود
  • نماینده مجلس: رژیم صهیونیستی نمی‌تواند و نمی‌خواهد اقدام دیگری علیه ایران انجام دهد
  • نماینده مجلس : اسرائیل نمی‌تواند و نمی‌خواهد اقدام دیگری علیه ایران انجام دهد