Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-24@08:58:01 GMT

پایان عرضه اولیه «وپویا» و رکوردی که شکسته نشد!

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۰۴۶۱۳

پایان عرضه اولیه «وپویا» و رکوردی که شکسته نشد!

سرانجام عرضه اولیه وپویا امروز به پایان رسید تا این نماد به عنوان ششمین نماد عرضه اولیه سال 99 و اولین عرضه اولیه تابستان لقب بگیرد.

به گزارش بورس تابناک، تا به امروز سهام 5 نماد در سال 1399 برای اولین بار در بازار سرمایه عرضه شده بود که این 5 نماد عبارت بودند از: صبا، شستا، غگیلا، پیزد و آریا. دو نماد صبا و شستا در فروردین ماه سال جاری، دو نماد غگیلا و پیزد در اردیبهشت ماه و آریا نیز در خرداد ماه عرضه اولیه شده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز و در آخرین روز معاملاتی اولین هفته تابستان، ششمین عرضه اولیه 99 به نام وپویا به ثبت رسید. شرکت سرمایه گذاری پویا با نماد وپویا دومین شرکت سرمایه گذاری بود که سهام آن در سال جاری عرضه می شد.

ثبت سفارش برای خرید سهام وپویا در عرضه اولیه از ساعت 7 صبح امروز تا ساعت 11 اعلام شده بود که این زمان تا ساعت 12:30 تمدید شد.

در نهایت و در پایان عرضه اولیه 14 درصد از سهام "وپویا" در فرابورس، به هر کد معاملاتی (نفر) حداکثر 229 سهم در قیمت 4100 ریال (سقف قیمت) تخصیص یافت. به عبارت بهتر هر کد معاملاتی برای خرید سهام عرضه اولیه وپویا حدود 93 هزار و 500 تومان هزینه کرد.

در این عرضه اولیه تعداد 2 میلیون و 579 هزار و  755 کد معاملاتی ثبت سفارش کردند که از بین آنها تعداد  2 میلیون و 547 هزار و 310 کد معاملاتی (نفر) در این عرضه خریدار بودند.

بدین ترتیب و با این میزان مشارکت، وپویا نتوانست رکورد مشارکت در عرضه اولیه ها را جابجا کند و این رکورد در اختیار نماد عرضه اولیه شده آریا همچنان باقی ماند. در عرضه اولیه آریا که در 7 خرداد ماه سال جاری انجام شد، 3 میلیون و 350 هزار و 42 نفر مشارکت داشتند.

اما دلیل عدم موفقیت وپویا در رکوردشکنی در مشارکت چه بود؟

امروز کاربران کارگزاری آگاه متاسفانه به دلیل اختلالاتی که در نرم افزارهای معاملاتی این کارگزاری ایجاد شده بود، نتوانستند در معاملات امروز شرکت کنند و برخی ها همین عامل را در پایین بودن مشارکت در عرضه اولیه وپویا دخیل می دانند. البته  محمدرضا سرافراز یزدی مدیرعامل کارگزاری آگاه طی مصاحبه ای اعلام کرد: با همکاری سازمان بورس، فرابورس و مدیریت فناوری بورس تهران و... قرار شد به همه مشتریان قدیم کارگزاری و افرادی که اقدام به ارسال سفارش کرده اند و حتی تازه واردین، عرضه اولیه امروز تخصیص داده شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: پرونده اکبر طبری دهه کرامت جمعیت امام علی وحید خزایی نسیم افغانی شارمین میمندی نژاد وپویا عرضه اولیه کارگزاری آگاه پرونده اکبر طبری دهه کرامت جمعیت امام علی وحید خزایی نسیم افغانی شارمین میمندی نژاد عرضه اولیه کد معاملاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۴۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۷ هزار واحدی شاخص در معاملات امروز

آفتاب‌‌نیوز :

شاخص هم‌وزن امروز با ۸ هزار و ۴۴۵ واحد افزایش به ۷۵۳ هزار و ۴۳۹ واحد و شاخص قیمت با ۴ هزار و ۷۲۸ واحد افزایش به ۴۲۱ هزار و ۷۹۲ واحد رسید.

معامله‌گران در روز جاری در بورس تهران نزدیک به ۱۰ میلیارد سهم و اوراق مالی را به ارزش ۶۲ هزار میلیارد ریال با انجام ۴۳۸ هزار معامله دادوستد کردند.

نماد‌های فولاد، فملی، نوری، شپنا، بوعلی، شبندر و وبملت بیشترین اثر مثبت را بر شاخص بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس ایران در معاملات امروز با ۲۸۹ واحد رشد، به ۲۵ هزار و ۴۹۷ واحد رسید.

معامله‌گران در بورس در فرابورس ایران ۲۰۳ هزار معامله انجام دادند که حاصل آن دادوستد مالکیت بیش از ۵ میلیارد سهم و اوراق بود.

نماد‌های آریا، فصبا، زاگرس، شگویا، ارفع، آریان و تجلی بیشترین اثر مثبت را بر شاخص فرابورس داشتند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • افت بازار سرمایه پس از ۴ روز رشد
  • کاهش بیش از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ فاز اصلاحی شاخص شروع شد؟
  • چه تعداد عرضه اولیه در سال ۱۴۰۳ انجام میگیرد؟
  • گرانترین خودروی برقی آفرود چینی در راه است
  • چه تعداد عرضه اولیه، امسال در دستور کار سازمان بورس است؟
  • چه تعداد عرضه اولیه امسال در دستور کار سازمان بورس است؟
  • افزایش ۳۹۲۱ هزار واحدی شاخص بورس
  • رشد اندک بورس در سومین روز اردیبهشت
  • افزایش سرمایه ۴۱۱۵ درصدی یک نماد بورسی
  • رشد ۲۷ هزار واحدی شاخص در معاملات امروز