Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان، احمد ترابی از ایجاد اقامتگاه بوم گردی در بافت تاریخی شهر همدان خبر داد.

وی گفت: این خانه تاریخی با هماهنگی و نظارت اداره میراث فرهنگی و با سرمایه گذاری بخش خصوصی مرمت می‌شود.

احمد ترابی گفت: این بنا در محدوده بافت تاریخی شهر همدان در خیابان فرعی باباطاهر با قدمت حدود ۱۵۰ سال احداث شده و توسط مالک با اعتبار بیش از چهار هزار میلیون ریال در حال مرمت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: با توجه به اینکه این بنا در یکی از محله‌های قدیمی احداث شده دارای ظرفیت مطلوبی برای ایجاد اقامتگاه بوم گردی است.

ترابی ادامه داد: این بنا در دوطبقه با نمای آجری و ایوان و تزئینات گچ بری احداث و تا کنون بیش از ۸۰ درصد بنا مرمت شده و با تجهیز و تکمیل می‌تواند در هر شبانه روز حداقل ۵۰ نفر گردشگر را در خود اسکان دهد.
 

کد خبر 4956630

منبع: مهر

کلیدواژه: بوم گردی احمد ترابی ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین گرگان شیوع کرونا ایلام استانداری سمنان مواد مخدر سازمان تبلیغات اسلامی بیرجند آتش سوزی خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۴۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدیمی‌ترین نقشه بازترسیم شده بافت تاریخی شیراز رونمایی شد

رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کشور در مراسم رونمایی ازقدیمی‌ترین نقشه بازترسیم شده بافت تاریخی شیراز گفت: پتانسیل‌های میراث فرهنگی در استان فارس بسیار بالاست و کمتر استانی از این پتاسیل برخوردار است. 

مصطفی ده پهلوان به بازدیدش از بافت تاریخی شیراز اشاره کرد و افزود: خوشبختانه مردم و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حفاظت و مرمت و اجرای پروژه‌های گردشگری در بافت تاریخی شیراز همکاری‌های خوبی را با میراث فرهنگی داشتند که جای تقدیر دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس هم در این مراسم حضوربخش خصوصی و اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری در بافت تاریخی شیراز را نقطه عطفی برای توسعه گردشگری و حفاظت از آثار دانست.

محمد ثابت اقلیدی به ثبت ملی بافت مرکزی تاریخی شیراز و تاثیر آن بر حفظ آثار در این منطقه اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه بافت میانه تاریخی شیراز هم دارای آثارارزشمند و متعددی است که در نوع خود بی‌نظیر است از این‌رو جا دارد این منطقه نیز در فهرست ملی جای گیرد. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه محدودیت وسعت ملک در بافت تاریخی برای تبدیل به تاسیسات گردشگری برداشته شده است، افزود: یکی از رسالت‌ها و وظایف ما در حوزه میراث فرهنگی تسهیلگری با بهترین شرایط و ساده‌ترین شکل ممکن است تا مالکین بتوانند خانه‌های تاریخی خود را مرمت و به تاسیسات گردشگری و فرهنگی تبدیل کنند.

ثابت اقلیدی با بیان اینکه درحال حاضر تبدیل خانه‌های تاریخی به اقامتگاه‌های سنتی در بافت تاریخی شهر شیراز مرسوم شده است که تغییر کاربری دارای ضوابط خاصی است، گفت: یکی از ضوابط میراث فرهنگی برای تاسیس اقامتگاه‌های سنتی حداقل متراژ ۱۵۰متر تعیین شده است که اخیرا با مذاکره و مکاتباتی که با وزارتخانه انجام شده است و اهمیت و ارزشمندی بافت تاریخی برای کمک به سرمایه‌گذاران و مالکین خانه‌ها محدودیت وسعت برای پروژه‌های مذکور برداشته شده است. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس بیان کرد: بی‌شک این اقدام تاثیر بسزایی در روند توسعه گردشگری و سرمایه‌گذاری در بافت تاریخی خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • مرمت طرح‌های مشترک میراث فرهنگی و شهرداری در میبد
  • ۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد
  • اختصاص ۸۰۰ میلیاردریال برای اجرای طرح‌های مرمتی در آذربایجان غربی
  • افزایش تخصیص اعتبار برای تکمیل بازار جعفرخان بفروئیه
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان غربی
  • مدارس متروکه گلستان به اقامتگاه بوم‌گردی تبدیل می شوند
  • قدیمی‌ترین نقشه بازترسیم شده بافت تاریخی شیراز رونمایی شد
  • بنا‌های تاریخی پایتخت نونوار می‌شود
  • مرمت پیکره گلی محوطه تاریخی کنارصندل جیرفت