Web Analytics Made Easy - Statcounter

هیأت وزیران در راستای قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی مبنی بر تهیه فهرست طرح‌ها و لوایح معوق و باقی مانده در ابتدای هر دوره قانونگذاری با اولویت اهمیت و لزوم رسیدگی به آنها، طرح‌ها و لوایح مورد نظر مشتمل بر (۶۸) مورد و نیز (۳) مورد از لوایحی که هنوز فوریت آن‌ها مطرح نشده است را تصویب کرد.

 تصویب آیین نامه اجرایی ساماندهی و بهینه سازی کاربری بخشی از املاک و فضا‌های آموزشی، ورزشی و تربیتی

هیأت وزیران آیین نامه اجرایی مربوط به ساماندهی و بهینه سازی کاربری بخشی از املاک و فضا‌های آموزشی، ورزشی و تربیتی را به تصویب رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به موجب آیین نامه مذکور، به وزارت آموزش و پرورش اجازه داده می‌شود به منظور ساماندهی، بهینه سازی و تبدیل به احسن نمودن کاربری بخشی از املاک و فضا‌های آموزشی، ورزشی و تربیتی خود، با رعایت ملاحظات آموزشی و تربیتی، استاندارد‌های شعاع دسترسی و تأمین سرانه فضای آموزشی، تربیتی و ورزشی با توجه به پیش‌بینی جمعیت دانش‌آموزی، نسبت به احداث، بازسازی و تکمیل فضا‌های نیمه تمام و بهره برداری از آن‌ها اقدام کند.

همچنین دانشگاه‌ها مجازند برای ساماندهی و بهینه‌سازی کاربری بخشی از املاک و فضا‌های آموزشی، ورزشی و تربیتی خود  واقع در محدوده توسعه شهرها، از طریق تبدیل به احسن و تغییر کاربری با هدف تجمیع در پردیس اصلی و در چارچوب طرح‌های جامع مصوب، نسبت به احداث، بازسازی و تکمیل فضا‌های نیمه تمام جهت تامین سرانه استاندارد فضا‌های آموزشی، ورزشی و تربیتی اقدام نمایند.

وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه‌های موضوع ماده این آیین نامه از پرداخت کلیه عوارض شامل تغییر کاربری، نقل و انتقال املاک، اخذ گواهی بهره‌برداری، احداث، تخریب، بازسازی و سایر عوارض شهرداری در اجرای این آیین نامه معافند.

لازم به ذکر است پهنه‌های بزرگ از جمله پردیس‌های دانشگاهی، مشمول این آیین نامه نمی‌شوند. همچنین فروش اموال غیر منقول دولتی که در حال حاضر مازاد تلقی می‌شود، مشمول این آیین نامه نبوده و بر اساس قانون و آیین نامه اجرایی آن انجام می‌پذیرد.

تصویب آیین نامه اختصاص عوارض دریافتی از مشترکان گاز مصرفی برای تأمین و استانداردسازی سامانه گرایشی مدارس

آیین نامه بند (هـ) تبصره (۱) قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور موضوع اختصاص عوارض دریافتی از مشترکان گاز مصرفی برای تأمین و استانداردسازی سامانه گرایشی مدارس، از دیگر مصوبات جلسه امروز هیأت وزیران بود.

به موجب آیین نامه فوق، شرکت گاز مکلف است در سال ۱۳۹۹ معادل ۳۰ واحد درصد از ۸۰ درصد منابع حاصله از محل بند (الف) ماده (۶۵) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ۲- مصوب ۱۳۹۳- را با برآورد مبلغ (۳۰۰ر۶) میلیارد ریال به تأمین و استانداردسازی سامانه­های گرمایشی کلاس درس مدارس اختصاص و به حساب سازمان هدفمندسازی یارانه­ ها واریز نماید.

سازمان نوسازی نیز مکلف است حداکثر ظرف یک هفته پس از ابلاغ این آیین نامه، نسبت به اعلام فهرست یکصد هزار کلاس درس مشمول این آیین­نامه به تفکیک سامانه گرمایشی مورد نیاز پس از تأیید امور آموزش و پرورش سازمان برنامه و بودجه کشور به شرکت بهینه سازی مصرف سوخت اقدام نماید.

دولت همچنین سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها را مکلف کرد یک دوازدهم منابع تعیین­شده در آیین نامه «معادل (۳۰۰ر۶) میلیارد ریال برای کل سال» را به صورت ماهانه به حساب معرفی شده شرکت گاز نزد خزانه­داری کل کشور واریز و شرکت گاز هم نسبت به عقد موافقتنامه با شرکت بهینه سازی مصرف سوخت برای اجرای طرح اقدام و مبلغ مندرج در ماده (۵) این آیین­نامه را در طول سال ۱۳۹۹، متناسب با پیشرفت کار و درخواست شرکت، به حساب آن شرکت واریز نماید.

 تصمیم دولت برای رفع مشکل شماره گذاری خودرو‌های فروخته شده وزارت امور خارجه

هیأت وزیران به منظور رفع مشکل شماره گذاری خودرو‌های فروخته شده وزارت امور خارجه، مصوبه مربوط به آن را اصلاح کرد.

به موجب این اصلاحیه، وزارت امورخارجه می‌تواند نسبت به فروش و شماره گذاری خودرو‌های خود که حداکثر ۳۰ سال از تاریخ ساخت آن‌ها گذشته باشد، با رعایت قوانین و مقررات مربوط اقدام نماید.

 تصویب آیین نامه اجرایی تسویه خالص بدهی‌های قطعی دولت به اشخاص حقیقی، حقوقی، تعاونی و خصوصی از محل تحویل نفت خام به آن‌ها طبق قیمت بورس انرژی یا قیمت منطقه‌ای

دولت در ادامه، آیین نامه اجرایی بند (و) تبصره (۱) قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور موضوع تسویه خالص بدهی‌های قطعی دولت به اشخاص حقیقی، حقوقی، تعاونی و خصوصی از محل تحویل نفت خام به آن‌ها طبق قیمت بورس انرژی یا قیمت منطقه‌ای را به تصویب رساند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: هیات وزیران رئیس جمهور مجلس دهم پارسی خبر آیین نامه اجرایی ورزشی و تربیتی آیین نامه بهینه سازی سال ۱۳۹۹ طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۴۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه تجارت پس از ۲۰ سال بلاتکلیفی به تصویب رسید

به گزارش قدس آنلاین، در نشست علنی روز سه‌شنبه - ۲۸ فروردین ماه - مجلس شورای اسلامی ایرادات شورای نگهبان به لایحه تجارت در مواد ۱۱۵۰ تا ۱۳۴۳ در دستور کار قرار گرفت و این مواد با رای موافق نمایندگان اصلاح شد.

پیش از این و طی ۲ روز گذشته از ماده (۱) تا ماده (۱۱۵۰) در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفته و تصویب شده بود.

ایرادات در مشارکت تجاری، احکام تفرقه اشخاص حقوقی، توقف نشر آگهی، انسجام شرکت‌ها، الزامی بودن اخذ مجوز از شورای رقابت، تجزیه شرکت‌ها، مجاز بودن ادغام ساده یا مرکب هر یک از شرکت‌ها در یکدیگر، ضرورت موافقت سازمان بورس با ادغام‌ها، تبدیل شرکت‌ها، جرائم مربوط به مدیرعامل و مدیران شرکت‌ها، احکام متفرقه، اداره اموال متوقف، آثار اعلام توقف و اداره اموال متوقف و تشخیص مطالبات از جمله مواردی است که در فصول این لایحه مطرح شده بود که اصلاح شد.

پس از پایان بررسی لایحه تجارت، حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری نایب رییس مجلس در این باره گفت: این لایحه در پنج دوره مجلس و حدود ۲۰ سال بلاتکلیف مانده بود ولی به همت نمایندگان مجلس یازدهم تعیین تکلیف شد.

وی افزود: متن این لایحه غنی و قوی است و حقوقدانان زیادی برای این لایحه کار کردند تا قانون جامع و قوی به تصویب برسد و این لایحه گام موثری در بحث تجارت و تعیین تکلیف شرکت‌ها ایفا خواهد کرد.

ذوالنوری از دولت، کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، معاونت قوانین و نمایندگان مجلس برای همراهی و همکاری در بررسی این لایحه قدردانی و خاطرنشان کرد: امید است این لایحه در مسیر رونق اقتصادی موثر واقع شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • برنامه عملیاتی تحقق ‎شعار سال به تصویب هیات وزیران رسید
  • حقوق فروردین ماه بازنشستگان بر چه اساسی پرداخت می شود؟
  • واریز حقوق بازنشستگان تا ساعاتی دیگر
  • آمریکا شدیدترین لوایح را علیه ایران تصویب کرد
  • صدور اعتبار نامه نمایندگان منتخب تهران در مجلس دوازدهم
  • اعلام مخالفت شورای اسلامی شهر نیشابور با تغییر کاربری اراضی مجموعه ورزشی انقلاب
  • واشنگتن: ما به دنبال ممانعت از گسترش مناقشه در منطقه هستیم
  • لایحه تجارت پس از ۲۰ سال بلاتکلیفی به تصویب رسید
  • دعوت از فرهنگیان فارس برای شرکت در رویداد ملی الف‌تا
  • تعرفه خدمات روانشناسی و مشاوره سال ۱۴۰۳ اعلام شد