Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@11:47:40 GMT

کادوی خاص سپاه به "زهرا" و "ریحانه" قصه "ورنکش"

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۰۵۰۲۹

کادوی خاص سپاه به 'زهرا' و 'ریحانه' قصه 'ورنکش'

زهرا و ریحانه دو دختر شیرین زبان ورنکشی بودند که سال گذشته در فضای مجازی خبرساز شدند و در زلزله میانه جان باختند. حالا ۷ ماه از آن اتفاق تلخ می گذرد، در روز دختر سپاه عاشورا آرزوی زهرا و ریحانه را محقق ساخت‌.

به خبرگزاری فارس از تبریز، ورنکش نامی است که در ۱۷ آبان سال ۹۸ بر سر زبان‌ها افتاد؛ زلزله ۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹ ریشتر ساعت ۲:۱۷ دقیقه بامداد که ۵ کشته برجای گذاشت و چند صد واحد مسکونی روستایی را تخریب کرد. 

اما داغ ورنکش زمانی تشدید یافت که ویدیویی در فضای مجازی دست به دست شد که در آن دو دختر شیرین زبان در گفت‌وگو با مجری برنامه «کندیمیز» شبکه سهند به بیان مشکلات مدرسه روستای ورنکش می‌پردازند؛ همان دو دختر خردسالی که همه آرزو و امیدشان با زلزله لرزید و زیرخاک رفت. 

ریحانه و زهرا دو دخترک خردسالی بودند که از وضعیت مدرسه‌شان انتقاد داشتند حتی زهرا با شوری خاص و صدایی بلند و رسا به مجری می‌گوید: «آقا ما معلم نداریم، کلاس‌مان دو پایه است و نمی‌توانیم درس بخوانیم، کلاس اول خیلی خوب بودیم اما حالا ریاضی‌مان ضعیف شده و کلاس‌های دوم و سوم قاطی هستند و وقتی ما اجتماعی داریم، کلاس دیگر فارسی دارد و کلاس‌مان قاطی می‌شود و در این هنگام مجری می‌گوید: باشد خب، چرا عصبانی می‌شوی؟ من ترسیدم‌ها و زهرا کلام مجری را قطع می‌کند و با قاطعیت و صلابت بیشتری با زبان شیرین کودکانه‌اش می‌گوید: باید هم عصبانی شوم دیگر، من باید خوب درس بخوانم و در آینده مملکتم را درست کنم.»

این جملات طلایی زهرا، دختر شیرین زبان آذربایجان بود. جملاتی که ناشی از شوق و امیدی زیبا به آینده‌ای روشن داشت. 

اما از همان روزهای اولیه زلزله، گروه‌های جهادی به میدان آمدند و در بازدیدی که فرمانده سپاه پاسداران از روستای ورنکش داشت، با پدر زهرا و ریحانه هم دیداری کرد و در آنجا از آرزوی این دو کودک که داشتن یک خانه خوب بود، باخبر شد و همین باعث شد تا سپاه وظیفه تحقق آرزوی این دو کودک و برخی دیگر از محرومان در بازسازی خانه‌هایشان را برعهده بگیرد. 

امروز روز دختر است و ۷ ماهی از زلزله میانه می‌گذرد و ما نیز با  فرمانده سپاه عاشورا همراه می‌شویم تا خانه آرزوهای زهرا و ریحانه را ببینیم. 

خانه زهرا و ریحانه آماده است ولی جای این دو کودک در اتاق‌هایشان که همیشه آرزو داشتند تا اتاق مخصوص با تخت صورتی رنگ داشته باشند، بسیار خالی است. 

مادر زهرا همچنان اشک می‌ریزد و پدرش از زحمات گروه‌های جهادی و سپاه عاشورا که در همه لحظات همراه آنها بودند، تشکر می‌کند. 

قاب عکس هر دو دختر روی دیوار سفید تازه رنگ‌شده‌شان نصب می‌شود و یادشان تا ابد در قلب و سینه آن خانه خواهد تپید. 

سردار عابدین خرّم، فرمانده سپاه عاشورا در این آیین به خبرنگار فارس می‌گوید: امروز روز دختر است و در خانه‌ای آمده‌ام که دختر خانه دیگر نیست و ای کاش پیش ما بود و کلید خانه را به او تحویل می‌دادم. 

او می‌افزاید: احداث و تکمیل خانه زهرا و ریحانه را وظیفه خود دانستیم و امروز این خانه‌ها را تحویل خانواده‌هایشان می‌دهیم که در کنار آن، تکمیل برخی وسایل خانه نیز توسط گروه‌های جهادی‌مان انجام گرفته است.

فرمانده سپاه عاشورا در ادامه توضیح می‌دهد: به غیر از خانه بازسازی شده زهرای شیرین زبان، خانه ریحانه،دیگر کودک جان باخته در اثر زلزله میانه نیز بازسازی و تحویل داده شد همچنین ۱۳ خانه دیگر برای محرومان و مددجویان ساخته شد. 

فرمانده سپاه عاشورا ادامه می‌دهد: ۸ خانه دیگر نیز در حال احداث می‌باشد که جمعا ۲۴ خانه توسط گروه‌های جهادی ساخته و تحویل داده می‌شود که البته طبق هماهنگی و قرارداد با کمیته امداد و بهزیستی بیش از ۸۵۰  خانه محروم توسط گروه‌های جهادی بازسازی خواهد شد. 

سردار خرّم اضافه می‌کند: با اینکه بازسازی بستگی به امکانات دارد ولی همت گروه‌های جهادی غیرممکن را نمی‌شناسد و قطعا همه سعی و تلاش خود را خواهیم کرد.


انتهای پیام/۶۰۰۳۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: زلزله سپاه تبریز زبان فرمانده سپاه عاشورا ورنکش میانه ترک سراب سردار سلامی خبرگزاری فارس فارس تبریز عابدین خرم فرمانده سپاه عاشورا گروه های جهادی زهرا و ریحانه شیرین زبان دو دختر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۵۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیب تیم ملی بانوان کوراش جمهوری اسلامی ایران مشخص شد

کوروش خسرویار در گفت‌وگو با مهر عنوان کرد: چهاردهمین دوره مسابقات کوراش قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی یادواره شهید احسان بابایی و شهدای فراجای راسک ویژه بانوان با حضور ۱۱ کوراشکار از ۱۸ استان به میزبانی زاهدان برگزار شد.

دبیر انجمن کوراش در ادامه به نتایج کسب شده اشاره کرد و گفت: در وزن ۴۸ کیلوگرم فائزه ابراهیمی مقام اول، عسل کلامی مقام دوم و زهرا باغچقی و یاسمین رضائیان مقام مشترک سوم را کسب کردند.

وی در ادامه افزود: در وزن ۵۲ کیلوگرم لیلا سیاهوشی مقام اول، آرزو سلیمی مقام دوم و زهرا سکاکی و حدیث باغچقی به صورت مشترک بر روی سکوی سوم ایستادند.

خسرویار بیان کرد: در وزن ۵۷ کیلوگرم طاهره آذرپیوند مقام اول، نسرین رحمانی مقام دوم و سیده دینا امامی و زهرا جعفریان سوم مشترک و در وزن ۶۳ کیلوگرم پردیس عیدی‌وندی مقام اول، فریبا عاقل مقام دوم و راضیه بهادری و زهرا مظفری جایگاه سوم را کسب کردند.

دبیر انجمن کوراش تصریح کرد: در وزن ۷۰ کیلوگرم دنیا آقایی مقام اول، آتنا حسینعلی‌زاده مقام دوم و سارگن امیدوند و زینب جلالوند سکوی سوم و در وزن ۷۸ کیلوگرم صبا کرمعلی مقام اول، ریحانه گیلانی مقام دوم و الهه باغچقی و عاطفه یوسفی بر روی سکوی سوم ایستادند.

وی گفت: در وزن ۸۷ کیلوگرم حانیه وحدانی مقام اول، فاطمه براتی بریمانلو مقام دوم و فاطمه قیطاسی و زهرا اسدی سکوی سوم در وزن مثبت ۸۷ کیلوگرم فاطمه برمکی مقام اول، مهسا عرب مقام دوم و مریم رستمی و هانیه عاشوری بر روی سکوی سوم ایستادند.

خسرویار افزود: در نتایج تیمی خراسان شمالی، همدان و سمنان به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

دبیر انجمن کوراش در پایان گفت: نفرات برتر این رقابت‌ها پیراهن تیم ملی کوراش در مسابقات قهرمانی آسیا تهران را بر تن می‌کنند.

کد خبر 6081480

دیگر خبرها

  • نایب قهرمانی شطرنج باز خوزستان در مسابقات بانوان کشور
  • پاکستان: تنش‌های منطقه ریشه در اقدامات غیرمسئولانه اسرائیل دارد 
  • از کشف گازوئیل قاچاق در بوئین زهرا تا کشف ۲ تن چوب قاچاق در کلنجین
  • ترکیب تیم ملی بانوان کوراش جمهوری اسلامی ایران مشخص شد
  • اجرای نمایشی که ستاره پسیانی دید و به آتیلا پسیانی تقدیم شد
  • قبرستان بقیع قدیم ‌ها این شکلی بود + ویدئو
  • حکم مرگ برای مادر و ۲ فرزندش در محکمه خانوادگی
  • اجرای «هیدن» به آتیلا پسیانی تقدیم شد
  • تقدیم اجرای «هیدن» به آتیلا پسیانی
  • استاندار ایلام: تصفیه‌خانه آب ملکشاهی تا خرداد تکمیل شود