Web Analytics Made Easy - Statcounter

 حسن روحانی امروز چهارشنبه هنگام دریافت استوارنامه " رحیم حیات قریشی" سفیر جدید پاکستان در ایران، بر توسعه و تعمیق مناسبات دو جانبه و روابط با پاکستان در همه زمینه‌ها تاکید کرد و گفت: امیدوارم همکاری دو کشور در تأمین امنیت مرز‌های مشترک تداوم و گسترش یابد.

روحانی با اشاره به محدودیت‌های ایجاد شده در مبادلات مرزی ایران و پاکستان بر اثر شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: با گذشت چند ماه از شیوع این بیماری و با بازگشایی بخشی از مرز‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، امیدوارم مرز‌های دو کشور به روال پیش از کرونا بازگشایی شده و با گسترش فعالیت‌های بازارچه‌های مرزی مبادلات تجاری شهروندان دو کشور فعال‌تر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس جمهور همچنین با اشاره به دیدار‌ها و تماس‌های خود با رئیس جمهور و نخست وزیر پاکستان بر ضرورت اجرایی و عملیاتی شدن توافقات دو کشور تاکید کرد و گفت: اجرایی شدن توافقات می‌تواند توسعه بیش از پیش روابط اقتصادی و تجاری تهران – اسلام آباد را به همراه داشته باشد.

سفیر جدید پاکستان در تهران نیز ضمن تقدیم استوارنامه خود به رئیس جمهور کشورمان، از ایران به عنوان کشور بسیار مهم و تاثیرگذار منطقه یاد کرد و گفت: روابط با ایران برای پاکستان از اهمیت بالایی برخوردار است و همه مقام‌های کشور بر توسعه این روابط تاکید دارند.

" رحیم حیات قریشی" افزود: پاکستان با حمایت خود از ایران در مجامع بین المللی ادامه خواهد داد و امنیت ایران را امنیت خود می‌دانیم.

سفیر جدید پاکستان در تهران توسعه روابط تجاری و اقتصادی با ایران را از جمله اولویت‌های خود عنوان کرد و افزود: وضعیت مرز‌های تجاری دو کشور به زودی به شرایط پیش از کرونا بازخواهد گشت.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: رئیس جمهور روابط ایران و پاکستان تامین امنیت مرزی پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۵۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عباس‌زاده: تعمیق و توسعه روابط ایران و پاکستان ضریب امنیت را بالا می‌برد/ سوءتفاهمات بین دو کشور باید برطرف شوند+ فیلم

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد : تعمیق و توسعه روابط ایران و پاکستان ضریب امنیت را بالا برده و هزینه امنیت را پایین می‌آورد.

محمود عباس‌زاده، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت: ایران و پاکستان دو کشور محوری منطقه بوده و دارای مشترکات بسیار زیاد و علایق مشترک هستند.

وی افزود :  پاکستان همانند ایران ظرفیت‌های فراوانی دارد.

عباس زاده اظهارداشت : تعمیق و توسعه روابط ایران و پاکستان ضریب امنیت را بالا برده و هزینه امنیت را پایین می‌آورد.

وی افزود : یک سری سوءتفاهمات بین دو کشور بوجود آمده که باید برطرف شوند. هر دو کشور باید برای رفع این سوءتفاهمات تلاش کنند.

عباس زاده ابرازداشت : انتظار می‌رود دولت پاکستان اجازه ندهد از خاک خود تهدیدی علیه مردم و منافع ایران شکل بگیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: در تعمیق و توسعه روابط با پاکستان هیچ مشکلی نداریم، هم جدی هستیم هم حسن نیت داریم؛ هر دو این عنصر باید در کشور مقابل نیز باید تقویت شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تاکید بر توسعه روابط تجاری وبازرگانی اصفهان وازبکستان
  • عباس‌زاده: تعمیق و توسعه روابط ایران و پاکستان ضریب امنیت را بالا می‌برد/ سوءتفاهمات بین دو کشور باید برطرف شوند+ فیلم
  • حفظ ثبات و امنیت پایدار ، لازمه تحقق اهداف اقتصادی
  • ایران اسلامی امنیت پاکستان را امنیت خود می‌داند
  • عزم مقام‌های عالی تهران - اسلام‌آباد برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی
  • عزم مقام‌های عالی ایران و پاکستان برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی
  • در دیدار رئیسی با رئیس‌جمهور پاکستان چه گذشت؟
  • لزوم حفظ ثبات و امنیت پایدار به‌عنوان لازمه تحقق اهداف اقتصادی
  • رئیسی: ایران اسلامی امنیت پاکستان را امنیت خود می داند
  • به دنبال برداشتن گام‌های جدید در توسعه روابط با سریلانکا هستیم