Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- استاندار تهران با اشاره به میانگین خط فقر در کشور و پایتخت، گفت: خط فقر در تهران ۴.۵ میلیون تومان و میانگین کشوری ۲ میلیون و ۱۰۰ تومان است. تاریخ انتشار: 19:13 - 04 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۱۹۸۴

خبرگزاری میزان - طبق گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، انوشیروان محسنی بندپی در نشست فرمانداران و مشاورین امور بانوان و خانواده استان تهران با معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده در این حوزه توسط فرمانداران و مشاورین امور بانوان فرمانداری‌ها اظهار کرد: اقدامات بسیار خوبی انجام شده و این حوزه با جدیت توسط مشاورین امور بانون در حرکتی رو به جلو قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار تهران با اشاره به شرایط خاص استان تهران ادامه داد: خط فقر ملی را نباید نگاه کنیم بلکه باید برش استانی آن را مد نظر قرار دهیم که به این ترتیب در تهران خط فقر ۴.۵ میلیون تومان و میانگین کشوری ۲ میلیون و ۱۰۰ تومان است.

بیشتر بخوانید: بودجه دولت فقط ۴۶.۷ درصد هزینه‌های کمیته امداد را پوشش می‌دهد

وی با اشاره به ضرورت توجه به زنان سرپرست خانوار تصریح کرد: همه این زنان نیازمند کمک نیستند و افرادی که در سه دهک پایین جامعه قرار دارند یعنی از ۸ میلیون و ۳۱۰ هزار خانواری که در سه دهک پایین جامعه قرار دارند دو میلیون و ۳۷۹ هزار و ۸۵۱ خانوار یعنی معادل ۲۹ درصد آن‌ها زنان سرپرست خانوار هستند؛ و از این تعداد ۱۹۱ هزار و ۱۴۹ زن سرپرست خانوار در سه دهک پایین معادل ۳۳ درصد در استان تهران هستند بر این اساس وظایف مضاعفی را در استان بر عهده داریم.

محسنی بندپیس سپس گفت: در سال ۹۷، ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای مشاغل خانگی در استان تهران اختصاص داده شد منتها این رقم در سال ۹۸ به هفت میلیارد تومان کاهش پیدا کرد که این موضوع به سازمان برنامه و بودجه نیز منعکس شده و حکایت از نگاه غیرعادلانه به این استان دارد.

استاندار تهران در ادامه این نشست، خطاب به فرمانداران و با تاکید بر لزوم جدیت و پیگیری مسایل در حوزه زنان سرپرست خانوار اظهار کرد: مهم‌ترین و اثربخش‌ترین اقدام در حوزه تقویت بنیان خانواده، کمک به اشتغال و معیشت خانواده است که باید همگی برای ارتقای آن گام‌های موثری برداریم.

وی افزود: از ۶ هزار سهمیه اشتغال زنان سرپرست خانوار ۱۶۶۰ مورد به استان تهران تعلق گرفت که ۱۲۵۰ مورد از آن‌ها به اشتغال منتهی شد که اقدام ارزشمندی است و باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار تهران عنوان کرد: بر اساس قانون برنامه و بودجه سنواتی ۱۰ درصد ارزش افزوده می‌تواند به اشتغال تعلق گیرد؛ همچنانکه در موضوع کرونا فرمانداران استان تهران از این ظرفیت به میزران ۱۸۰ میلیارد تومان به بیمارستان‌های استان تهران کمک کردند.

محسنی بندپی با اشاره به ضرورت تحقق بخشیدن به سند ارتقا زنان و خانواده خاطرنشان کرد: اقدام اثربخش برای زنان سرپرست خانوار سیاستگذاری صحیح در ابعاد مختلف همچون توانمندسازی، تاب آوری، گفتگو، سنجش سلامت و توجه به مشاغل خرد می‌باشد.


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: استاندار تهران خط فقر زنان سرپرست خانوار استاندار تهران استان تهران خط فقر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۶۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم هوای قابل قبول در پایتخت

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۷۷ قرار گرفته و کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد.

همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی عدد ۷۰ قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول بوده است.

تهران از ابتدای سال ۵ روز هوای پاک و ۲۳ روز هوای قابل قبول داشته است.

این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش ۶ روز هوای پاک، ۲۱ روز هوای قابل قبول، ۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه داشته است.

کد خبر 6080491

دیگر خبرها

  • حضور مردم بخش بند پی شرقی در صف نماز جمعه + تصاویر
  • هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
  • کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول
  • اجازه پایمال شدن حقوق زنان را نمی دهیم
  • اجرای طرح توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار
  • اردوی تفریحی جامعه هدف بهزیستی ( زنان سرپرست خانوار) بهزیستی شاهین دژ
  • مشکلات اقتصادی فراروی اشتغال زنان در افغانستان
  • استقبال ۷۲ درصدی تهرانی‌ها از مرحله سوم طرح کالابرگ
  • حمایت از بازارچه‌های صنایع دستی تولید بانوان
  • تداوم هوای قابل قبول در پایتخت