Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: ۸۸ درصد مشترکان زیر ۲۰ متر مکعب مصرف دارند که نشان دهنده مصرف درست شهروندان است؛ در حوزه آب دچار تنش نبوده بلکه دچار بحرانیم که نیاز است پروژه های جدید در استان ایجاد شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ هاشم امینی پیش از ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در استان اصفهان در طول ۱۰ سال گذشته با کمک اصحاب رسانه و نخبگان به مدیریت مصرف پرداخته و صرف فعالیتمان در این زمینه به هفته صرفه جویی منحصر نشده و خروجی این اقدام تاثیرات خوبی است که در سرانه مصرف ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان تصریح کرد: یکی از دلایلی که در یک دهه اخیر این شرکت موفقیت های نسبی را توانسته کسب کند و علی رغم خشکسالی های اخیر با فرهنگسازی و اطلاع رسانی باعث شده تنش اجتماعی سنگینی در استان نداشته باشیم که نشان دهنده فرهنگ غنی مردم است.

وی با اشاره به یکپارچه سازی آب و فاضلاب شهری و روستایی که در سال ۹۸ اتفاق افتاد، افزود: این یکپارچه سازی باعث شد که ساختار سازمانی در این اداره تغییر کند و همچنین این نگاه که با کاهش هزینه ها رو به رو بوده و به جای فعالیت ۶۴ شرکت، ۳۰ شرکت منحل شد و بنابرین هزینه های جاری کم خواهد شد.

رویکرد بودجه ۹۹ در استان، روستا محور است

امینی در ادامه بیان کرد: افزایش سرعت اقدامات و این یکپارچه سازی باعث می شود که سطح کیفی سازی در روستا بیشتر شود و رویکرد بودجه ۹۹ در استان روستا محور است که با یک فعالیت جهادی تصمیم داریم سطح خدمات در روستاها به شهرهای اطراف برسد و البته روستاها از تعرفه های روستایی قبل بهره مند هستند و از حمایت دولت در این زمینه برخوردارند.

هاشم امینی با اشاره به اهمیت نگاه ویژه به روستاها گفت: یکی از اقدامات مهم دیگر وزارت نیرو در سال ۹۸، پویش «الف ب ایران»، اقدامی است که در سال ۹۹ ادامه دارد و تاثیر بسیار خوبی داشته و امید بخشی در بین مردم در حوزه آب و برق داشته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان بیان کرد: خوشبختانه امسال که سال جهش تولید است اعتقاد داریم آب و برق یکی از زیر ساخت های اجرایی شدن این شعار است؛ در این پویش «الف ب ایران»، هفت پروژه به بهره برداری رسید ؛ یکی از این پروژه های مهم بازسازی شبکه فاضلاب شهر اصفهان بود که در چند سال گذشته اتفاق افتاد و در بسیاری از خیابان ها مانند خیابان های میر، نظر و کمال اسماعیل انجام شد و با اعتباری بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان انجام گرفت که این پروژه با مشارکت چینی ها انجام شد.

هاشمی ادامه داد: احداث شبکه های فاضلاب محلاتی در پیرامون اصفهان نیز یکی از اقدامات خوب دیگر بود که انجام شد که با برنامه ریزی جدی تمام محلات خیابان امام خمینی، شهرک های خیابان کاوه و برخی دیگر نقاط شهر دارای شبکه فاضلاب ایجاد شد و همچنین برنامه ای وجود دارد که محلات جیشیر، روشن دشت و پینارت و شهید کشوری نیز از شبکه فاصلاب بهره ببرند

قول مدیر عامل آب و فاضلاب استان برای متصل شدن شهر باغ بهادران به تصفیه خانه بابا شیخ علی

هاشم امینی اذعان کرد: از پروژه های دیگر که در این پویش انجام شد اب رسانی به شهر باغشات و ۸ روستای لنجان بود و این قول را هم خواهیم داد که باغ بهاداران را هم به تصقیه خانه بابا شیخ علی متصل کنیم؛ تصفیه خانه فاضلاب شهر داران اژیه و روستای هاشم آباد و ۱۵ روستایی فلاورجان برخی نقاط دیگر را داشتیم.

وی ادامه داد: امسال هم آب رسانی به شهر دهاقان و گلشن و ۱۳ روستا در این منطقه را در یکی دو ماه آینده خواهیم داشت و توجه به موضوغ آب پایدار در روستا به صورت جدی دنبال می کند.

امینی بیان کرد: در زمان کرونا پرسنل اب و فاضلاب جهادی پای کار بودند و شبانه روز در حالی که بسیاری کارها را تعطیل کرده بودند؛ این قشر فعالیت کردند تا با قطعی و افت فشار رو به رو نشویم و ۳۰ تصفیه خانه به صورت کامل در ان فعالیت ادامه داشت
*افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی مصرف اب شرب با توجه به کرونا و فصل تابستان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان تصریح کرد: خوشبختانه با فعالیت شبانه روزی قطع آب و افت فشار را خصوصا در اسفند ماه و تعطیلات نوروز نداشتیم این در حالی بود که با بیماری کرونا با افزایش مصزف ۱۸ درصدی رو به رو هستیم؛ این میزان افزایش در حال حاضر با توجه به اینکه به پیک تابستان هم می رسیم، استان را با افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی مصرف آب مواجه می کند.

امینی ادامه داد: علاوه بر وطایف سازمانی در قالب مسئولیت اجتماعی در ۲۲ اسفند به صورت خود جوش ظرف ۴۸ ساعت واحد تولید آب ژاول را راه اندازی کردیم و روزانه ۷ هزار لیتر این محصول تولید شد که کمک بسزایی به مرکز بهداشت و شهرداری ها کرد و همچنین در قالب کمک های مومنانه اقدامات خوبی انجام شد.

هاشم امینی خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۹ در بخش آب، ۲۴۰ کیلومتر اصلاح و بازسازی داریم که در سال ۹۸ این میزان ۲۳۷ کیلومتر بوده است، همچنین امسال مطالعات آب رسانی به شهرستان فریدونشهر و مطالعات تامین آب به مجتمعات روستایی اردستان و بخش مرکزی و یکی از پروژه های بسیار مهم که بیش از ۱۵ میلیارد تومان هزینه شده و تامین آب بافت مرکزی اصفهان است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: یکی از مطالبات جدی مردم در بلوار شفق افت فشار بود که مخزن ۱۰ هزار متر مربی با بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد تومان افتتاح خواهد شد و یکی از اقدامات بسیار خوب دیگر هوشمند سازی شبکه های آب و فاضلاب است.

حفر ۱۷ حلقه چاه آب در سال ۹۹

امینی ادامه داد: امسال حفر و تجهیز ۱۷ حلقه چاه در برنامه داریم و همچنین اجرای ۳۱۰ کیلومتر لوله اب در روستاها وشهرها را ادامه داریم؛ در حوزه شهری ۱۶/۱ پرت آب داریم که اولین استان کشور در آب بدون درآمد و پرت آب هستیم.

هاشم امینی بیان کرد: فرسودگی شبکه روستاهایی که بیش از ۳۵ درصد پرت شبکه دارند در اولویت هستند؛ همچنین در فاضلاب امسال برنامه ریزی داریم که ۲۲۰ کیلومتر شبکه های شهر و روستاها رو توسعه دهیم که در سال ۹۸ این میزان ۲۰۵ کیلومتر بوده است و ۳۶۷ کیلومتر را ویدیو متری  انجام دادیم و همچنین سمپاشی شبکه یکی دیگر از برنامه های پیش رو است.

وی افزود: تصفیه خانه های فاضلاب که بوی آن ها باعث اذیت مردم شده در دستور کار قرار گرفته که برخی از ان ها بازسازی شده و تصفیه خانه هایی چون سمیرم، اردستان، ورزنه، شمال و جنوب و قهدریجان نیز به امید خدا بازسازی می شود.

امینی بادامه داد: در سال ۹۹ تلاش می کنیم دامنه خدمات غیر حضوری و دولت الکترونیک را به جد پیگیری کنیم تا در حوزه مشترکین هیچ مشترکی نیاز به حضور در اداره نداشته باشد.

هاشمی امینی عنوان کرد: حذف قبوض کاغذی یکی از اقدامات بزرگ شرکت آب و فاضلاب بود که باید تلاش شود که مردم با این فرهنگ بیشتر اشنا شوند.

وی با اشاره به اقدامات فرهنگی اداره آب و فاضلاب استان اصفهان خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات بسیار مهم اقدامات فرهنگی آب و فاضلاب استان بوده است و برای ششمین سال برنامه جاری حیات رو برگزار کرده و اقدامات زیادی در زمینه فرهنگسازی انجام شده است.

۱۱ متر مکعب متوسط مصرف اصفهانی ها که از میانگین مصرف کشور نیز کمتر است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان بیان کرد: در استان اصفهان متوسط مصرف خانگی برای هر خانوار عدد ۱۱ متر مکعب در ماه است که عدد منحصر به فردی در کشور است، میانگین مصرف در کشور ۱۵ متر مکعب بوده و استاندارد برای هر خانوار ۲۰ متر مکعب است.

وی گفت: در حالی که میزان متوسط مصرف خانوارهای اصفهانی به گفته مدیر کل آب و فاضلاب و امارهای کشور یک عدد ویژه است، برخی به نادرست می گویند که اصفهان مشکل تامین اب شرب ندارد.

دچار تنش ابی نیستیم بلکه دچار بحرانیم

وی ادامه داد: ۸۸ درصد مشترکان زیر ۲۰ متر مکعب مصرف دارند که نشان دهنده مصرف درست شهروندان است؛ در حوزه آب دچار تنش نبوده بلکه دچار بحرانیم که نیاز است پروژه های جدید در استان ایجاد شود.

استفاده از چاه ها در دو ماه اوج مصرف کمتر از ۱۰ درصد است

هاشم امینی بیان کرد: در پیک مصرف برخی چاه ها را مدار قرار دهیم که برخی مردم از این موضوع ابراز نارضایتی می کنند البته کیفیت و سلامت این چاه ها به جد پیگیری می شود؛ ۹۵۰ لیتر مصرف آب  از چاه ها است که زیر ده درصد بوده و در دو ماه اوج مصرف استفاده می شود.

وی ادامه داد: در آب خاکستری تفاهم نامه ای با سازمان نظام مهندسی استان داشتیم و به جد یگیریم و اتفاقات خوبی هم اتفاق افتاده و مطرح شده شهرداری ها در بحث پروانه ها و پایان کار باید به این موضوع بپردازد که آب خاکستری الزامات صدور آن باشد.

وی با اشاره به در چرخه قرار گرفتن چاه ها در سه ماه پرمصرف گفت: تا زمانی که سامانه دوم اب رسانی اصفهان به سامانه اب شرب وارد نشود این شرایط را در سه ماهه گرم سال خواهیم داشت.

هاشم امینی عنوان کرد: خود اب و فاضلاب هم از این موضوع گلایه مند است چرا که دستاورد های ۹ تا ۱۰ ماهه این اداره را این اتفاق زیر سوال می برد، از این روست که بخشی از پروژه اب رسانی را به عهده گرفتیم که فاز اول ان افتتاح شود و اینکار زودتر اتفاق بیفتد.
*در اصفهان دعوا سر آب شرب نداریم

امینی ادامه داد: در اصفهان دعوا سر اب شرب نداریم و حتی کشاورزان هم در شرب مشکلی ندارند؛ فولاد مبارکه برای حدود ۱۱ شهر از شهرای حاشیه زاینده رود شبکه فاضلاب را احداث کرد و برای استفاده خود از فاصلاب این شهرها را استفاد کرد.

*در ۳۰ تا ۴۰ درصد فضای سبز اصفهان از پساب است می شود

وی خاطرنشان کرد: شرکت ذوب اهن نیز فاضلاب شهر فولاد شهر و چند روستای دیگر را احداث کرده و استفاده کند و همچنین پالایشگاه از فاصلاب شاهین شهر این اتفاق می افتد و به طور کلی در استان اصفهان در صنایع بزرگ فرایند استفاده از اب به پساب منتقل شده و در حال انجام است.فاده
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان بیان کرد: تمام فضای سبز شاهین شهر با پساب است و در شهر اصفهان نیز ۳۰ تا ۴۰ درصد با پساب استفاده می شود و این موضوع نشان می دهد مسئولان استان اراده دارند که از آب خوب استفاده کنند.

وی ادامه داد: یکی از دیگر از پروژه ها فاضلاب شهر چادگان است که پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی دارد و تا دوسال آینده امیدواریم بتوانیم تصفیه خانه پیشرفته را برای این شهر داشته باشیم.

امینی بیان کرد: چاه های فلمن از بسته شدن زاینده رود تحت تاثیر قرار می گیرد که البته راهکارهای در نطر گرفتیم که می تواند مسکنی باشد که از این راهکار بخشی از بهارستان و روستاهای اطراف استفاده شود.

امینی خاطرنشان کرد: در فاضلاب تاکید داریم که هر مجموعه ای بار الودگی زیاد داشت حتما پیش تصفیه داشته باشد که این موضوع برای مجموع بیمارستان چمران را هم تاکید کردیم.

هاشم امینی بیان کرد: خوشبختانه این اداره رتبه اول در تحقیقات و ارتباطات با صنعت دارد و این ارتباط باعث شده که بگوییم اولین شهر هوشمند اب و همچنین اولین واحد تله متری فاضلاب در کشور را افتتاح کنیم.

کی افزود: تصفیه خانه باباش شیخ علی دارای برق اضطراری است و برای ان پیش بینی شده که در صورت قطعی برق اختلال در کار نداشته باشد و همچنین برای تصفیه خانه ها ی فاضلاب نیز این پدافند غیر عامل در نطر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: مرکز بحران کشور به آب و فاضلاب اصفهان سپرده شد و حدود دو میلیون یورو از صندوق یونیسف در اختیار اصفهان قرار دادند که برخی سخت افزارها در اختیار قرار گرفته و در دو سه ماه آینده این مرکز به بهره برداری می رسد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان یکی از اقدامات ۳۰ تا ۴۰ درصد تصفیه خانه فاضلاب شهر سال ۹۹ سال ۹۸ پروژه ها دچار تنش متر مکعب انجام شد چاه ها اب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۶۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های همرفتی مناطقی از اصفهان را فرامی‌گیرد

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از امروز بعدازظهر بر اثر گذر امواج همرفتی، شاهد ناپایداری‌های جوی خواهیم بود که این شرایط در ساعات بعدازظهر و اوایل شب تا روز یکشنبه ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: از بعدازظهر و عصر امروز رگبار باران، رعد و برق، وقوع صاعقه، وزش باد شدید موقتی در مناطق مستعد همراه با گرد و خاک در مناطق غرب و جنوب استان به ویژه بویین و میان دشت، سمیرم، چادگان، خوانسار، فریدن (داران)، دهاقان، سمیرم، شهرضا، فریدونشهر، گلپایگان، کبوتر آباد، لنجان (زرین شهر)، مبارکه، مورچه خورت، شاهین شهر و میمه، نائین، نجف آباد، نطنز، شهر اصفهان و دهق پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان خاطرنشان کرد: احتمال آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، وقوع تگرگ، وزش باد به نسبت شدید، لغزندگی و کاهش دید به ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، خسارت به سازه‌های موقت، نهال‌ها، درختان آسیب پذیر و محصولات باغی و زراعی در پی فعالیت این سامانه طی ۴۸ ساعت آینده وجود دارد.

امینی ابراز داشت: از روز دوشنبه سوم اردیبهشت مجدد با ورود سامانه ناپایدار به تدریج تا پایان هفته پیش رو شرایط افزایش ابر گاهی وزش تند باد لحظه‌ای و رگبار و رعد و برق و در مناطق غربی و شمالی احتمال بارش تگرگ پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه دمای هوای استان طی ۲۴ ساعت آینده بین یک تا سه درجه سلسیوس افزایش دارد، گفت: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۸ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۱۲ درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد.

به گفته امینی، خوروبیابانک با بیشینه دمای ۳۲ درجه سلسیوس بالای صفر و بویین میاندشت با کمینه دمای ۲ درجه سلسیوس بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان خواهند بود.

کد خبر 6082505

دیگر خبرها

  • به دنبال جنگ با ایران نیستیم؛ ماموریت‌های مهم‌تری در جبهه غزه و لبنان داریم
  • بارش‌های همرفتی مناطقی از اصفهان را فرامی‌گیرد
  • شبکه اسرائیلی از زبان نتانیاهو: به دنبال جنگ با ایران نیستیم! / ماموریت‌های مهم‌تری در جبهه غزه و لبنان داریم
  • شهروندان مصرف آب را مدیریت کنند
  • شبکه اسرائیلی از قول نتانیاهو: به دنبال جنگ با ایران نیستیم!
  • اعزام ۶ گروه عملیاتی «آبفا» به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • کسب و کار‌های جدید در بستر روستا‌ها شکل خواهد گرفت
  • ۷ هزار روستا به شبکه ملی ارتباطات و اینترنت متصل شدند
  • ۲۰۲ تیربرق در جنوب سیستان و بلوچستان بر اثر سیلاب دچار خسارت شد
  • مشکل آب ۷۶۵ خانوار روستایی در میاندوآب حل شد