Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عنایت‌الله رحیمی استاندار فارس عصر چهارشنبه در جریان بازدید از پروژه آزادراه شیراز – اصفهان که با حضور معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه، وزیر راه و شهرسازی و وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح انجام شد، اظهار کرد: تکمیل پروژه آزادراه شیراز – اصفهان زمینه‌ساز تکامل توسعه استان و کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: این طرح ۲۲۲ کیلومتری به عنوان نخستین و بزرگترین آزادراه جنوب کشور، مرکز کشور را به جنوب کشور و استان فارس متصل می‌کند.

رحیمی افزود: طی سال‌های اخیر در بسیاری از روستا‌های استان فارس که بدون راه ارتباطی بودند راه احداث شد و راه‌های فرعی به اصلی، راه‌های اصلی به بزرگراه و محور‌های بزرگراهی به آزادراه تبدیل شده و یا در حال تبدیل است.

او تصریح کرد: این طرح در ادامه به سمت استان‌های بوشهر و هرمزگان نیز تداوم خواهد یافت تا با اتصال به این استان‌ها بتوانیم از مزایای دریا استفاده بیشتری ببریم.

استاندار فارس، آزادراه شیراز - اصفهان را یک پروژه سبز دانست و بیان کرد: این پروژه با توجه به کوتاه شدن مسافت و زمان سفر باعث می‌شود در مصرف مقدار قابل توجهی سوخت فسیلی صرفه‌جویی شود و علاوه بر آن ایمنی حمل نقل جاده‌ای ما نیز افزایش خواهد یافت.

رحیمی، با اشاره به رتبه نخست فارس در کاهش تلفات جاده‌ای گفت: شاید علت بیشترین آمار تلفات و حوادث جاده‌ای استان را بتوان در وسعت و گستردگی جاده‌ها و پراکندگی سکونتگاه‌های آن جست و جو کرد.

او، ضمن قدردانی از رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به دلیل کمک به تامین اعتبار پروژه آزاد راه شیراز – اصفهان بیان کرد: دولت تدبیر و امید در سال‌های اخیر سعی کرد با توجه به دستور رییس جمهوری در ۲ سفر استانی که به فارس داشت، به تعهدات خود در مورد این پروژه عمل کند.

استاندار فارس اضافه کرد: افزون بر این پروژه، آزادراه لامرد به پارسیان را نیز در استان داریم که بوسیله بخش خصوصی احداث خواهد شد.
رحیمی تصریح کرد: پروژه مهم دیگری مانند آزادراه شیراز- جهرم- لار و بندرعباس را نیز داریم که فردا (پنج شنبه) شاهد آغاز عملیات ۲۵ کیلومتر از آن خواهیم بود و امیدواریم با حمایت نوبخت معاون رئیس جمهوری برای تامین اعتبار این پروژه، شاهد اتصال جنوب استان فارس به بنادر کشور باشیم.

او گفت: یکی دیگر از طرح‌های در دست اجرا در استان فارس، پروژه بزرگراه شیراز – کوار - جم و عسلویه است که با مشارکت وزارت نفت در حال ساخت است و در ادامه این پروژه نیز شاهد اجرای قطعاتی از پروژه بزرگراه شیراز - کازرون و بوشهر هستیم.

آزاد راه شیراز - اصفهان، یک پروژه ملی است که با مشارکت وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و دفاع و همچنین پشتیبانی نیرو‌های مسلح در حال اجرا است.

از جمله مزایای این پروژه می‌توان به کاهش حدود ۱۳۵ کیلومتری مسیر شیراز – اصفهان، کاهش ۲ ساعته زمان سفر، کاهش مصرف سوخت به میزان ۱۳۶ میلیون لیتر در سال، کاهش سالانه ۱۸۰ میلیارد ریال هزینه تصادفات جاده‌ای و کاهش استهلاک خودرو‌های عبوری اشاره کرد.

برای اجرای این طرح که هم‌اینک ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد تاکنون افزون بر یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و برای تکمیل آن بیش از یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر اعتبار لازم است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ساخت آزادراه احداث آزادراه تکمیل طرح تکمیل آزادراه آزادراه شیراز استان فارس راه شیراز جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۶۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی وضعیت آزاد راه شیراز اصفهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، آزاد راه شیراز-اصفهان، به طول ۲۱۲ کیلومتر طولانی‌ترین آزاد راه کشور است که در سفر دوم رییس جمهور به فارس به بهره برداری رسید، اما نبود دوربین‌های نظارتی و کنترل سرعت در این آزاد راه موجب تصادفات بسیاری شده است.
خبرنگار خبرگزاری صدا و سیمای فارس به این آزاد راه رفته و موضوع را پی گیری کرده است.

دیگر خبرها

  • ‌ بهره‌برداری از ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس
  • جمهوری اسلامی در بخش‌های مختلف هوایی محتاج هیچ کشوری نیست
  • تاکید بر توسعه همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی
  • توسعه همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی
  • تعیین مهلت نصب دوربین ثبت تخلفات در آزادراه شیراز - اصفهان
  • تعیین مهلت نصب دوربین ثبت تخلف در آزادراه شیراز اصفهان
  • روند تکامل هوش مصنوعی... از اصول اولیه تا نوآوری‌های مختلف
  • تعیین مهلت نصب دوربین ثبت تخلفات در آزادراه شیراز- اصفهان
  • تکمیل برنامه عملیاتی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ ذیل برنامه راهبردی ۱۴۱۰ اصفهان
  • بررسی وضعیت آزاد راه شیراز اصفهان