Web Analytics Made Easy - Statcounter

ویژه برنامه های پیش‌بینی شده و در حال اجرای دهه کرامت در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی تشریح شد.

«محمد هادی نیا» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز به تشریح ویژه برنامه های پیش‌بینی شده و در حال اجرای دهه کرامت در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی پرداخت و اظهار داشت: امسال تمامی برنامه ها با شعار محوری "خدمت کریمانه و همدلی مومنانه به رسم اهل بیت علیهم السلام " با رعایت شرایط و دستورالعمل‌های ستاد کرونا استان اجرا می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که نهادها و ارگان های مختلفی در شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت عضو هستند، گفت: استفاده از کلیه ظرفیت‌ها و استعدادها برای عمق بخشی به برنامه های دهه کرامت و تبدیل این دهه به فرصتی ارزشمند برای تبیین فرهنگ رضوی مورد نظر است.

وی ادامه داد: حمایت و ساماندهی جریانات خودجوش مردمی برای بزرگداشت دهه کرامت، توجه به عناصر خلاقیت و جذابیت در ایده پردازی، برنامه ریزی و اجرای برنامه ها و تنوع بخشی به قالب‌ها با توجه به وضعیت جاری و موج آفرینی فرهنگی با به کارگیری ظرفیت رسانه و فضای مجازی مورد تأکید ستاد است.

هادی‌نیا خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور؛ استفاده از ظرفیت فضای مجازی در ارائه و تولید محتوا و برنامه های گرامیداشت این دهه و همچنین اهتمام جدی در راستای اجرای ویژه برنامه هایی جهت گروه های سنی مختلف مورد توجه قرار گرفته است.

وی توجه ویژه به فعال سازی، تقویت و حمایت از گروه‌های مردمی، توجه به فضا سازی و آذین بندی اماکن و همچنین تداوم کمک های مومنانه به خانواده های کم درآمد و آسیب دیده از شرایط کرونایی را از جمله محورهای فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان برشمرد و گفت: هماهنگي و همگرايي حداكثري با روابط عمومي نهادهاي مسؤول و اعضاي ستاد نیز مورد هدف است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی اولویت دیگر این مرکز را انعكاس حداكثري برنامه ها و رويدادها در فضاي مجازي و رسانه ها و مطبوعات استان دانست و گفت: مشارکت کانون های مساجد استان در پویش «سلام بر امام» و پویش «فدای دخترم» و مسابقه سراسری "همسایه آفتاب"  از دیگر برنامه ها است.

هادی نیا گفت: معرفی کتاب در خصوص معرفی حضرات معصومین به ویژه امام رضا(ع) و حضرت مععصومه(س) در طرح شنبه های کتاب، مشارکت در مسابقه کتابخوانی رضوی، انجام خدمات کریمانه و تهیه بسته های معیشتی به خانواده های نیازمند به رسم اهل بیت(ع) و همکاری در اجرای جشنواره مردمی کرامت نیز مورد توجه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان است.

وی ادامه داد: قرار است پويش ( نشاط و همدلي كريمانه به روايت رسانه) به عنوان طرح ويژه استان آذربايجان شرقي همزمان با آغاز دهه كرامت در فضاي مجازي راه اندازي شود. همچنين انعكاس برنامه‌ها، اطلاعيه‌ها و هر برنامه فرهنگي، هنري و مذهبي اعضاي ستاد دهه كرامت استان در مطبوعات، خبرگزاري‌ها، پايگاه هاي خبري و شبكه هاي مختلف اجتماعي مورد نظر است.

هادی نیا افزود: رويكرد كلي و اصلي اين طرح؛ انعكاس گسترده رسانه اي فعاليت هاي شاخصي است كه با هدف همدلي، نشاط معنوي، حمايت هاي مؤمنانه، مواسات، احسان كريمانه و ... با محوريت برنامه هاي مردمي از جمله كانونهاي فرهنگي هنري مساجد ،بسيج، انجمن هاي اسلامي، تشكل هاي ديني، هيأت هاي مذهبي، مراكز قرآني، هيأت امناي مساجد و .... برگزار مي شود.

 

پایان پیام/699

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های فرهنگی هنری مساجد جشن های دهه کرامت کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی ویژه برنامه دهه کرامت هادی نیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۶۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، حجت‌الاسلام علی عزیزی افزود: طرح "مسجد، پایگاه قرآن" از ابتدای امسال در استان همدان اجرا شد و هم اکنون در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری مساجد استان در حال اجراست.

او تصریح کرد: ترویج فعالیت‌های قرآنی، انس جوانان و نوجوانان با قرآن، ترویج معارف قرآنی، ترویج سبک زندگی قرآنی و عمل به دستورات قرآن از اهداف اجرای این طرح است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد همدان استعدادیابی قرآنی و هدایت نوجوانان و جوانان به سمت فعالیت‌های قرآنی را از دیگر اهداف طرح برشمرد و گفت: برنامه‌های مختلفی همچون کلاس‌های قرآنی، محافل سنتی قرآنی و طرح تلاوت نور اجرا می‌شود.

دیگر خبرها

  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • ۳۰۰ برنامه متنوع در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • برنامه‌های دهه کرامت در ورامین تشریح شد
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • عضویت ۱۰۶ هزار نفر در آذربایجان غربی درکانون‌های مساجد
  • هویت‌بخشی به گروه‌های سرود کانون‌های مساجد امری مهم است